Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 21
Specifičnosti socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika / Specifics of social inclusion of deaf and hard of hearing students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Inkluzija podrazumeva proces kojim se omogućava osobama sa
ometenošću da učestvuju u aktivnostima društvene zajednice
na način na koji u njima učestvuju i tipični pojedinci. Socijalna
inkluzija je vid inkluzije čiji je ...
Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice / Social inclusion of persons with neurodevelopmental disorders – basic definition doubts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Socijalna inkluzija je važna instanca za osobe s teškoćama
u mentalnom razvoju, njihove porodice, defektologe, društvo i,
naposletku, državu. Do dana današnjeg, u svetu i kod nas, koncept
socijalne inkluzije ostaje ...
Porodični status i problemi u ponašanju kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Family status and challenging behaviour in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Neposredno okruženje u kome dete odrasta predstavlja jedan
od značajnih prediktora pojave bihejvioralnih i emocionalnih
teškoća. Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi odnos između po-
rodičnog statusa i ispoljavanja ...
Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika / Some characteristics of social inclusion of deaf and hard of hearing students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Interesovanja vezana za gluvu i nagluvu decu uglavnom su bila
usmerena na razvoj jezika i govora. Taj razvoj ključan je za razvoj
komunikacije, koja je osnovni preduslov kvalitetnih socijalnih
interakcija. Fluentna ...
Stav defektologa prema inkluzivnom obrazovanju / Attitude of special education teachers towards inclusive education
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Osnovni cilj ovog istraživanja je da se utvrdi koje pozitivne
i negativne uticaje inkluzivnog obrazovanja na socijalni i emo-
cionalni razvoj, kao i na obrazovanje dece sa teškoćama u razvoju i
invaliditetom percipiraju ...
Socijalna inkluzija i komunikacija gluve i nagluve dece predškolskog uzrasta / Сocial incluсion and communication of deaf and hard of hearing preсchool children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Inkluzija u predškolskim ustanovama podrazumeva povećanu
mogućnost učešća u igri i učenju za svu decu. U predškolskim
ustanovama, deca kroz igru uče o svom okruženju, objektima,
situacijama, usvajaju jezik i razvijaju ...
Socijalna inkluzija dece sa nasilnim ponašanjem unutar školske kulture / Sosial inclusion of children behaving violently into school culture
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Nasilno ponašenje dece u školskom okruženju iz perspek-
tive institucije predstavlja jedan od oblika ponašanja koji
onemogućava uspešnu socijalnu integraciju u školsku kulturu.
Socijalna inkluzija dece koja se nasilno ...
Sistem za procenu adaptivnog ponašanja: faktorska struktura supskala Socijalne veštine i Slobodno vreme / Adaptive behaviour assessment system: factor structure of the social skills and leisure time subscales
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrdi faktor-
ska struktura supskala Socijalne veštine i Slobodno vreme, koje
čine domen Socijalizacija u okviru Sistema za procenu adaptiv-
nog ponašanja (Adaptive Behavior ...
Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava / Significance of training teachers and users to use visual aids
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika
sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava.
Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida
mogu da postignu najoptimalniji nivo ...
Izazovi i mogućnosti socijalne inkluzije romske dece u obrazovni sistem / Challenges and opportunities of social inclusion roman children in educational system
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
U uvodnom delu rada razmatraju se modeli socijalne integracije
Roma i Deklaracija „Dekade inkluzije Roma (2005-2015)”. U okviru
ove decenije usvojene su brojne Strategije i Akcioni planovi kojima
je krajnji cilj unapređenje ...