rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću

Thumbnail
2018
bitstream_6034.pdf (316.0Kb)
Authors
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Milanović-Dobrota, Biljana
Rašković, Ivana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Jedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost, unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče emocioalni razvoj, razvija kompetencije, omogućava kreativno ispoljavanje i predstavlja prve načine učenja. Igrovne aktivnosti su osnovni činioci odgovorni za bogaćenja iskustva učenika s intelektualnom ometenošću (IO) i predstavljaju podlogu za usvajanje nastavnog gradiva matematike. Usvajanje matematičkih sadržaja mora da bude u kontekstu životnih problema i učenici treba da se fokusiraju kako da stignu do rešenja umesto samog saopštavanja odgovora. Stoga je izuzetno značajno primeniti metod igre kako bi se sadržaji izučavali u autentičnim situacijama sa konkretnim predmetima. Osnovni cilj ovako koncipiranog rada bio je da se na osnovu teorijskih i empirijskih saznanja ukaže na značaj primene igrovnoh aktivnosti u usvajanju matematičkih sadržaja kod učenika s IO. Podaci su do...bijeni na osnovu detaljne analize radova koji u svom fokusu imaju empirijsku proveru primene igara u nastavi matematike. Na osnovu rezultata relevantne literature domaćih i inostranih autora uočava se da učenici s IO učeći kroz igru ovladavaju većim brojem informacija i pokazuju pozitivniji stav prema matematici kao nastavnom predmetu. U matematičkim igrama koncentracija pažnje je povezana sa uspehom tokom igre, a naučeni sadržaji se bolje pamte i lakše primenjuju u novim situacijama. Na časovima ponavljanja primena igre je značajna zbog aktivnog učešća svih učenika kao i pri sistematizaciji gradiva. Igra uloga predstavlja podsticaj za učenike da se poistovete sa brojevima ili računskim operacijama što im omogućava bolje pamćenje obrađene teme. Igre s pravilima podstiču učenike na aktivno učestvovanje i koriste se u svrhu uvežbavanja, dopunjavanja i primene računskih operacija. Motivacione igre u nastavi matematike treba da obuhvate kognitivne sadržaje koji su identični sa aktuelenim nastavnim gradivom. Primena igrovnih aktivnosti u nastavi matematike za učenike s IO podrazumeva postavljanje novih zadataka, rešavanje nerešenih zadataka i/ili rešavanje starih zadataka na nov i efikasniji način.

Keywords:
igre s pravilima / igre uloga / motivacione igre
Source:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2018, 110-110
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije
Funding / projects:
  • Social participation of persons with intellectual disabilities (RS-179017)
  • Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)

ISBN: 978-86-84765-54-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2842
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Japundža-Milisavljević, Mirjana
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Milanović-Dobrota, Biljana
AU  - Rašković, Ivana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2842
AB  - Jedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra
višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost,
unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče
emocioalni razvoj, razvija kompetencije, omogućava kreativno
ispoljavanje i predstavlja prve načine učenja. Igrovne aktivnosti su
osnovni činioci odgovorni za bogaćenja iskustva učenika s
intelektualnom ometenošću (IO) i predstavljaju podlogu za usvajanje
nastavnog gradiva matematike. Usvajanje matematičkih sadržaja mora da
bude u kontekstu životnih problema i učenici treba da se fokusiraju kako
da stignu do rešenja umesto samog saopštavanja odgovora. Stoga je izuzetno
značajno primeniti metod igre kako bi se sadržaji izučavali u
autentičnim situacijama sa konkretnim predmetima.
Osnovni cilj ovako koncipiranog rada bio je da se na osnovu
teorijskih i empirijskih saznanja ukaže na značaj primene igrovnoh
aktivnosti u usvajanju matematičkih sadržaja kod učenika s IO. Podaci
su dobijeni na osnovu detaljne analize radova koji u svom fokusu imaju
empirijsku proveru primene igara u nastavi matematike.
Na osnovu rezultata relevantne literature domaćih i inostranih
autora uočava se da učenici s IO učeći kroz igru ovladavaju većim brojem
informacija i pokazuju pozitivniji stav prema matematici kao
nastavnom predmetu. U matematičkim igrama koncentracija pažnje je
povezana sa uspehom tokom igre, a naučeni sadržaji se bolje pamte i lakše
primenjuju u novim situacijama. Na časovima ponavljanja primena igre je
značajna zbog aktivnog učešća svih učenika kao i pri sistematizaciji
gradiva. Igra uloga predstavlja podsticaj za učenike da se poistovete sa
brojevima ili računskim operacijama što im omogućava bolje pamćenje
obrađene teme. Igre s pravilima podstiču učenike na aktivno
učestvovanje i koriste se u svrhu uvežbavanja, dopunjavanja i primene
računskih operacija. Motivacione igre u nastavi matematike treba da
obuhvate kognitivne sadržaje koji su identični sa aktuelenim nastavnim
gradivom.
Primena igrovnih aktivnosti u nastavi matematike za učenike s
IO podrazumeva postavljanje novih zadataka, rešavanje nerešenih
zadataka i/ili rešavanje starih zadataka na nov i efikasniji način.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću
EP  - 110
SP  - 110
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842
ER  - 
@conference{
author = "Japundža-Milisavljević, Mirjana and Đurić-Zdravković, Aleksandra and Milanović-Dobrota, Biljana and Rašković, Ivana",
year = "2018",
abstract = "Jedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra
višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost,
unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče
emocioalni razvoj, razvija kompetencije, omogućava kreativno
ispoljavanje i predstavlja prve načine učenja. Igrovne aktivnosti su
osnovni činioci odgovorni za bogaćenja iskustva učenika s
intelektualnom ometenošću (IO) i predstavljaju podlogu za usvajanje
nastavnog gradiva matematike. Usvajanje matematičkih sadržaja mora da
bude u kontekstu životnih problema i učenici treba da se fokusiraju kako
da stignu do rešenja umesto samog saopštavanja odgovora. Stoga je izuzetno
značajno primeniti metod igre kako bi se sadržaji izučavali u
autentičnim situacijama sa konkretnim predmetima.
Osnovni cilj ovako koncipiranog rada bio je da se na osnovu
teorijskih i empirijskih saznanja ukaže na značaj primene igrovnoh
aktivnosti u usvajanju matematičkih sadržaja kod učenika s IO. Podaci
su dobijeni na osnovu detaljne analize radova koji u svom fokusu imaju
empirijsku proveru primene igara u nastavi matematike.
Na osnovu rezultata relevantne literature domaćih i inostranih
autora uočava se da učenici s IO učeći kroz igru ovladavaju većim brojem
informacija i pokazuju pozitivniji stav prema matematici kao
nastavnom predmetu. U matematičkim igrama koncentracija pažnje je
povezana sa uspehom tokom igre, a naučeni sadržaji se bolje pamte i lakše
primenjuju u novim situacijama. Na časovima ponavljanja primena igre je
značajna zbog aktivnog učešća svih učenika kao i pri sistematizaciji
gradiva. Igra uloga predstavlja podsticaj za učenike da se poistovete sa
brojevima ili računskim operacijama što im omogućava bolje pamćenje
obrađene teme. Igre s pravilima podstiču učenike na aktivno
učestvovanje i koriste se u svrhu uvežbavanja, dopunjavanja i primene
računskih operacija. Motivacione igre u nastavi matematike treba da
obuhvate kognitivne sadržaje koji su identični sa aktuelenim nastavnim
gradivom.
Primena igrovnih aktivnosti u nastavi matematike za učenike s
IO podrazumeva postavljanje novih zadataka, rešavanje nerešenih
zadataka i/ili rešavanje starih zadataka na nov i efikasniji način.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću",
pages = "110-110",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842"
}
Japundža-Milisavljević, M., Đurić-Zdravković, A., Milanović-Dobrota, B.,& Rašković, I.. (2018). Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
Društvo defektologa Srbije., 110-110.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842
Japundža-Milisavljević M, Đurić-Zdravković A, Milanović-Dobrota B, Rašković I. Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2018;:110-110.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842 .
Japundža-Milisavljević, Mirjana, Đurić-Zdravković, Aleksandra, Milanović-Dobrota, Biljana, Rašković, Ivana, "Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2018):110-110,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2842 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB