Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 25
Motorika ruke dece predškolskog uzrasta / Motor hands` ability in preschool age children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Otkrivanje teškoća u razvoju motoričkih sposobnosti na predškolskom
uzrastu omogućava svim učesnicima u vaspitno-obrazovnom procesu da
intervenišu u cilјu preveniranja i ublažavanja posledica koje se mogu javiti
polaskom ...
Primena upitnika za roditelje u proceni auditivnih sposobnosti gluve i nagluve dece / The use of parent questionnaires as an assessment tool for auditory performance of the deaf and hard of hearing children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Usavršavanjem dijagnostičkih i rehabilitacionih postupaka vreme intervencije
u surdologiji se pomerilo na najmlađi uzrast, zbog čega primena
upitnika za roditelje u proceni auditivnih sposobnosti gluve i nagluve dece
na ...
Funkcionalnost porodica sa decom sa ometenošću / Functionality in families with children with disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Zdrava i funkcionalna porodica nije ona koja nema problema, već ona
koja se otvoreno suočava sa različitim izazovima. Disfunkcionalnom možemo
smatrati porodicu koja ne ispunjava razvojne zadatke koje društvo
pred nju ...
Socijalne veštine adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću / Social skills of adolescents with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
U literaturi se ističe da osnovu za socijalno kompetentno ponašanje čine
socijalne veštine, te da se njihovim razvijanjem može unaprediti socijalno
funkcionisanje pojedinca. Istraživanja koja su se bavila povezanošću ...
Izvršenje alternativnih sankcija u funkciji prevencije kriminaliteta / Enforcement of alternative sanctions in the function of crime prevention
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Prevencija kriminaliteta predstavlja najvažniju funkciju krivičnih sankcija
u savremenom krivičnom pravu. Prevencija se ostvaruje na različitim
nivoima: propisivanjem krivičnih sankcija zakonom (ante delictum), ...
Karakteristike znakovnog i govornog vokabulara gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta / Characteristics оf sign and spoken vocabulary of deaf and hard of hearing pupils of elementary school age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Gluvo dete istovremeno uči da izgovara reči i samo značenje te reči, odnosno
i reč i pojam koji je tom rečju označen. Cilj istraživanja bio je ispitivanje
stepena usvojenosti znakovnog i govornog jezičkog izraza kod ...
Primena nove generacije metoda za sekvenciranje dnk (next generation sequencing) u ranoj dijagnostici naslednih poremećaja / Implementation of the next generation sequencing (ngs) methods in early diagnosis of heritable diseases
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
U cilju rane dijagnostike i prevencije naslednih poremećaja, proteklih
decenija su na raspolaganju bile različite metode. Analize genetičkog materijala
su se kretale od klasične citogenetičke obrade kariotipa radi ...
Neki aspekti slobodnih asocijacija reči kod dece sa oštećenjem vida / Some aspects of free associations of the words at the children with visual impairments
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Podaci dobijeni ispitivanjem slobodnih asocijacija reči imaju široku
primenu u proučavanju leksičke, semantičke i gramatičke strukture, kao i
u praćenju jezičkog razvoja. Pored toga, slobodne asocijacije pružaju ...
Stereoskopski vid kao činilac razvojnih sposobnosti kod dece mlađeg školskog uzrasta / Stereoscopic vision as a factor of developmental abilities in younger school children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Stereoskopski vid je najviši stepen binokularnog vida, koji obezbeđuje
opažanje prostora u tri dimenzije i određivanje prostornih odnosa. Cilj ovog
rada je da se utvrdi odnos između kvaliteta stereoskopskog vida i ...
Specifičnost imenovanja predmeta kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta / The particularities of naming objects with deaf and hard of hearing primary school students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Gluva i nagluva deca sa velikim teškoćama uče da izgovaraju svaki glas,
da ga automatizuju u svom govoru i upotrebljavaju u rečima i rečenicama.
Pisani izraz, koji predstavlja značajan aspekt komunikacije, se razvija ...