Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja
Authors
Popović-Ćitić, Branislava
Bukvić Branković, Lidija

Stojanović, Marija

Kovačević-Lepojević, Marina

Paraušić, Ana
Kovačević, Milica

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Proces socijalnoemocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje promovišu socijalnoemocionalno učenje, realizovano je istraživanje sa ciljem procene mogućnosti korišćenja nastavnih praksi u uslovima pandemijskog obrazovanja, i to onih koje su primarno usmerene na pozitivne socijalne interakcije. Na uzorku od 817 nastavnika osnovnih škola, primenom anketnog upitnika, utvrđeno je da nastavnici uspešno i na redovnom nivou primenjuju prakse zasnovane na toplini i podršci, te odgovarajućem jeziku nastavnika, dok nešto ređe i sa manje uspeha koriste prakse vezane za disciplinu orijentisanu na učenike, kao i one koje su usmerene na odgovornost i izbor. Sve nastavne prakse u većoj meri praktikuju nastavnici razredne nastave u odnosu na predmetne nastavnike. Zaključuje se da prakse koje promovišu socijalnoemocionalno učenje jesu prisutne u obr...azovnovaspitnom radu tokom pandemije, ali da prostor za njihovo unapređenje, primarno kroz razvijanje kompetencija nastavnika za primenu tehnika socijalnoemocionalnog učenja, postoji.
Keywords:
socioemocionalno učenje / nastavne prakse / pandemijsko obrazovanjeSource:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, 2022, 125-130Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet
- Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
- Rad je rezultat rada na projektu „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju – naredni koraci: preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon epidemije COVID-19“ koji je sproveo CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji.
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Bukvić Branković, Lidija AU - Stojanović, Marija AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Paraušić, Ana AU - Kovačević, Milica PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4512 AB - Proces socijalnoemocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje promovišu socijalnoemocionalno učenje, realizovano je istraživanje sa ciljem procene mogućnosti korišćenja nastavnih praksi u uslovima pandemijskog obrazovanja, i to onih koje su primarno usmerene na pozitivne socijalne interakcije. Na uzorku od 817 nastavnika osnovnih škola, primenom anketnog upitnika, utvrđeno je da nastavnici uspešno i na redovnom nivou primenjuju prakse zasnovane na toplini i podršci, te odgovarajućem jeziku nastavnika, dok nešto ređe i sa manje uspeha koriste prakse vezane za disciplinu orijentisanu na učenike, kao i one koje su usmerene na odgovornost i izbor. Sve nastavne prakse u većoj meri praktikuju nastavnici razredne nastave u odnosu na predmetne nastavnike. Zaključuje se da prakse koje promovišu socijalnoemocionalno učenje jesu prisutne u obrazovnovaspitnom radu tokom pandemije, ali da prostor za njihovo unapređenje, primarno kroz razvijanje kompetencija nastavnika za primenu tehnika socijalnoemocionalnog učenja, postoji. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje T1 - Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja EP - 130 SP - 125 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4512 ER -
@conference{ author = "Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija and Stojanović, Marija and Kovačević-Lepojević, Marina and Paraušić, Ana and Kovačević, Milica", year = "2022", abstract = "Proces socijalnoemocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje promovišu socijalnoemocionalno učenje, realizovano je istraživanje sa ciljem procene mogućnosti korišćenja nastavnih praksi u uslovima pandemijskog obrazovanja, i to onih koje su primarno usmerene na pozitivne socijalne interakcije. Na uzorku od 817 nastavnika osnovnih škola, primenom anketnog upitnika, utvrđeno je da nastavnici uspešno i na redovnom nivou primenjuju prakse zasnovane na toplini i podršci, te odgovarajućem jeziku nastavnika, dok nešto ređe i sa manje uspeha koriste prakse vezane za disciplinu orijentisanu na učenike, kao i one koje su usmerene na odgovornost i izbor. Sve nastavne prakse u većoj meri praktikuju nastavnici razredne nastave u odnosu na predmetne nastavnike. Zaključuje se da prakse koje promovišu socijalnoemocionalno učenje jesu prisutne u obrazovnovaspitnom radu tokom pandemije, ali da prostor za njihovo unapređenje, primarno kroz razvijanje kompetencija nastavnika za primenu tehnika socijalnoemocionalnog učenja, postoji.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje", title = "Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja", pages = "130-125", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4512" }
Popović-Ćitić, B., Bukvić Branković, L., Stojanović, M., Kovačević-Lepojević, M., Paraušić, A.,& Kovačević, M.. (2022). Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet., 125-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4512
Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L, Stojanović M, Kovačević-Lepojević M, Paraušić A, Kovačević M. Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje. 2022;:125-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4512 .
Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, Stojanović, Marija, Kovačević-Lepojević, Marina, Paraušić, Ana, Kovačević, Milica, "Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (2022):125-130, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4512 .