rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice

Social inclusion of persons with neurodevelopmental disorders – basic definition doubts

Thumbnail
2016
Untitled16.pdf (1.782Mb)
Authors
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Gagić, Sanja
Contributors
Jugović Aleksandar
Japundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Socijalna inkluzija je važna instanca za osobe s teškoćama u mentalnom razvoju, njihove porodice, defektologe, društvo i, naposletku, državu. Do dana današnjeg, u svetu i kod nas, koncept socijalne inkluzije ostaje nejasan, uglavnom zbog višestrukih i kontradiktornih definicija ovog pojma. Cilj rada je da pokuša da na najosnovnijem nivou konceptualizuje socijalnu inkluziju kroz pregled, povezivanje i interpretaciju raspoloživih nalaza iz na- učne literature. U ovom radu socijalna inkluzija je posmatrana kao interakcija između dva modaliteta: interpersonalnih odno- sa i učešća u zajednici. Rad opisuje komponente ova dva modalite- ta socijalne inkluzije. Unutar svakog modaliteta definisaće se važne kategorije koje obuhvataju strukturalne i funkcionalne komponente vezane za socijalnu inkluziju.
Social inclusion is an important instance for people with developmental difficulties, their families, special education teachers, society and, finally, the state. To this day, around the world and in our country, the concept of social inclusion remains unclear, mainly because of multiple and contradictory definitions of this term. The aim of this research is to conceptualize social inclusion at its basic level through review, integration and interpretation of available findings from scientific literature. In this paper, social inclusion is observed as an interaction between two modes: interpersonal relations and community participation. This paper describes components of these two modalities of social inclusion. Within each modality important categories that include structural and functional components related to social inclusion will be defined.
Keywords:
socijalna inkluzija / interpersonalni odnosi / učešće u zajednici / social inclusion / interpersonal relationships / community participation
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 161-168
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-089-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2447
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2447
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Japundža-Milisavljević, Mirjana
AU  - Gagić, Sanja
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2447
AB  - Socijalna inkluzija je važna instanca za osobe s teškoćama
u mentalnom razvoju, njihove porodice, defektologe, društvo i,
naposletku, državu. Do dana današnjeg, u svetu i kod nas, koncept
socijalne inkluzije ostaje nejasan, uglavnom zbog višestrukih i
kontradiktornih definicija ovog pojma. Cilj rada je da pokuša da
na najosnovnijem nivou konceptualizuje socijalnu inkluziju kroz
pregled, povezivanje i interpretaciju raspoloživih nalaza iz na-
učne literature. U ovom radu socijalna inkluzija je posmatrana
kao interakcija između dva modaliteta: interpersonalnih odno-
sa i učešća u zajednici. Rad opisuje komponente ova dva modalite-
ta socijalne inkluzije. Unutar svakog modaliteta definisaće se
važne kategorije koje obuhvataju strukturalne i funkcionalne
komponente vezane za socijalnu inkluziju.
AB  - Social inclusion is an important instance for people with developmental difficulties,
their families, special education teachers, society and, finally, the state. To this day,
around the world and in our country, the concept of social inclusion remains unclear,
mainly because of multiple and contradictory definitions of this term. The aim of this
research is to conceptualize social inclusion at its basic level through review, integration
and interpretation of available findings from scientific literature. In this paper, social
inclusion is observed as an interaction between two modes: interpersonal relations and
community participation. This paper describes components of these two modalities of
social inclusion. Within each modality important categories that include structural and
functional components related to social inclusion will be defined.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
T1  - Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice
T1  - Social inclusion of persons with
neurodevelopmental disorders – basic definition doubts
EP  - 168
SP  - 161
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2447
ER  - 
@conference{
author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Japundža-Milisavljević, Mirjana and Gagić, Sanja",
year = "2016",
abstract = "Socijalna inkluzija je važna instanca za osobe s teškoćama
u mentalnom razvoju, njihove porodice, defektologe, društvo i,
naposletku, državu. Do dana današnjeg, u svetu i kod nas, koncept
socijalne inkluzije ostaje nejasan, uglavnom zbog višestrukih i
kontradiktornih definicija ovog pojma. Cilj rada je da pokuša da
na najosnovnijem nivou konceptualizuje socijalnu inkluziju kroz
pregled, povezivanje i interpretaciju raspoloživih nalaza iz na-
učne literature. U ovom radu socijalna inkluzija je posmatrana
kao interakcija između dva modaliteta: interpersonalnih odno-
sa i učešća u zajednici. Rad opisuje komponente ova dva modalite-
ta socijalne inkluzije. Unutar svakog modaliteta definisaće se
važne kategorije koje obuhvataju strukturalne i funkcionalne
komponente vezane za socijalnu inkluziju., Social inclusion is an important instance for people with developmental difficulties,
their families, special education teachers, society and, finally, the state. To this day,
around the world and in our country, the concept of social inclusion remains unclear,
mainly because of multiple and contradictory definitions of this term. The aim of this
research is to conceptualize social inclusion at its basic level through review, integration
and interpretation of available findings from scientific literature. In this paper, social
inclusion is observed as an interaction between two modes: interpersonal relations and
community participation. This paper describes components of these two modalities of
social inclusion. Within each modality important categories that include structural and
functional components related to social inclusion will be defined.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016",
title = "Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice, Social inclusion of persons with
neurodevelopmental disorders – basic definition doubts",
pages = "168-161",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2447"
}
Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavljević, M.,& Gagić, S.. (2016). Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 161-168.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2447
Đurić-Zdravković A, Japundža-Milisavljević M, Gagić S. Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:161-168.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2447 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Japundža-Milisavljević, Mirjana, Gagić, Sanja, "Socijalna inkluzija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju – osnovne definicijske nedoumice" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):161-168,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2447 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB