Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 47
Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna
praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju
adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji ...
Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta
socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i
značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept ...
Odnos leksičko-semantičkih sposobnosti i nivoa obrazovanja majki kod dece tipičnog jezičkog razvoja
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Iako deca tipičnog razvoja usvoje većinu aspekata leksičko-semantičkih
sposobnosti do pete godine života, leksikon se razvija i bogati tokom čitavog
života. Značajnu fazu u razvoju leksičko-semantičkih sposobnosti ...
Vršnjačko nasilje u školama i mere reakcije / Peer violence in school and reaction
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Rad se osvrće na empirijska istraživanja koja ukazuju na zastupljenost
vršnjačkog nasilja u školama u Srbiji, ali i na mere reakcije. Naime, tokom
poslednjih decenija u svetu su sprovođene evaluacije efekata različitih ...
Značaj ranog otkrivanja govorno jezičke patologije i program za unapređenje razvoja u ranom detinjstvu u republici Srbiji
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Prve godine života imaju izuzetan značaj za celokupan fizički,
psihomotorni, psihosocijalni, kao i razvoj deteta u senzornoj i govornoj
oblasti, sa bitnim uticajem na kasnija postignuća u odraslom dobu. Rano
otkrivanje ...
Selektivnost vizuelne pažnje kod adolescenata sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Cilj istraživanja je da se utvrdi nivo selektivnosti vizuelne pažnje kod
adolescenata sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću.
U istraživanju je učestvovalo pedeset tri ispitanika sa intelektualnom
ometenošću, oba ...
Značaj primene Upitnika snaga i teškoća u identifikaciji problema dece i adolescenata
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
U prvom delu rada je prikazan Upitnik snaga i teškoća (Goodman,
1997) koji je namenjen za pregled prosocijalnog ponašanja, socijalnih
odnosa, hiperaktivnosti, emocionalnih simptoma i bihejvioralnih
problema dece i ...
Kućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Kućne posete porodici od strane profesionalaca različitih profila
su prepoznata domaća i međunarodna praksa u radu sa porodicama dece sa smetnjama
u razvoju. Međutim, u prethodnom periodu uočavamo da se ne praktikuju u ...
Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Jedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra
višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost,
unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče
emocioalni razvoj, ...
Odnos obima vokabulara i pola kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem
(Društvo defektologa Srbije, 2019)
Deca sa specifičnim jezičkim poremećajem (SJP) ispoljavaju deficite
na planu razvoja fonoloških, sintaksičkih, leksičko-semantičkih i
pragmatskih sposobnosti. Na planu razvoja leksičkih sposobnosti kod ove dece
se javlja ...