rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju

Thumbnail
2019
bitstream_5909.pdf (824.2Kb)
Authors
Jablan, Branka
Stanimirov, Ksenija
Stanimirović, Dragana
Mijić, Jelena
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju u inkluzivnom odeljenju. Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale – MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998). Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže adekvatno obr...azovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.

Keywords:
samoprocena nastavnika / inkluzivno odeljenje / učenici sa smetnjama u razvoju
Source:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2019, 254-254
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije

ISBN: 978-86-84765-55-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3042
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Jablan, Branka
AU  - Stanimirov, Ksenija
AU  - Stanimirović, Dragana
AU  - Mijić, Jelena
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3042
AB  - Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna
praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju
adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata
samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i
pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u
razvoju u inkluzivnom odeljenju.
Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je
korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale –
MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998).
Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju
nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom
samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju.
Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima
smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže
adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na
umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama
u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje
nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje
socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za
kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju
EP  - 254
SP  - 254
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042
ER  - 
@conference{
author = "Jablan, Branka and Stanimirov, Ksenija and Stanimirović, Dragana and Mijić, Jelena",
year = "2019",
abstract = "Samoprocena nastavnika je postupak kojim se vrednuje sopstvena nastavna
praksa i dobija odgovor na pitanje da li su aktivnosti koje nastavnici realizuju
adekvatne, dovoljno efikasne i efektivne za rad sa decom. Postoji mnogo aspekata
samoprocene nastavnika, a cilj ovog rada je samoprocena kompetencija i
pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad sa učenicima sa smetnjama u
razvoju u inkluzivnom odeljenju.
Uzorak su činila 44 nastavnika srednjih škola. U istraživanju je
korišćena skala Moje mišljenje o inkluziji (My Thinking About Inclusion Scale –
MTAI, Stoiber, Gettinger & Goetz, 1998).
Rezultati dobijeni na subskali Samoprocena kompetencija svrstavaju
nastavnike iz našeg istraživanja u kategoriju sa umereno ili srednje negativnom
samoprocenom kompetencija za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju.
Nastavnici smatraju da su pripremljeni za rad sa učenicima sa lakšim oblicima
smetnji, ali da učenicima koji imaju teže oblike ometenosti ne mogu da pruže
adekvatno obrazovanje. Na subskali Samoprocena pripremljenosti rezultati ukazuju na
umereno negativnu samoprocenu pripremljenosti za rad sa učenicima sa smetnjama
u razvoju. Nastavnici smatraju da su najbolje pripremljeni za prilagođavanje
nastavnog plana i programa, ohrabrivanje učešća u malim grupama i ohrabrivanje
socijalne interakcije, a najmanje pripremljeni za primenu tehnika za
kontrolisanje problema u ponašanju i tehnika za procenu.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju",
pages = "254-254",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042"
}
Jablan, B., Stanimirov, K., Stanimirović, D.,& Mijić, J.. (2019). Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
Društvo defektologa Srbije., 254-254.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042
Jablan B, Stanimirov K, Stanimirović D, Mijić J. Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2019;:254-254.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 .
Jablan, Branka, Stanimirov, Ksenija, Stanimirović, Dragana, Mijić, Jelena, "Samoprocena kompetencija i pripremljenosti nastavnika srednjih škola za rad u inkluzivnom odeljenju" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2019):254-254,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3042 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB