Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 23
Dravet sindrom u COVID-19 eri
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Dravet sindrom (DS; šifra 8A61.11 prema ICD-11) je retka razvojna i epileptička
encefalopatija koju karakterišu farmakorezistentna epilepsija i duboko oštećenje
neurokognitivnog funkcionisanja, sa spektrom kognitivnih, ...
Pretpostavke uvažavanja različitosti u školskom okruženju: identifikacija ključnih konstrukata
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Uvažavanje različitosti, kao jedne od ključnih vrednosti savremenih društava,
aktuelizovano je poslednjih godina u okvirima formalnog sistema obrazovanja i
vaspitanja, primarno pod uticajem koncepta interkulturalnog ...
Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da
se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi
nastavnog osoblja o upotrebi asistivne ...
Mogućnosti formalnog obrazovanja omladinskih radnika: rezultati komparativne analize
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Pozicija omladinskog rada u Republici Srbiji, posmatrano sa aspekta
profesionalizacije zanimanja i definisanja standarda kompetencija omladinskih radnika,
značajno je unapređena tokom poslednje decenije. Međutim, primena ...
Nedirektivna terapija igrom i agresivno ponašanje kod dece s intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Deca s intelektualnom ometenošću neretko pokazuju nedovoljno kontrolisano
ponašanje koje se ispoljava u vidu agresije uzrokovane promenom emocionalnog stanja.
Često pokazuju zbunjenost sopstvenom agresivnom energijom ...
Jezički deficiti kod dece i adolescenata sa emocionalnim poremećajima
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Emocionalni poremećaji (EP) kod dece i mladih mogu se podeliti u dve bipolarne
dimenzije: eksternalizovani i internalizovani poremećaji. Eksternalizovani EP uključuju
grupu poremećaja koja podrazumeva ekspresiju ...
Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Savremeni pristupi u socijalnoj pedagogiji, psihologiji, kriminologiji i sociologiji,
sve više poklanjaju pažnju etiološkim razlikama u nekim ponašanjima ili odnosima,
između dečaka i devojčica tj. razlikama po polu.
U ...
Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog
istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih
koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, ...
Školsko okruženje kao faktor jezičkog i socio-emocionalnog razvoja dece sa neverbalnim smetnjama u učenju
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Koncept neverbalnih smetnji u učenju (u daljem tekstu NSU) uključuje izražene
deficite taktilne i vizuelne percepcije, kao i obavljanja složenih motoričkih zadataka, za
razliku od dobro razvijene auditivne percepcije i ...
Znakovni jezik i novi termini (znaci) tokom pandemije
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Preporuke Svetske federacije gluvih (World Federation of the Deaf -WFD)
ukazuju na važnost znakovnog jezika, poštovanje kulture i identiteta gluvih osoba;
bilingvalno obrazovanje; dostupnost svim segmentima društvenog ...