rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha

Thumbnail
2019
bitstream_5903.pdf (799.9Kb)
Authors
Radić-Šestić, Marina
Isaković, Ljubica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva okruženja, Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u specijalnom školstvu.. Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagl...uvih učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu. Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim, gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja.

Keywords:
socijalna kompetenost / antisocijalno ponašanje / porodica / oralni govor / znakovni jezik / gluvi i nagluvi učenici / učenici urednog sluha
Source:
Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata, 2019, 222-222
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije

ISBN: 978-86-84765-55-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3149
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Radić-Šestić, Marina
AU  - Isaković, Ljubica
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3149
AB  - Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta
socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i
značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža
sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu
socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva
okruženja,
Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva
komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za
prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u
specijalnom školstvu..
Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja
učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog
ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je
bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne
kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagluvih
učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu.
Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju
zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju
antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa
ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće
ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim,
gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog
ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom
niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo
objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima
koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost
i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha
EP  - 222
SP  - 222
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149
ER  - 
@conference{
author = "Radić-Šestić, Marina and Isaković, Ljubica",
year = "2019",
abstract = "Oblasti socijalnog razvoja, koje su najčešće ispitivane, su: opšta
socijalna zrelost, socijalne interakcije, odnos sa roditeljima i vršnjacima i
značaj usvpjenosti jezika za socijalni razvoj deteta. Ovaj koncept pruža
sveobuhvatnu sliku delovanja pojedinaca u socijalnom polju - adekvatnu upotrebu
socijalnih veština, uspešnost u interakciji sa okruženjem, ispunjavanje zahteva
okruženja,
Uspešnost uspostavljanja odnosa sa vršnjacima podrazumeva
komunikativnu kompetentnost, pri čemu je oralna veština preduslov za
prilagođavanje u inkluzivnom, a veština korišćenja znakovnog jezika u
specijalnom školstvu..
Podatke o socijalnom ponašanju dobili smo na osnovu procene ponašanja
učenika od strane nastavnika (defektologa) na Školskoj skali socijalnog
ponašanja 2 (School Social Behavior Scales, Second Edition, Merrell, 2002). To je
bihejvioralna skala procene, podeljena u dve osnovne subskale (merenje socijalne
kompetentnosti i antisocijalnog ponašanja). Ispitano je 56 gluvih i nagluvih
učenika i 145 učenika iz redovnih škola u Beogradu.
Dobijeni rezultati pokazuju da svi ispitani učenici imaju
zadovoljavajući nivo socijalne kompetentnosti i da retko ispoljavaju
antisocijalna ponašanja. Uočava se pozitivna korelacija školskog uspeha sa
ispoljavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja. Kod devojčica se češće
ispoljava socijalno kompetentno, a ređe antisocijalno ponašanje. Međutim,
gluvi i nagluvi učenici imaju značajno više skorove na skali antisocijalnog
ponašanja od učenika urednog sluha. Obrazovanje roditelja (koje je uglavnom
niskog stepena) i vrsta smeštaja (češće internatski smeštaj) mogli bi biti deo
objašnjenja za dobijene razlike. Zanimljiv podatak jeste da nastavnici učenicima
koji prevashodno koriste znakovni jezik istovremeno pripisuju veću učestalost
i pozitivnih i negativnih oblika socijalnog ponašanja.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata, Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha",
pages = "222-222",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149"
}
Radić-Šestić, M.,& Isaković, L.. (2019). Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha. in Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata
Društvo defektologa Srbije., 222-222.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149
Radić-Šestić M, Isaković L. Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha. in Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata. 2019;:222-222.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149 .
Radić-Šestić, Marina, Isaković, Ljubica, "Socijalno ponašanje gluvih i nagluvih učenika i učenika urednog sluha" in Dani defektologa Srbije Zbornik apstrakata (2019):222-222,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3149 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB