Претраживање
Приказ резултата 1-9 од 9
Istorijski koreni logopedije
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U ovom radu istraženi su istorijski koreni logopedije u našoj sredini. Zahvaljujući velikom trudu, naših profesora Ljubomira Savića i Slavča Keramitčijevskog, čija je literatura korišćena kao glavni izvor podataka, sačinjen ...
Edukativna i klinička orjentacija u somatopediji
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U ovom radu pokreću se osnovna pitanja vezana za proces profesionalne pripreme defektologa za rad sa osobama sa motoričkim poremećajima. Polazeći od ključnog pitanja: da li somatoped edukuje ili rehabilituje? Temeljno su ...
Od atipičnog sazrevanja do opštih principa kognitivnog rasta i nazad - šta nam govori neurorazvojni pristup?
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Na temelju kritičkog iščitavanja literature iz oblasti razvojne neuropsihologije i neuronauka, u ovom radu se raspravlja o ključnim pitanjima koja povezuju psihologiju i neurobiološki orijentisane nauke. Rasprava o procesima, ...
Socijalna patologija - od grane socijalne medicine do nauke o društvenim devijacijama
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U tekstu se analizira socijalna patologija kao nauka o društvenim devijacijama u istorijskom kontekstu i problematizuju ključne tačke u razvoju ove nauke. U radu se primenjuju analitičko-kritička i istorijska metoda. Ova ...
Surdologija danas
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu ...
Tiflologija i tiflopedagogija - susreti i razilaženja
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Osnovni problemi u susretu i razilaženju tiflologije i tiflopedagogije, u ovom radu, sagledani su u kontekstu diferencijalno-integracijskog modela razvoja nauka. Na temelju vođene rasprave, kao savremena teorijska paradigma ...
Novi metodološki modeli u specijalnoj edukaciji
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U radu su razmotreni osnovni principi i implikacije kvalitativnog pristupa unutar društvenih nauka, sa posebnim osvrtom na područje specijalne edukacije i rehabilitacije. Ukratko su predstavljene osnovni istraživačke ...
Profesionalne kompetencije specijalnog edukatora i rehabilitatora
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U trenutku kada brojne discipline sa kojima se graniči specijalna edukacija i rehabilitacija definišu svoje kompetencije i standarde, kada svako znanje,ali i profesionalna delatnost moraju biti akreditovani, kada se više ...
Prevencija poremećaja ponašanja - savremeni teorijski i metodski pristupi
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Prevencija poremećaja ponašanja privlači značajnu pažnju naučnika, istraživača i praktičara poslednjih decenija. U radu su, pored određenja pojma prevencije poremećaja ponašanja, objašnjeni razlozi preusmeravanja fokusa ...