Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 25
Karakteristike znakovnog i govornog vokabulara gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta / Characteristics оf sign and spoken vocabulary of deaf and hard of hearing pupils of elementary school age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Gluvo dete istovremeno uči da izgovara reči i samo značenje te reči, odnosno
i reč i pojam koji je tom rečju označen. Cilj istraživanja bio je ispitivanje
stepena usvojenosti znakovnog i govornog jezičkog izraza kod ...
Primena nove generacije metoda za sekvenciranje dnk (next generation sequencing) u ranoj dijagnostici naslednih poremećaja / Implementation of the next generation sequencing (ngs) methods in early diagnosis of heritable diseases
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
U cilju rane dijagnostike i prevencije naslednih poremećaja, proteklih
decenija su na raspolaganju bile različite metode. Analize genetičkog materijala
su se kretale od klasične citogenetičke obrade kariotipa radi ...
Maladaptivno ponašanje dece i adolescenata sa umerenom i teškom intelektualnom ometenošću / Maladaptive behavior of children and adolescents with moderate and severe intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje prevalencije maladaptivnog ponašanja
u različitim domenima socijalnog ponašanja kod dece i adolescenata
sa umerenom i teškom intelektualnom ometenošću, kao i merenje značajnosti
razlike ...
Specifičnost imenovanja predmeta kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta / The particularities of naming objects with deaf and hard of hearing primary school students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Gluva i nagluva deca sa velikim teškoćama uče da izgovaraju svaki glas,
da ga automatizuju u svom govoru i upotrebljavaju u rečima i rečenicama.
Pisani izraz, koji predstavlja značajan aspekt komunikacije, se razvija ...
Participacija roditelja kao faktor školske klime: principi i modeli dobre prakse / Parents` participation as a factor of school climate: principles and models of good practice
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Adekvatno povezivanje resursa kojim raspolažu škole, porodice i zajednice
od suštinskog je značaja za stvaranje uslova za pozitivan razvoj i prevenciju
različitih oblika problema u ponašanju dece i omladine. Osnovni
imperativ ...
Specifičnosti tretmana starih osoba u zatvoru / Specifically treatment of the olden in prison
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Zatvori su dizajnirani za mlađe osuđenike i nisu prilagođeni za starije
sa različitim i specijalnim potrebama. Stepenice, gužva i arhitektonske barijere
stvaraju dodatne probleme za boravak starih u zatvoru. Potrebna im ...
Laka intelektualna ometenost – razvojne determinante i mogućnosti tretmana / Mild intellectual disabilities – developmental determinants and possibility of treatment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Ovako definisana empirijska studija pokušava da odgovori na problem
specifičnih veza između individualnih razvojnih karakteristika ispitane
dece, posmatranih kroz standardnu situaciju edukacije u momentu kada
je ...
Porodično funkcionisanje i ličnosti roditelja i adolescenata kao rizični faktori zavisnosti od interneta / Family adaptability and personalities of parents and adolescents as risk factors for internet addiction
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Zavisnost od interneta predstavlja psihički poremećаj koji se mаnifestuje
opsesivnom željom za prekomernim provođenjem vremena nа internetu,
što remeti uobičajeno funkcionisanje. Uvažavajući značaj preventivnog reagovanja
na ...
Neki aspekti slobodnih asocijacija reči kod dece sa oštećenjem vida / Some aspects of free associations of the words at the children with visual impairments
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Podaci dobijeni ispitivanjem slobodnih asocijacija reči imaju široku
primenu u proučavanju leksičke, semantičke i gramatičke strukture, kao i
u praćenju jezičkog razvoja. Pored toga, slobodne asocijacije pružaju ...
Stereoskopski vid kao činilac razvojnih sposobnosti kod dece mlađeg školskog uzrasta / Stereoscopic vision as a factor of developmental abilities in younger school children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Stereoskopski vid je najviši stepen binokularnog vida, koji obezbeđuje
opažanje prostora u tri dimenzije i određivanje prostornih odnosa. Cilj ovog
rada je da se utvrdi odnos između kvaliteta stereoskopskog vida i ...