Surdologija danas
Апстракт
Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju obrazuje stručnjake koji sa zvanjem Specijalni edukator i rehabililitator - surdolog, u odnosu na završeni stepen studija (akademske, master, doktorske), obučavaju za samostalan rad sa gluvim i nagluvim ljudima svih uzrasta i životnih doba. Surdološka teorija i praksa koncipirana je tako da zadovolji potrebe gluvih i nagluvih ljudi u oblasti vaspitanja, zdravstvenog osiguranja, obrazovanja, edukacije, re/habilitacije i zapošljavanja. Dosadašnji rezultati koje smo postigli u oblasti govorno-jezičkog razvoja prelingvalno gluve i nagluve dece, pokazuju statistički značajno poboljšanje u odnosu na period pre primene ovih faktora: rana dijagnostika, rana amplifikacija, rana re/habilitacija. Na taj način šanse za redovno školovanje, izbor zanimanja i... mogućnost na rad i samostalan, funkcionalan život gluvih i nagluvih, uvećale su se nekoliko puta. Multidisciplinarni pristup u savremenoj surdologiji uslovljen je multifaktorskim uticajem gluvoće i nagluvosti na ličnost i život čoveka. Gluvoća i nagluvost najočiglednije posledice ostavljaju na komunikacijske sposobnosti. Gluv ili nagluv čovek na taj način formira se u potpuno specifičnim uslovima smanjene auditivne stimulacije i percepcije, koja dovodi do formiranja posebnih obeležja karaktera. Cilj savremene surdologije je u tome da definiše, sistematizuje, klasifikuje i razvije stručna i naučna znanja iz ove oblasti. .
Кључне речи:
gluvoća / nagluvost / edukacija / rehabilitacija / surdologijaИзвор:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2009, 1-2, 147-156Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Ostojić, Sanja AU - Đoković, Sanja PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/268 AB - Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju obrazuje stručnjake koji sa zvanjem Specijalni edukator i rehabililitator - surdolog, u odnosu na završeni stepen studija (akademske, master, doktorske), obučavaju za samostalan rad sa gluvim i nagluvim ljudima svih uzrasta i životnih doba. Surdološka teorija i praksa koncipirana je tako da zadovolji potrebe gluvih i nagluvih ljudi u oblasti vaspitanja, zdravstvenog osiguranja, obrazovanja, edukacije, re/habilitacije i zapošljavanja. Dosadašnji rezultati koje smo postigli u oblasti govorno-jezičkog razvoja prelingvalno gluve i nagluve dece, pokazuju statistički značajno poboljšanje u odnosu na period pre primene ovih faktora: rana dijagnostika, rana amplifikacija, rana re/habilitacija. Na taj način šanse za redovno školovanje, izbor zanimanja i mogućnost na rad i samostalan, funkcionalan život gluvih i nagluvih, uvećale su se nekoliko puta. Multidisciplinarni pristup u savremenoj surdologiji uslovljen je multifaktorskim uticajem gluvoće i nagluvosti na ličnost i život čoveka. Gluvoća i nagluvost najočiglednije posledice ostavljaju na komunikacijske sposobnosti. Gluv ili nagluv čovek na taj način formira se u potpuno specifičnim uslovima smanjene auditivne stimulacije i percepcije, koja dovodi do formiranja posebnih obeležja karaktera. Cilj savremene surdologije je u tome da definiše, sistematizuje, klasifikuje i razvije stručna i naučna znanja iz ove oblasti. . PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Surdologija danas EP - 156 IS - 1-2 SP - 147 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268 ER -
@article{ author = "Ostojić, Sanja and Đoković, Sanja", year = "2009", abstract = "Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju obrazuje stručnjake koji sa zvanjem Specijalni edukator i rehabililitator - surdolog, u odnosu na završeni stepen studija (akademske, master, doktorske), obučavaju za samostalan rad sa gluvim i nagluvim ljudima svih uzrasta i životnih doba. Surdološka teorija i praksa koncipirana je tako da zadovolji potrebe gluvih i nagluvih ljudi u oblasti vaspitanja, zdravstvenog osiguranja, obrazovanja, edukacije, re/habilitacije i zapošljavanja. Dosadašnji rezultati koje smo postigli u oblasti govorno-jezičkog razvoja prelingvalno gluve i nagluve dece, pokazuju statistički značajno poboljšanje u odnosu na period pre primene ovih faktora: rana dijagnostika, rana amplifikacija, rana re/habilitacija. Na taj način šanse za redovno školovanje, izbor zanimanja i mogućnost na rad i samostalan, funkcionalan život gluvih i nagluvih, uvećale su se nekoliko puta. Multidisciplinarni pristup u savremenoj surdologiji uslovljen je multifaktorskim uticajem gluvoće i nagluvosti na ličnost i život čoveka. Gluvoća i nagluvost najočiglednije posledice ostavljaju na komunikacijske sposobnosti. Gluv ili nagluv čovek na taj način formira se u potpuno specifičnim uslovima smanjene auditivne stimulacije i percepcije, koja dovodi do formiranja posebnih obeležja karaktera. Cilj savremene surdologije je u tome da definiše, sistematizuje, klasifikuje i razvije stručna i naučna znanja iz ove oblasti. .", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Surdologija danas", pages = "156-147", number = "1-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268" }
Ostojić, S.,& Đoković, S.. (2009). Surdologija danas. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1-2), 147-156. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268
Ostojić S, Đoković S. Surdologija danas. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2009;(1-2):147-156. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268 .
Ostojić, Sanja, Đoković, Sanja, "Surdologija danas" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, no. 1-2 (2009):147-156, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268 .