Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 19
Značaj primene Upitnika snaga i teškoća u identifikaciji problema dece i adolescenata
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
U prvom delu rada je prikazan Upitnik snaga i teškoća (Goodman,
1997) koji je namenjen za pregled prosocijalnog ponašanja, socijalnih
odnosa, hiperaktivnosti, emocionalnih simptoma i bihejvioralnih
problema dece i ...
Motivacioni intervju i metodološko oplemenjivanje probacionog tretmana
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Dubok raskol između brige za (a) zaštitu društva od
maloletničkog prestupništva i (b) društvenu zaštitu maloletnih
prestupnika, razjeda i parališe tretman maloletnika u oblasti
maloletničkog pravosuđa. Pokret ...
Procena kvaliteta života kod odraslih osoba sa strabizmom
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Kvalitet života je višedimenzionalan konstrukt koji možemo
sagledati i definisati kroz zdravstveni status, opšte fizičko stanje,
psihološko prilagođavanje uslovima života i sredine, blagostanje,
zadovoljstvo životom i ...
Igra u nastavi matematike za učenike s intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Jedna od definicija dečje igre odnosi se na činjenicu da je igra
višedimenzionalna aktivnost koja u sebe uključuje jaku motivisanost,
unutrašnju kontrolu, ekspresivnost i samovođenje. Ona podstiče
emocioalni razvoj, ...
Da naše specijalne škole budu kao evropske – izazovi problemi rešenja
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Projekat “Da naše specijalne škole budu kao evropske” sprovodi
organizacija „Pomoć porodici“ u okviru Erasmus+ programa koji
finansira Evropska Unija. Cilj ovog projekta je unapređivanje specijalne
edukacije i rehabilitacije ...
Nejednaka polna distribucija dece sa intelektualnom ometenošću i autizmom
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Iako brojna istraživanja pokazuju da se neurorazvojni poremećaji
značajno češće jevljaju kod osoba muškog pola razlozi ove pojave još uvek
nisu sasvim jasni. Cilj ovog istraživanja je da utvrdi distribuciju
ispitanika ...
Tematska nastava za učenike sa smetnjama u razvoju
(Drustvo defektologa Srbije, 2018)
Nakon prestanka važenja Pravilnika o nastavnom planu i programu
osnovnog obrazovanja i vaspitanja za učenike sa smetnjama u razvoju po kome
su propisani posebni programi u skladu sa smetnjama u razvoju, stupa na
snagu ...
Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе
(Drustvo defektologa Srbije, 2018)
Deca predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta pretežno su
zatvorena u skučene prostore obrazovnih i/ili ustanova socijalne
zaštite koje nude malo mogućnosti za razvoj fizičkix potencijala, u
kojima deca nemaju mogućnosti ...
Umetnost u funkciji osnaživanja dece bez roditeljskog staranja: prikaz projekta 'Ostavljene stvari – izložba skulptura dece bez roditeljskog staranja'
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Kultura i raznovrsni umetnički izrazi neretko se koriste kao
sredstvo podsticanja ličnog razvoja i socijalne integracije pripadnika
različitih marginalizovanih grupa. Decu i mlade bez roditeljskog
staranja koji odrastaju ...
Primena vršnjačke edukacije u školskim preventivnim programima
(Društvo defektologa Srbije, 2018)
Vršnjačka edukacija, kao jedan od osnovnih modaliteta sistema
vršnjačke podrške u školskom okruženju, zasniva se na obučavanju i
angažovanju mladih u pružanju različitih vidova obrazovne, socijalne i
emocionalne pomoći ...