Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 36
Nedirektivna terapija igrom i agresivno ponašanje kod dece s intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Deca s intelektualnom ometenošću neretko pokazuju nedovoljno kontrolisano
ponašanje koje se ispoljava u vidu agresije uzrokovane promenom emocionalnog stanja.
Često pokazuju zbunjenost sopstvenom agresivnom energijom ...
Mogućnosti formalnog obrazovanja omladinskih radnika: rezultati komparativne analize
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Pozicija omladinskog rada u Republici Srbiji, posmatrano sa aspekta
profesionalizacije zanimanja i definisanja standarda kompetencija omladinskih radnika,
značajno je unapređena tokom poslednje decenije. Međutim, primena ...
Dravet sindrom u COVID-19 eri
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Dravet sindrom (DS; šifra 8A61.11 prema ICD-11) je retka razvojna i epileptička
encefalopatija koju karakterišu farmakorezistentna epilepsija i duboko oštećenje
neurokognitivnog funkcionisanja, sa spektrom kognitivnih, ...
Pretpostavke uvažavanja različitosti u školskom okruženju: identifikacija ključnih konstrukata
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Uvažavanje različitosti, kao jedne od ključnih vrednosti savremenih društava,
aktuelizovano je poslednjih godina u okvirima formalnog sistema obrazovanja i
vaspitanja, primarno pod uticajem koncepta interkulturalnog ...
Kognitivno ometanje kao jedan od osnovnih faktora rizičnog ponašanja kod vozača / Cognitive disтraction as one of the main factors of risk behavior in drivers
(Akademija tehničkih strukovnih studija Beograd, 2022)
Људски фактор представља статистички најзначајнији узрок саобраћајних
незгода због тога је сложени феномен ризичног понашања возача од посебног интереса за
безбедност у саобраћају. Когнитивно ометање је везано за ризично ...
Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da
se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi
nastavnog osoblja o upotrebi asistivne ...
Rana intervencija – fokus na podršku porodici / Early intervention - focus on family support
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Interesovanje za teoriju i praksu rane intervencije u Srbiji je intenzivirano
poslednjih desetak godina. U praksi su odavno zastupljeni različiti oblici rada sa decom
sa smetnjama u razvoju ranog uzrasta, dok su teorijsko ...
Pravo na obrazovanje i ideal ravnopravnosti / The right to education and the ideal of equality
(Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici – Pravni fakultet, 2022)
Pravo na obrazovanje u savremeno doba predstavlja jedno od neprikosnovenih ljudskih prava. Međutim, puna implementacija prava na obrazovanje istovremeno podrazumeva ispunjenost više preduslova. U tom smislu nije dovoljno ...
Primena tehnike odgovora uslovljenih stimulusima (response contingent stimuli) u tretmanu mucanja.
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Mucanje se, prema petoj reviziji Dijagnostičkog i statističkog priručnika za
mentalne poremećaje Američkog psihijatrijskog udruženja (DSM-5), definiše kao
poremećaj tečnosti govora koji se uglavnom javlja u detinjstvu. ...
Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultetPedagoško društvo Srbije, 2022)
Proces socijalnoemocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje ...