Produktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošću
Productivity of verbal learning in children with mild intellectual disability
Authors
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Maćešić-Petrović, Dragana

Contributors
Kovačević, JasminaVučinić, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Cilj ovako koncipiranog istraživanja odnosi se na određivanje i definisanje
krivulje učenja kao i identifikovanje faktora koji su statistički značajno
povezani sa grafičkim prikazom školskog uspeha kod dece ometene u intelektualnom
razvoju. Sto dvadeset četiri ispitanika s intelektualnom ometenošću
starosti 8-16 godina ispitano je Rey testom za procenu verbalnog učenja.
Našim istraživanjem ukazano je na veoma visok procenat neuspešnih
ispitanika. Korelativna analiza između krivulje učenja i pola, kalendarskog
i školskog uzrasta, koeficijenta inteligencije, socioekonomskog statusa porodica
ispitanika ukazuje na postojanje statistički značajne povezanosti samo
sa kalendarskim uzrastom ispitane dece. Nisu nađene značajne razlike u
školskom uzrastu, polu i socioekonomskom statusu što upućuje na mogućnost
da je produktivno verbalno učenje kod dece s lakom intelektualnom
ometenošću nezavisno od ovih varijabli i da je jedino statistički značajno
povezano sa kalendarskim uzrastom.
The purpose of the study is the definition and identification of factors that
significantly correlate to the learning curve of children with mild intellectual
disabilities. One hundred twenty four participants with intellectual disabilities,
aged 8-16, were assessed using the Ray Verbal Learning Test. The study identifies
a very high percentage of unsuccessful participants. The correlation analysis of
the learning curve on the one hand, and chronological and school age, gender
distribution, IQ and socio-economic status of their families, on the other, show
statistically correlations with chronological age of the children only. There are
no significant differences are identified in respect to their school age, gender
distribution and socio-economic status, suggesting the possibility that learning
curve are independent of these variables and it is only statistically related to
chronological age.
Keywords:
krivulja učenja / intelektualna ometenost / kalendarski uzrast / curve learning / intellectual disabilities / chronological ageSource:
Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010, 2010, 199-211Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana AU - Maćešić-Petrović, Dragana PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4469 AB - Cilj ovako koncipiranog istraživanja odnosi se na određivanje i definisanje krivulje učenja kao i identifikovanje faktora koji su statistički značajno povezani sa grafičkim prikazom školskog uspeha kod dece ometene u intelektualnom razvoju. Sto dvadeset četiri ispitanika s intelektualnom ometenošću starosti 8-16 godina ispitano je Rey testom za procenu verbalnog učenja. Našim istraživanjem ukazano je na veoma visok procenat neuspešnih ispitanika. Korelativna analiza između krivulje učenja i pola, kalendarskog i školskog uzrasta, koeficijenta inteligencije, socioekonomskog statusa porodica ispitanika ukazuje na postojanje statistički značajne povezanosti samo sa kalendarskim uzrastom ispitane dece. Nisu nađene značajne razlike u školskom uzrastu, polu i socioekonomskom statusu što upućuje na mogućnost da je produktivno verbalno učenje kod dece s lakom intelektualnom ometenošću nezavisno od ovih varijabli i da je jedino statistički značajno povezano sa kalendarskim uzrastom. AB - The purpose of the study is the definition and identification of factors that significantly correlate to the learning curve of children with mild intellectual disabilities. One hundred twenty four participants with intellectual disabilities, aged 8-16, were assessed using the Ray Verbal Learning Test. The study identifies a very high percentage of unsuccessful participants. The correlation analysis of the learning curve on the one hand, and chronological and school age, gender distribution, IQ and socio-economic status of their families, on the other, show statistically correlations with chronological age of the children only. There are no significant differences are identified in respect to their school age, gender distribution and socio-economic status, suggesting the possibility that learning curve are independent of these variables and it is only statistically related to chronological age. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010 T1 - Produktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošću T1 - Productivity of verbal learning in children with mild intellectual disability EP - 211 SP - 199 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4469 ER -
@conference{ author = "Japundža-Milisavljević, Mirjana and Maćešić-Petrović, Dragana", year = "2010", abstract = "Cilj ovako koncipiranog istraživanja odnosi se na određivanje i definisanje krivulje učenja kao i identifikovanje faktora koji su statistički značajno povezani sa grafičkim prikazom školskog uspeha kod dece ometene u intelektualnom razvoju. Sto dvadeset četiri ispitanika s intelektualnom ometenošću starosti 8-16 godina ispitano je Rey testom za procenu verbalnog učenja. Našim istraživanjem ukazano je na veoma visok procenat neuspešnih ispitanika. Korelativna analiza između krivulje učenja i pola, kalendarskog i školskog uzrasta, koeficijenta inteligencije, socioekonomskog statusa porodica ispitanika ukazuje na postojanje statistički značajne povezanosti samo sa kalendarskim uzrastom ispitane dece. Nisu nađene značajne razlike u školskom uzrastu, polu i socioekonomskom statusu što upućuje na mogućnost da je produktivno verbalno učenje kod dece s lakom intelektualnom ometenošću nezavisno od ovih varijabli i da je jedino statistički značajno povezano sa kalendarskim uzrastom., The purpose of the study is the definition and identification of factors that significantly correlate to the learning curve of children with mild intellectual disabilities. One hundred twenty four participants with intellectual disabilities, aged 8-16, were assessed using the Ray Verbal Learning Test. The study identifies a very high percentage of unsuccessful participants. The correlation analysis of the learning curve on the one hand, and chronological and school age, gender distribution, IQ and socio-economic status of their families, on the other, show statistically correlations with chronological age of the children only. There are no significant differences are identified in respect to their school age, gender distribution and socio-economic status, suggesting the possibility that learning curve are independent of these variables and it is only statistically related to chronological age.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010", title = "Produktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošću, Productivity of verbal learning in children with mild intellectual disability", pages = "211-199", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4469" }
Japundža-Milisavljević, M.,& Maćešić-Petrović, D.. (2010). Produktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 199-211. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4469
Japundža-Milisavljević M, Maćešić-Petrović D. Produktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010. 2010;:199-211. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4469 .
Japundža-Milisavljević, Mirjana, Maćešić-Petrović, Dragana, "Produktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010 (2010):199-211, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4469 .