Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava
Significance of training teachers and users to use visual aids
Authors
Vučinić, Vesna
Anđelković, Marija

Grbović, Aleksandra

Jablan, Branka

Contributors
Jugović AleksandarJapundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika
sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava.
Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida
mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja, sagle-
dan kroz autonomiju, samostalnost u orijentaciji i kretanju i
izvođenju svakodnevnih aktivnosti, kvalitet života i socijalnu
integraciju. Proces obuke nastavnika i osoba sa oštećenjem vida
je često situaciono uslovljen, nije metodički zasnovan, nema ne-
ophodnu podršku relevantnih institucija, a samim tim ni orga-
nizacionu, materijalnu, obrazovnu i tehničku bazu.
This paper analyzes the importance of training teachers and users with visual
impairments to use visual aids. It points out that, with these aids, people with visual
impairments can achieve the optimal level of functioning with regard to their autonomy,
independence in orientation and mobility and other activities, quality of life, and social
integration. Training process of teachers and persons with visual impairments often
depends on situations, it is not methodologically based, it is not supported by relevant
institutions and thus lacks organizational, material, educational, and technical basis.
Keywords:
tiflotehnička sredstva / obuka / nastavnici / osobe sa oštećenjem vida / visual aids / training / teachers / persons with visual impairmentsSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 257-264Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Vučinić, Vesna AU - Anđelković, Marija AU - Grbović, Aleksandra AU - Jablan, Branka PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2545 AB - U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava. Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja, sagle- dan kroz autonomiju, samostalnost u orijentaciji i kretanju i izvođenju svakodnevnih aktivnosti, kvalitet života i socijalnu integraciju. Proces obuke nastavnika i osoba sa oštećenjem vida je često situaciono uslovljen, nije metodički zasnovan, nema ne- ophodnu podršku relevantnih institucija, a samim tim ni orga- nizacionu, materijalnu, obrazovnu i tehničku bazu. AB - This paper analyzes the importance of training teachers and users with visual impairments to use visual aids. It points out that, with these aids, people with visual impairments can achieve the optimal level of functioning with regard to their autonomy, independence in orientation and mobility and other activities, quality of life, and social integration. Training process of teachers and persons with visual impairments often depends on situations, it is not methodologically based, it is not supported by relevant institutions and thus lacks organizational, material, educational, and technical basis. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava T1 - Significance of training teachers and users to use visual aids EP - 264 SP - 257 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545 ER -
@conference{ author = "Vučinić, Vesna and Anđelković, Marija and Grbović, Aleksandra and Jablan, Branka", year = "2016", abstract = "U radu je razmatran značaj obuke nastavnika i korisnika sa oštećenjem vida za korišćenje tiflotehničkih sredstava. Istaknuto je da uz pomoć ovih sredstava osobe sa oštećenjem vida mogu da postignu najoptimalniji nivo funkcionisanja, sagle- dan kroz autonomiju, samostalnost u orijentaciji i kretanju i izvođenju svakodnevnih aktivnosti, kvalitet života i socijalnu integraciju. Proces obuke nastavnika i osoba sa oštećenjem vida je često situaciono uslovljen, nije metodički zasnovan, nema ne- ophodnu podršku relevantnih institucija, a samim tim ni orga- nizacionu, materijalnu, obrazovnu i tehničku bazu., This paper analyzes the importance of training teachers and users with visual impairments to use visual aids. It points out that, with these aids, people with visual impairments can achieve the optimal level of functioning with regard to their autonomy, independence in orientation and mobility and other activities, quality of life, and social integration. Training process of teachers and persons with visual impairments often depends on situations, it is not methodologically based, it is not supported by relevant institutions and thus lacks organizational, material, educational, and technical basis.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava, Significance of training teachers and users to use visual aids", pages = "264-257", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545" }
Vučinić, V., Anđelković, M., Grbović, A.,& Jablan, B.. (2016). Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 257-264. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545
Vučinić V, Anđelković M, Grbović A, Jablan B. Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:257-264. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545 .
Vučinić, Vesna, Anđelković, Marija, Grbović, Aleksandra, Jablan, Branka, "Značaj obuke nastavnika i korisnika za korišćenje tiflotehničkih sredstava" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):257-264, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2545 .