Search
Now showing items 1-10 of 29
Podrška defektologa autonomiji učenika sa lakom intelektualnom ometenošću / Special education teachers’ support to autonomy of students with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2015)
Stil ponašanja defektologa u velikoj meri utiče na prisustvo autonomije u učeničkom
školskom radu. Proces učenja koji podstiče autonomiju učenika deluje podsticajno
na razvoj motivacije i na kvalitet učenja.
Ciljevi ...
Uticaj vokalnog tretmana na kvalitet glasa kod pacijenata sa lažnom mutacijom / Influence of vocal treatment on voice quality in patients with puberphonia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Lažna mutacija obuhvata poremećaje glasa karakteristične za dečake u
pubertetskom dobu. Njihov glas ostaje u visokoj intonaciji, sa dečjim ili
evnuhovskim karakteristikama. Ova mutacija nije uslovljena hormonskim
poremećajima, ...
Samoprocena nivoa aktivnosti, socijalizacije i akademskog postignuća kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću i adolescenata tipičnog razvoja / Self-asessement of the activity level, socialisation and academy achievement in adolescents with mild intelectual disability and adolescents in typical population
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Učešće u različitim aktivnostima može imati višestruke prednosti za
adolescente sa intelektualnom ometenošću. Identifikacija postojećeg nivoa
aktivnosti i socijalizacije adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
...
Genetically edited organisms – crispr/cas9 as a new tool in food production
(Book of proceedings11th International Scientific Conference
“Science and Higher Education in Function of Sustainable Development”
24 – 25 May 2019, Mećavnik – Drvengrad, Užice, Serbia, 2019)
Few topics in science raised so much controversy as that of genetically modified organisms, or GMOs. Engineered by
technics of recombinant DNA, GMOs include genes from other organisms to produce a particular trait, such ...
Poremećaji pažnje kod slabovide dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Attention disorders in visually impaired children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Pažnja je bazična psihička funkcija i nalazi se u osnovi niza kognitivnih,
motoričkih, adaptivnih sposobnosti i veština. Pažnja pomaže procesuiranje
informacija i nastoji da se ono izvrši u određenom vremenskom
intervalu. ...
Primena novih tehnologija u dijagnostici poremećaja fluentnosti govora / Application of the new technology in the diagnosis of fluency disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Jedan od najčešćih i najučestalijih poremećaja fluentnosti u govoru je
mucanje. Prevalencija mucanja je približno 1% kod odraslih osoba, pri čemu je
prisustvo ovog poremećaja u detinjstvu znatno češće. Mucanje ...
Specifičnosti eksternalizovanih problema dece i adolescenata sa različitom težinom intelektualne ometenosti / Specifities of externalizing problems in children and Adolescents with different levels of Intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Ispoljavanje eksternalizovanih problema značajno utiče na kvalitet
života dece i adolescenata sa intelektualnom ometenošću (IO). Rezultati
dosadašnjih istraživanja o faktorima koji utiču na pojavu i održavanje ...
Motoričke funkcije i prostorna orijentacija slepe dece / Motor functions and spatial orientation in blind children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
U radu su prikazani rezultati istraživanja sprovedenog u cilju utvrđivanja
kvaliteta razvijenosti motoričkih funkcija, nivoa razvijenosti prostorne orijentacije i
odnosa motoričkih funkcija i orijentacije u prostoru kod ...
Modeli pristupne tehnologije i mogućnosti inkluzije intelektualno ometene dece / Models of assistive technology and possibilities of inclusion of children with intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Rad tretira primenu računara u edukaciji i rehabilitaciji dece sa
smetnjama intelektualnog razvoja u svetlu primene asistivne ili pristupne
tehnologije, koncipirane prema stavovima zemalja engleskog
govorno-jezičkog ...
Interpersonalno nasilje u sajber prostoru / Interpersonal violence in cyber space
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija dolazi do prepoznavanja
promena u domenu socijalnih interakcija, pri čemu “fizičko” i
“realno” sve više ustupaju mesto “virtuelnom” kao vidu dematerjalizacije
u ljudskim ...