Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika
Some characteristics of social inclusion of deaf and hard of hearing students
Аутори
Isaković, LjubicaKovačević, Tamara
Dimić, Nadežda
Остала ауторства
Jugović AleksandarJapundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Interesovanja vezana za gluvu i nagluvu decu uglavnom su bila
usmerena na razvoj jezika i govora. Taj razvoj ključan je za razvoj
komunikacije, koja je osnovni preduslov kvalitetnih socijalnih
interakcija. Fluentna konverzacija znači da njeni učesnici budu
osetljivi na međusobne potrebe. Kada se poruka adekvatno ne pre-
nese ili ne primi nastaje neuspešna komunikacija.
Pošto se sve veći broj gluve i nagluve dece uključuje u redov-
ni sistem školovanja aktuelna su pitanja vezana za kvalitet i
kvantitet njihovih socijalnih interakcija, a naročito pitanje
odnosa sa vršnjacima koji čuju.
Istraživanja socijalnog razvoja gluvih i nagluvih najčešće
su usmerena na oblasti ispitivanja opšte socijalne zrelo-
sti, socijalnih interakcija (odnosa sa užom i širom porodi-
com, roditeljima i vršnjacima), kao i značaja usvajanja jezika za
socijalni razvoje dece. Socijalno funkcionisanje se može posma-
trati u kontekstu segregiranog ili inkluzivnog obrazovanja, a
interakcije se mogu uspo...stavljati sa vršnjacima sa oštećenjem
ili bez oštećenja sluha.
Rezultati većine istraživanja ukazuju da socijalna inkluzija
gluvih i nagluvih učenika u redovnim školama nije uspešna, i
da je osnovni uzrok tome problem u komunikaciji, ali postoje i
istraživanja koja govore da ukoliko se gluvim i nagluvim učeni-
cima omogući podsticajno okruženje, oni stupaju u interakcije i
uspostavljaju pozitivne socijalne odnose sa vršnjacima koji čuju.
Interests linked to the deaf and hard of hearing children are mainly focused on the
development of language and speech. This development is crucial for the development
of communication, which is the basic precondition for quality social interaction. fluent
conversation means that its participants need to be sensitive to each other’s needs.
When a message is not transferred properly or does not receive the communication
failure occurs.
Since an increasing number of deaf and hard of hearing children included in the regular
school system are the current issues related to the quantity and quality of their social
interactions and especially the question of relations with peers who hear.
Research of social development of deaf and hard of hearing are mostly focused on the
field of researches of general social maturity, social interaction (relationships with
the immediate and extended family, parents and peers), as well as the importance of
language acquisition for the social devel...opment of children. Social functioning can
be seen in the context of segregated or inclusive education, and interaction can be
established with their peers with hearing or no hearing loss.
The results of most studies indicate that the social inclusion of deaf and hard of hearing
students in mainstream schools is not successful, and that the primary cause of this
problem in communication, but there are studies that show that if the deaf and hard
of hearing students provide a supportive environment, they interact and establish
positive social relationships with peers who can hear.
Кључне речи:
komunikacija / socijalno funkcionisanje / socijalna inkluzija / gluvi i nagluvi učenici / communications / social functioning / social inclusion / deaf and hard of hearing childrenИзвор:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 237-247Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Isaković, Ljubica AU - Kovačević, Tamara AU - Dimić, Nadežda PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2607 AB - Interesovanja vezana za gluvu i nagluvu decu uglavnom su bila usmerena na razvoj jezika i govora. Taj razvoj ključan je za razvoj komunikacije, koja je osnovni preduslov kvalitetnih socijalnih interakcija. Fluentna konverzacija znači da njeni učesnici budu osetljivi na međusobne potrebe. Kada se poruka adekvatno ne pre- nese ili ne primi nastaje neuspešna komunikacija. Pošto se sve veći broj gluve i nagluve dece uključuje u redov- ni sistem školovanja aktuelna su pitanja vezana za kvalitet i kvantitet njihovih socijalnih interakcija, a naročito pitanje odnosa sa vršnjacima koji čuju. Istraživanja socijalnog razvoja gluvih i nagluvih najčešće su usmerena na oblasti ispitivanja opšte socijalne zrelo- sti, socijalnih interakcija (odnosa sa užom i širom porodi- com, roditeljima i vršnjacima), kao i značaja usvajanja jezika za socijalni razvoje dece. Socijalno funkcionisanje se može posma- trati u kontekstu segregiranog ili inkluzivnog obrazovanja, a interakcije se mogu uspostavljati sa vršnjacima sa oštećenjem ili bez oštećenja sluha. Rezultati većine istraživanja ukazuju da socijalna inkluzija gluvih i nagluvih učenika u redovnim školama nije uspešna, i da je osnovni uzrok tome problem u komunikaciji, ali postoje i istraživanja koja govore da ukoliko se gluvim i nagluvim učeni- cima omogući podsticajno okruženje, oni stupaju u interakcije i uspostavljaju pozitivne socijalne odnose sa vršnjacima koji čuju. AB - Interests linked to the deaf and hard of hearing children are mainly focused on the development of language and speech. This development is crucial for the development of communication, which is the basic precondition for quality social interaction. fluent conversation means that its participants need to be sensitive to each other’s needs. When a message is not transferred properly or does not receive the communication failure occurs. Since an increasing number of deaf and hard of hearing children included in the regular school system are the current issues related to the quantity and quality of their social interactions and especially the question of relations with peers who hear. Research of social development of deaf and hard of hearing are mostly focused on the field of researches of general social maturity, social interaction (relationships with the immediate and extended family, parents and peers), as well as the importance of language acquisition for the social development of children. Social functioning can be seen in the context of segregated or inclusive education, and interaction can be established with their peers with hearing or no hearing loss. The results of most studies indicate that the social inclusion of deaf and hard of hearing students in mainstream schools is not successful, and that the primary cause of this problem in communication, but there are studies that show that if the deaf and hard of hearing students provide a supportive environment, they interact and establish positive social relationships with peers who can hear. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika T1 - Some characteristics of social inclusion of deaf and hard of hearing students EP - 247 SP - 237 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2607 ER -
@conference{ author = "Isaković, Ljubica and Kovačević, Tamara and Dimić, Nadežda", year = "2016", abstract = "Interesovanja vezana za gluvu i nagluvu decu uglavnom su bila usmerena na razvoj jezika i govora. Taj razvoj ključan je za razvoj komunikacije, koja je osnovni preduslov kvalitetnih socijalnih interakcija. Fluentna konverzacija znači da njeni učesnici budu osetljivi na međusobne potrebe. Kada se poruka adekvatno ne pre- nese ili ne primi nastaje neuspešna komunikacija. Pošto se sve veći broj gluve i nagluve dece uključuje u redov- ni sistem školovanja aktuelna su pitanja vezana za kvalitet i kvantitet njihovih socijalnih interakcija, a naročito pitanje odnosa sa vršnjacima koji čuju. Istraživanja socijalnog razvoja gluvih i nagluvih najčešće su usmerena na oblasti ispitivanja opšte socijalne zrelo- sti, socijalnih interakcija (odnosa sa užom i širom porodi- com, roditeljima i vršnjacima), kao i značaja usvajanja jezika za socijalni razvoje dece. Socijalno funkcionisanje se može posma- trati u kontekstu segregiranog ili inkluzivnog obrazovanja, a interakcije se mogu uspostavljati sa vršnjacima sa oštećenjem ili bez oštećenja sluha. Rezultati većine istraživanja ukazuju da socijalna inkluzija gluvih i nagluvih učenika u redovnim školama nije uspešna, i da je osnovni uzrok tome problem u komunikaciji, ali postoje i istraživanja koja govore da ukoliko se gluvim i nagluvim učeni- cima omogući podsticajno okruženje, oni stupaju u interakcije i uspostavljaju pozitivne socijalne odnose sa vršnjacima koji čuju., Interests linked to the deaf and hard of hearing children are mainly focused on the development of language and speech. This development is crucial for the development of communication, which is the basic precondition for quality social interaction. fluent conversation means that its participants need to be sensitive to each other’s needs. When a message is not transferred properly or does not receive the communication failure occurs. Since an increasing number of deaf and hard of hearing children included in the regular school system are the current issues related to the quantity and quality of their social interactions and especially the question of relations with peers who hear. Research of social development of deaf and hard of hearing are mostly focused on the field of researches of general social maturity, social interaction (relationships with the immediate and extended family, parents and peers), as well as the importance of language acquisition for the social development of children. Social functioning can be seen in the context of segregated or inclusive education, and interaction can be established with their peers with hearing or no hearing loss. The results of most studies indicate that the social inclusion of deaf and hard of hearing students in mainstream schools is not successful, and that the primary cause of this problem in communication, but there are studies that show that if the deaf and hard of hearing students provide a supportive environment, they interact and establish positive social relationships with peers who can hear.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika, Some characteristics of social inclusion of deaf and hard of hearing students", pages = "247-237", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2607" }
Isaković, L., Kovačević, T.,& Dimić, N.. (2016). Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 237-247. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2607
Isaković L, Kovačević T, Dimić N. Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:237-247. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2607 .
Isaković, Ljubica, Kovačević, Tamara, Dimić, Nadežda, "Neke karakteristike socijalne inkluzije gluvih i nagluvih učenika" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):237-247, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2607 .