rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije

Thumbnail
2022
bitstream_5980.pdf (1.089Mb)
Authors
Jovanović-Simić, Nadica
Arsenić, Ivana
Daničić, Zorica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije su od primarne važnosti za njenu efikasnu primenu u učionici. Ukoliko nastavno osoblje ima pozitivan stav prema asistivnoj tehnologiji, postoji veća verovatnoća da će uložiti napore da je integriše u nastavni proces. S druge strane, negativni stavovi nastavnog osoblja zbog stigmatizacije ili tehnofobije su suštinski izazovi za upotrebu asistivne tehnologije. Cilj ovog istraživanja je bio da se procene stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije, kao i da se međusobno uporedi direkcija stavova ispitanika različitog zanimanja. Pored toga, ispitan je uticaj nekih sociodemografskih varijabli na formiranje stava. Uzorak je činilo 110 ispitanika oba pola, među kojima je bilo 39,1% učitelja i 33,...6% nastavnika koji su zaposleni u redovnim osnovnim školama, kao i 19,1% defektologa i 8,2% nastavnika koji su zaposleni u specijalnim osnovnim školama koje se nalaze na teritoriji grada Beograda. Primenjen je upitnik koji je posebno konstruisan za svrhu ovog istraživanja. Analiza rezultata je pokazala da ispitanici imaju pozitivan stav o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije (AS=3,47, SD=0,32). Nije pronađena statistička značajnost u pogledu razlika između ispitanika različitog pola, zanimanja i godina radnog staža u odnosu na stav o upotrebi asistivne tehnologije. Direkcija stavova nastavnog osoblja o asistivnoj tehnologiji može delom da bude odgovor na proces koji se koristi u upoznavanju različitih vrsta uređaja i informisanju o načinima njihove primene. Ispitanici su pokazali spremnost da usavršavaju svoja znanja i kompetencije u skladu sa napretkom asistivne tehnologije. Nastavno osoblje bi trebalo da ima priliku da razvija znanja i iskustva, koja se odnose na odabir i implementaciju asistivne tehnologije, koja je prilagođena potrebama, sposobnostima i ograničenjima učenika sa poremećajima komunikacije.

Keywords:
asistivna tehnologija / poremećaji komunikacije / stavovi nastavnog osoblja
Source:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022., 2022, 81-81
Publisher:
  • Drustvo defektologa Srbije

ISBN: 978-86-84765-58-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4145
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Jovanović-Simić, Nadica
AU  - Arsenić, Ivana
AU  - Daničić, Zorica
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4145
AB  - Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da
se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi
nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima
komunikacije su od primarne važnosti za njenu efikasnu primenu u učionici. Ukoliko
nastavno osoblje ima pozitivan stav prema asistivnoj tehnologiji, postoji veća
verovatnoća da će uložiti napore da je integriše u nastavni proces. S druge strane,
negativni stavovi nastavnog osoblja zbog stigmatizacije ili tehnofobije su suštinski izazovi
za upotrebu asistivne tehnologije.
Cilj ovog istraživanja je bio da se procene stavovi nastavnog osoblja o upotrebi
asistivne tehnologije, kao i da se međusobno uporedi direkcija stavova ispitanika
različitog zanimanja. Pored toga, ispitan je uticaj nekih sociodemografskih varijabli na
formiranje stava. Uzorak je činilo 110 ispitanika oba pola, među kojima je bilo 39,1%
učitelja i 33,6% nastavnika koji su zaposleni u redovnim osnovnim školama, kao i 19,1%
defektologa i 8,2% nastavnika koji su zaposleni u specijalnim osnovnim školama koje se
nalaze na teritoriji grada Beograda. Primenjen je upitnik koji je posebno konstruisan za
svrhu ovog istraživanja.
Analiza rezultata je pokazala da ispitanici imaju pozitivan stav o upotrebi asistivne
tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije (AS=3,47, SD=0,32). Nije
pronađena statistička značajnost u pogledu razlika između ispitanika različitog pola,
zanimanja i godina radnog staža u odnosu na stav o upotrebi asistivne tehnologije.
Direkcija stavova nastavnog osoblja o asistivnoj tehnologiji može delom da bude
odgovor na proces koji se koristi u upoznavanju različitih vrsta uređaja i informisanju o
načinima njihove primene. Ispitanici su pokazali spremnost da usavršavaju svoja znanja
i kompetencije u skladu sa napretkom asistivne tehnologije. Nastavno osoblje bi trebalo
da ima priliku da razvija znanja i iskustva, koja se odnose na odabir i implementaciju
asistivne tehnologije, koja je prilagođena potrebama, sposobnostima i ograničenjima
učenika sa poremećajima komunikacije.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.
T1  - Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije
EP  - 81
SP  - 81
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145
ER  - 
@conference{
author = "Jovanović-Simić, Nadica and Arsenić, Ivana and Daničić, Zorica",
year = "2022",
abstract = "Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da
se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi
nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima
komunikacije su od primarne važnosti za njenu efikasnu primenu u učionici. Ukoliko
nastavno osoblje ima pozitivan stav prema asistivnoj tehnologiji, postoji veća
verovatnoća da će uložiti napore da je integriše u nastavni proces. S druge strane,
negativni stavovi nastavnog osoblja zbog stigmatizacije ili tehnofobije su suštinski izazovi
za upotrebu asistivne tehnologije.
Cilj ovog istraživanja je bio da se procene stavovi nastavnog osoblja o upotrebi
asistivne tehnologije, kao i da se međusobno uporedi direkcija stavova ispitanika
različitog zanimanja. Pored toga, ispitan je uticaj nekih sociodemografskih varijabli na
formiranje stava. Uzorak je činilo 110 ispitanika oba pola, među kojima je bilo 39,1%
učitelja i 33,6% nastavnika koji su zaposleni u redovnim osnovnim školama, kao i 19,1%
defektologa i 8,2% nastavnika koji su zaposleni u specijalnim osnovnim školama koje se
nalaze na teritoriji grada Beograda. Primenjen je upitnik koji je posebno konstruisan za
svrhu ovog istraživanja.
Analiza rezultata je pokazala da ispitanici imaju pozitivan stav o upotrebi asistivne
tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije (AS=3,47, SD=0,32). Nije
pronađena statistička značajnost u pogledu razlika između ispitanika različitog pola,
zanimanja i godina radnog staža u odnosu na stav o upotrebi asistivne tehnologije.
Direkcija stavova nastavnog osoblja o asistivnoj tehnologiji može delom da bude
odgovor na proces koji se koristi u upoznavanju različitih vrsta uređaja i informisanju o
načinima njihove primene. Ispitanici su pokazali spremnost da usavršavaju svoja znanja
i kompetencije u skladu sa napretkom asistivne tehnologije. Nastavno osoblje bi trebalo
da ima priliku da razvija znanja i iskustva, koja se odnose na odabir i implementaciju
asistivne tehnologije, koja je prilagođena potrebama, sposobnostima i ograničenjima
učenika sa poremećajima komunikacije.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.",
title = "Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije",
pages = "81-81",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145"
}
Jovanović-Simić, N., Arsenić, I.,& Daničić, Z.. (2022). Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.
Drustvo defektologa Srbije., 81-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145
Jovanović-Simić N, Arsenić I, Daničić Z. Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.. 2022;:81-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145 .
Jovanović-Simić, Nadica, Arsenić, Ivana, Daničić, Zorica, "Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. (2022):81-81,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4145 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB