Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 67
Neke karakteristike afektivne vezanosti kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju / Some characteristics of Attachment in children With difficulties in mental Development
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2019)
The study of attachment in clinical
populations of children and adults is relatively
under-represented, especially in the domestic
literature. The purpose of this paper is to give
an outline of some basic knowledge of ...
Repetitivno ponašanje kod učenika sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću
(Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2019)
Repetitivno ponašanje karakterišu ponavljajući pokreti, neobični senzorni odgovori,
ograničena interesovanja, rutine i rituali. Iako se repetitivna ponašanja najčešće dovode
u vezu sa poremećajima iz spektra autizma, ...
intelektualna ometenost i razvoj demencije: demencija kod osoba sa daunovim sindromom / Intellectual disability and development of dementia: dementia in persons with down syndrome
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
Adults with Down syndrome are at an
increased risk of developing early onset
Alzheimer’s diseasе. Dementia is typically
preceded by prodromal pre-clinical phase.
Pathohistological characteristics of Alzheimer’s diseasе ...
Problemi u socijalnom ponašanju učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Problems in social behavior of students with mild intellectual disabilities
(Društvo defektologa Vojvodine, 2018)
Nivo intelektualnog razvoja predstavlja osnovni riziko-faktor za razvoj poremećaja u ponašanju i prisustvo mentalnih oboljenja kod populacije sa intelektualnom ometenošću (IO). Prisustvo različitih oblika izmijenjenog ...
Odnos akademske samoefikasnosti i anksioznosti kod osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću / The relation between academic Self-efficacy and anxsiety in Persons with mild and moderate Intellectual disability
(Nacionalni naučni skup
„edukativna i rehabilitaciona podrška detetu, porodici i instituciji”
Zbornik radova, 2019)
Cilj istraživanja je utvrđivanje odnosa akademske samoefikasnosti i anksi-
oznosti kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i umerenom
intelektualnom ometenošću (UIO).
Uzorkom je obuhvaćeno 72 ispitnika sa ...
Primena majndfulnes tehnika samoregulacije pažnje kod osoba sa intelektualnom ometenošću / The importance of mindfulness techniques of self-regulation of attention in children with intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
The use of mindfulness techniques for self-
regulation of attention is a relatively new area of interest of experts of various profiles. The application of this technique in people with intellectual disabilities (ID) has ...
Apertov sindrom i asistivne tehnologije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Apert syndrome and the use of assistive technology in special education and rehabilitation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation Publishing Center of the Faculty, 2021)
Uvod: Postoji stalna potreba da se upoznaju i razumeju razlike i potrebe dece sa specifičnim razvojnim problemima kako bi se obezbedio odgova- rajući tretman i mogućnost za prilagođeno i svima dostupno obrazovanje.
Asistivne ...
Značaj i uloga učenika u IOP sastanku / Тhe importance and rolе of students in defining the iep in the iep meeting
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Inkluzivno obrazovanje dece sa ometenošću je pokrenulo niz
pitanja vezanih za pisanje i implementaciju individualnih obra-
zovnih planova (IOP) i pripremu sredine i deteta za tranziciju
iz specijalne škole u redovnu ...
Intelektualna ometenost i poremećaji organogeneze-strategije tretmana / Intellectual disabilities and organogenetics disturbances – strategies of treatment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Intelektualna ometenost prema novijim shvatanjima podrazumeva posebne potrebe u brojnim
razvojnim domenima. Ove specifičnosti razvoja u krajnjem vidu rezultiraju brojnim kognitivnim
i konativnim disfunkcijama, a tako�����e ...
Produktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošću / Productivity of verbal learning in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)
Cilj ovako koncipiranog istraživanja odnosi se na određivanje i definisanje
krivulje učenja kao i identifikovanje faktora koji su statistički značajno
povezani sa grafičkim prikazom školskog uspeha kod dece ometene u ...