rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе

Thumbnail
2018
bitstream_6040.pdf (315.5Kb)
Authors
Karić, Jasmina
Radonjić, Isidora
Jovanović, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Deca predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta pretežno su zatvorena u skučene prostore obrazovnih i/ili ustanova socijalne zaštite koje nude malo mogućnosti za razvoj fizičkix potencijala, u kojima deca nemaju mogućnosti da neposredno dožive prirodu i prirodne procese, da iz prirode uče, stiču iskustva i tako grade odgovarajući odnos prema prirodnom okruženju. U svojim programima imaju malo aktivnosti kojima je cilj boravak u prirodi uz predhodno osmišljene programe koji pospešuju opšte zdravstveno stanje, razvijaju logičko i apstraktno mišljenje kao i vremensko-prostorne odnose. Program “Šumska tajna” namenjen je svoj deci, sa i bez teškoća u razvoju i počiva na principu doživljajne pedagogije a zamišljen je kao aktivnost koja ima za cilj da deca dok borave u prirodi, neposredno uče o svetu koji ih okružuje, da se dok se kreću uz pomoć predhodno napravljene mape terena u sredini koja je puna podsticaja, nalaze u misaono aktivnom položaju: da posmatraju, uviđaju, upoređuju,... slušaju, zaključuju.. „Šumska tajna“ je kao pilot istraživanje sproveden u predškolskoj ustanovi „Š.B“ u Beogradu. Programu „Šumska tajna“ u trajanju od dva meseca, bila su izložena - deca mešovite vrtićke grupe (neslučajni prigodni uzorak). Koristili smo test jezičkog zapamćivanja, samostalnog i slobodnog prepričavanja S.Vladisavljević.Testirana su deca pre i nakon izloženosti Programu “Šumska tajna”. Prikupljeni podaci su obrađeni t-testom značajnosti za zavisne uzorke. Rezultati istraživanja su potvrdili početnu hipotezu da postoji statistički značajna razlika u stepenu postignuća na testu pre i posle primene Programa. Boravak dece u prirodi omogućava sticanje neposrednih, senzornih iskustava i saznanja. U znalački osmišljenim aktivnostima koje se odvijaju u prirodi a počivaju na interakciji, deca dok su u misaono- aktivnom položaju mogu da zadovolje svoje potrebe za kretanjem, za društvom, za boravkom na svežem vazduhu kao i da aktivno iskažu sopstvene potencijale.

Keywords:
Deca / priroda / ambijentalni oblici učenja / Šumska tajna
Source:
Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije, 2018, 199-199
Publisher:
  • Drustvo defektologa Srbije

ISBN: 978-86-84765-54-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4165
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Karić, Jasmina
AU  - Radonjić, Isidora
AU  - Jovanović, Vesna
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4165
AB  - Deca predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta pretežno su
zatvorena u skučene prostore obrazovnih i/ili ustanova socijalne
zaštite koje nude malo mogućnosti za razvoj fizičkix potencijala, u
kojima deca nemaju mogućnosti da neposredno dožive prirodu i prirodne
procese, da iz prirode uče, stiču iskustva i tako grade odgovarajući odnos
prema prirodnom okruženju. U svojim programima imaju malo aktivnosti
kojima je cilj boravak u prirodi uz predhodno osmišljene programe koji
pospešuju opšte zdravstveno stanje, razvijaju logičko i apstraktno
mišljenje kao i vremensko-prostorne odnose.
Program “Šumska tajna” namenjen je svoj deci, sa i bez teškoća u
razvoju i počiva na principu doživljajne pedagogije a zamišljen je kao
aktivnost koja ima za cilj da deca dok borave u prirodi, neposredno uče o
svetu koji ih okružuje, da se dok se kreću uz pomoć predhodno napravljene
mape terena u sredini koja je puna podsticaja, nalaze u misaono aktivnom
položaju: da posmatraju, uviđaju, upoređuju, slušaju, zaključuju..
„Šumska tajna“ je kao pilot istraživanje sproveden u predškolskoj
ustanovi „Š.B“ u Beogradu. Programu „Šumska tajna“ u trajanju od dva
meseca, bila su izložena - deca mešovite vrtićke grupe (neslučajni
prigodni uzorak).
Koristili smo test jezičkog zapamćivanja, samostalnog i slobodnog
prepričavanja S.Vladisavljević.Testirana su deca pre i nakon
izloženosti Programu “Šumska tajna”. Prikupljeni podaci su obrađeni
t-testom značajnosti za zavisne uzorke. Rezultati istraživanja su
potvrdili početnu hipotezu da postoji statistički značajna razlika u
stepenu postignuća na testu pre i posle primene Programa.
Boravak dece u prirodi omogućava sticanje neposrednih, senzornih
iskustava i saznanja. U znalački osmišljenim aktivnostima koje se
odvijaju u prirodi a počivaju na interakciji, deca dok su u misaono-
aktivnom položaju mogu da zadovolje svoje potrebe za kretanjem, za
društvom, za boravkom na svežem vazduhu kao i da aktivno iskažu
sopstvene potencijale.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
T1  - Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе
EP  - 199
SP  - 199
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165
ER  - 
@conference{
author = "Karić, Jasmina and Radonjić, Isidora and Jovanović, Vesna",
year = "2018",
abstract = "Deca predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta pretežno su
zatvorena u skučene prostore obrazovnih i/ili ustanova socijalne
zaštite koje nude malo mogućnosti za razvoj fizičkix potencijala, u
kojima deca nemaju mogućnosti da neposredno dožive prirodu i prirodne
procese, da iz prirode uče, stiču iskustva i tako grade odgovarajući odnos
prema prirodnom okruženju. U svojim programima imaju malo aktivnosti
kojima je cilj boravak u prirodi uz predhodno osmišljene programe koji
pospešuju opšte zdravstveno stanje, razvijaju logičko i apstraktno
mišljenje kao i vremensko-prostorne odnose.
Program “Šumska tajna” namenjen je svoj deci, sa i bez teškoća u
razvoju i počiva na principu doživljajne pedagogije a zamišljen je kao
aktivnost koja ima za cilj da deca dok borave u prirodi, neposredno uče o
svetu koji ih okružuje, da se dok se kreću uz pomoć predhodno napravljene
mape terena u sredini koja je puna podsticaja, nalaze u misaono aktivnom
položaju: da posmatraju, uviđaju, upoređuju, slušaju, zaključuju..
„Šumska tajna“ je kao pilot istraživanje sproveden u predškolskoj
ustanovi „Š.B“ u Beogradu. Programu „Šumska tajna“ u trajanju od dva
meseca, bila su izložena - deca mešovite vrtićke grupe (neslučajni
prigodni uzorak).
Koristili smo test jezičkog zapamćivanja, samostalnog i slobodnog
prepričavanja S.Vladisavljević.Testirana su deca pre i nakon
izloženosti Programu “Šumska tajna”. Prikupljeni podaci su obrađeni
t-testom značajnosti za zavisne uzorke. Rezultati istraživanja su
potvrdili početnu hipotezu da postoji statistički značajna razlika u
stepenu postignuća na testu pre i posle primene Programa.
Boravak dece u prirodi omogućava sticanje neposrednih, senzornih
iskustava i saznanja. U znalački osmišljenim aktivnostima koje se
odvijaju u prirodi a počivaju na interakciji, deca dok su u misaono-
aktivnom položaju mogu da zadovolje svoje potrebe za kretanjem, za
društvom, za boravkom na svežem vazduhu kao i da aktivno iskažu
sopstvene potencijale.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije",
title = "Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе",
pages = "199-199",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165"
}
Karić, J., Radonjić, I.,& Jovanović, V.. (2018). Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije
Drustvo defektologa Srbije., 199-199.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165
Karić J, Radonjić I, Jovanović V. Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе. in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije. 2018;:199-199.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165 .
Karić, Jasmina, Radonjić, Isidora, Jovanović, Vesna, "Програм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставе" in Zbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbije (2018):199-199,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB