rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava

Significance of training teachers and users to use visual aids

Thumbnail
2016
Untitled25.pdf (1.730Mb)
Authors
Vučinić, Vesna
Anđelković, Marija
Grbović, Aleksandra
Jablan, Branka
Contributors
Jugović Aleksandar
Japundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava. Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja, sagle- dan kroz autonomiju, samostalnost u orijentaciji i kretanju i izvođenju svakodnevnih aktivnosti, kvalitet života i socijalnu integraciju. Proces obuke nastavnika i osoba sa oštećenjem vida je često situaciono uslovljen, nije metodički zasnovan, nema ne- ophodnu podršku relevantnih institucija, a samim tim ni orga- nizacionu, materijalnu, obrazovnu i tehničku bazu.
This paper analyzes the importance of training teachers and users with visual impairments to use visual aids. It points out that, with these aids, people with visual impairments can achieve the optimal level of functioning with regard to their autonomy, independence in orientation and mobility and other activities, quality of life, and social integration. Training process of teachers and persons with visual impairments often depends on situations, it is not methodologically based, it is not supported by relevant institutions and thus lacks organizational, material, educational, and technical basis.
Keywords:
tiflotehnička sredstva / obuka / nastavnici / osobe sa oštećenjem vida / visual aids / training / teachers / persons with visual impairments
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 257-264
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-089-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2545
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Vučinić, Vesna
AU  - Anđelković, Marija
AU  - Grbović, Aleksandra
AU  - Jablan, Branka
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2545
AB  - U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika
sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava.
Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida
mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja, sagle-
dan kroz autonomiju, samostalnost u orijentaciji i kretanju i
izvođenju svakodnevnih aktivnosti, kvalitet života i socijalnu
integraciju. Proces obuke nastavnika i osoba sa oštećenjem vida
je često situaciono uslovljen, nije metodički zasnovan, nema ne-
ophodnu podršku relevantnih institucija, a samim tim ni orga-
nizacionu, materijalnu, obrazovnu i tehničku bazu.
AB  - This paper analyzes the importance of training teachers and users with visual
impairments to use visual aids. It points out that, with these aids, people with visual
impairments can achieve the optimal level of functioning with regard to their autonomy,
independence in orientation and mobility and other activities, quality of life, and social
integration. Training process of teachers and persons with visual impairments often
depends on situations, it is not methodologically based, it is not supported by relevant
institutions and thus lacks organizational, material, educational, and technical basis.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
T1  - Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava
T1  - Significance of training teachers and users to use visual aids
EP  - 264
SP  - 257
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545
ER  - 
@conference{
author = "Vučinić, Vesna and Anđelković, Marija and Grbović, Aleksandra and Jablan, Branka",
year = "2016",
abstract = "U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika
sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava.
Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida
mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja, sagle-
dan kroz autonomiju, samostalnost u orijentaciji i kretanju i
izvođenju svakodnevnih aktivnosti, kvalitet života i socijalnu
integraciju. Proces obuke nastavnika i osoba sa oštećenjem vida
je često situaciono uslovljen, nije metodički zasnovan, nema ne-
ophodnu podršku relevantnih institucija, a samim tim ni orga-
nizacionu, materijalnu, obrazovnu i tehničku bazu., This paper analyzes the importance of training teachers and users with visual
impairments to use visual aids. It points out that, with these aids, people with visual
impairments can achieve the optimal level of functioning with regard to their autonomy,
independence in orientation and mobility and other activities, quality of life, and social
integration. Training process of teachers and persons with visual impairments often
depends on situations, it is not methodologically based, it is not supported by relevant
institutions and thus lacks organizational, material, educational, and technical basis.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016",
title = "Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava, Significance of training teachers and users to use visual aids",
pages = "264-257",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545"
}
Vučinić, V., Anđelković, M., Grbović, A.,& Jablan, B.. (2016). Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 257-264.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545
Vučinić V, Anđelković M, Grbović A, Jablan B. Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:257-264.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545 .
Vučinić, Vesna, Anđelković, Marija, Grbović, Aleksandra, Jablan, Branka, "Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):257-264,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB