rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Surdologija danas

No Thumbnail
Authors
Ostojić, Sanja
Đoković, Sanja
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju obrazuje stručnjake koji sa zvanjem Specijalni edukator i rehabililitator - surdolog, u odnosu na završeni stepen studija (akademske, master, doktorske), obučavaju za samostalan rad sa gluvim i nagluvim ljudima svih uzrasta i životnih doba. Surdološka teorija i praksa koncipirana je tako da zadovolji potrebe gluvih i nagluvih ljudi u oblasti vaspitanja, zdravstvenog osiguranja, obrazovanja, edukacije, re/habilitacije i zapošljavanja. Dosadašnji rezultati koje smo postigli u oblasti govorno-jezičkog razvoja prelingvalno gluve i nagluve dece, pokazuju statistički značajno poboljšanje u odnosu na period pre primene ovih faktora: rana dijagnostika, rana amplifikacija, rana re/habilitacija. Na taj način šanse za redovno školovanje, izbor zanimanja i... mogućnost na rad i samostalan, funkcionalan život gluvih i nagluvih, uvećale su se nekoliko puta. Multidisciplinarni pristup u savremenoj surdologiji uslovljen je multifaktorskim uticajem gluvoće i nagluvosti na ličnost i život čoveka. Gluvoća i nagluvost najočiglednije posledice ostavljaju na komunikacijske sposobnosti. Gluv ili nagluv čovek na taj način formira se u potpuno specifičnim uslovima smanjene auditivne stimulacije i percepcije, koja dovodi do formiranja posebnih obeležja karaktera. Cilj savremene surdologije je u tome da definiše, sistematizuje, klasifikuje i razvije stručna i naučna znanja iz ove oblasti. .

Keywords:
gluvoća / nagluvost / edukacija / rehabilitacija / surdologija
Source:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2009, 1-2, 147-156
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 1452-7367

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/268
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Ostojić, Sanja
AU  - Đoković, Sanja
PY  - 2009
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/268
AB  - Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju obrazuje stručnjake koji sa zvanjem Specijalni edukator i rehabililitator - surdolog, u odnosu na završeni stepen studija (akademske, master, doktorske), obučavaju za samostalan rad sa gluvim i nagluvim ljudima svih uzrasta i životnih doba. Surdološka teorija i praksa koncipirana je tako da zadovolji potrebe gluvih i nagluvih ljudi u oblasti vaspitanja, zdravstvenog osiguranja, obrazovanja, edukacije, re/habilitacije i zapošljavanja. Dosadašnji rezultati koje smo postigli u oblasti govorno-jezičkog razvoja prelingvalno gluve i nagluve dece, pokazuju statistički značajno poboljšanje u odnosu na period pre primene ovih faktora: rana dijagnostika, rana amplifikacija, rana re/habilitacija. Na taj način šanse za redovno školovanje, izbor zanimanja i mogućnost na rad i samostalan, funkcionalan život gluvih i nagluvih, uvećale su se nekoliko puta. Multidisciplinarni pristup u savremenoj surdologiji uslovljen je multifaktorskim uticajem gluvoće i nagluvosti na ličnost i život čoveka. Gluvoća i nagluvost najočiglednije posledice ostavljaju na komunikacijske sposobnosti. Gluv ili nagluv čovek na taj način formira se u potpuno specifičnim uslovima smanjene auditivne stimulacije i percepcije, koja dovodi do formiranja posebnih obeležja karaktera. Cilj savremene surdologije je u tome da definiše, sistematizuje, klasifikuje i razvije stručna i naučna znanja iz ove oblasti. .
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Surdologija danas
EP  - 156
IS  - 1-2
SP  - 147
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268
ER  - 
@article{
author = "Ostojić, Sanja and Đoković, Sanja",
year = "2009",
abstract = "Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju obrazuje stručnjake koji sa zvanjem Specijalni edukator i rehabililitator - surdolog, u odnosu na završeni stepen studija (akademske, master, doktorske), obučavaju za samostalan rad sa gluvim i nagluvim ljudima svih uzrasta i životnih doba. Surdološka teorija i praksa koncipirana je tako da zadovolji potrebe gluvih i nagluvih ljudi u oblasti vaspitanja, zdravstvenog osiguranja, obrazovanja, edukacije, re/habilitacije i zapošljavanja. Dosadašnji rezultati koje smo postigli u oblasti govorno-jezičkog razvoja prelingvalno gluve i nagluve dece, pokazuju statistički značajno poboljšanje u odnosu na period pre primene ovih faktora: rana dijagnostika, rana amplifikacija, rana re/habilitacija. Na taj način šanse za redovno školovanje, izbor zanimanja i mogućnost na rad i samostalan, funkcionalan život gluvih i nagluvih, uvećale su se nekoliko puta. Multidisciplinarni pristup u savremenoj surdologiji uslovljen je multifaktorskim uticajem gluvoće i nagluvosti na ličnost i život čoveka. Gluvoća i nagluvost najočiglednije posledice ostavljaju na komunikacijske sposobnosti. Gluv ili nagluv čovek na taj način formira se u potpuno specifičnim uslovima smanjene auditivne stimulacije i percepcije, koja dovodi do formiranja posebnih obeležja karaktera. Cilj savremene surdologije je u tome da definiše, sistematizuje, klasifikuje i razvije stručna i naučna znanja iz ove oblasti. .",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Surdologija danas",
pages = "156-147",
number = "1-2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268"
}
Ostojić, S.,& Đoković, S.. (2009). Surdologija danas. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1-2), 147-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268
Ostojić S, Đoković S. Surdologija danas. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2009;(1-2):147-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268 .
Ostojić, Sanja, Đoković, Sanja, "Surdologija danas" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, no. 1-2 (2009):147-156,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_268 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB