rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom

Thumbnail
2022
bitstream_5987.pdf (1.087Mb)
Authors
Maljković, Marija
Ilić, Zoran
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Savremeni pristupi u socijalnoj pedagogiji, psihologiji, kriminologiji i sociologiji, sve više poklanjaju pažnju etiološkim razlikama u nekim ponašanjima ili odnosima, između dečaka i devojčica tj. razlikama po polu. U mnogim istraživanjima potvrđena je povezanost između pola učenika i školskog postignuća, a rezultati pokazuju da devojčice ispoljavaju veći stepen angažovanosti u školi, da su u proseku imale bolje ocene i ostvaruju bolje akademsko postignuće u odnosu na dečake, a osim razlike u kognitivnim sposobnostima, objašnjenja se nalaze i u boljoj adaptaciji devojčica na školske aktivnosti, zastupljenim stilovima učenja, boljom koncentracijom i razvijenijim organizacionim veštinama. Sa druge strane, neki autori smatraju da polne razlike u školskom uspehu leže u faktorima ličnosti i motivacije, pre nego u kognitivnim sposobnostima učenika. U Republici Srbiji je u toku 2019. godine sprovedeno istraživanje sa ciljem utvrđivanja polnih razlika u uticaju školskog neuspeha n...a sukobe sa zakonom. Uzorak istraživanja obuhvatio je 665 ispitanika (336 muškog i 329 ženskog pola), uzrasta od 14 do 22 godine, podeljena u dva poduzorka. Prvi poduzorak činilo je 217 mladih u skukobu sa zakonom, a drugi poduzorak činilo je 448 srednjoškolaca. U istraživanju su korišćene 24 varijable, a rezultati primene diskriminativne analize pokazali su da četiri varijable nemaju uticaja ni kod dečaka, ni kod devojčica, tri varijable su iste, a čak 17 imaju različit uticaj. To je izuzetno važan rezultat, jer pokazuje da je etiologija sukoba sa zakonom, bar ona koja potiče iz školskog neuspeha, različita kada je pol ispitanika u pitanju. Dakle, postoje očigledne etiološke razlike u faktorima prestupništva mladih koje potiču iz školskog neuspeha, pa verovatno i školskog okruženja uopšte, koje su temeljene na razlikama u polu. Te razlike se moraju poštovati u kreiranju ukupne prosvetne politike, a naročito u onom delu prosvetne funkcije zadužene za proces vaspitanja mladih. Dalje, na tim razlikama moraju se kreirati i sprovoditi preventivne intervencije. Bez njihovog prilagođavanja polnim razlikama u etiologiji prestupništva, njihova efektivnost biće dovedena u pitanje.

Keywords:
polne razlike / školski neuspeh / sukobi sa zakonom
Source:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022., 2022, 128-128
Publisher:
  • Drustvo defektologa Srbije

ISBN: 978-86-84765-58-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4151
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4151
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Maljković, Marija
AU  - Ilić, Zoran
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4151
AB  - Savremeni pristupi u socijalnoj pedagogiji, psihologiji, kriminologiji i sociologiji,
sve više poklanjaju pažnju etiološkim razlikama u nekim ponašanjima ili odnosima,
između dečaka i devojčica tj. razlikama po polu.
U mnogim istraživanjima potvrđena je povezanost između pola učenika i
školskog postignuća, a rezultati pokazuju da devojčice ispoljavaju veći stepen
angažovanosti u školi, da su u proseku imale bolje ocene i ostvaruju bolje akademsko
postignuće u odnosu na dečake, a osim razlike u kognitivnim sposobnostima, objašnjenja
se nalaze i u boljoj adaptaciji devojčica na školske aktivnosti, zastupljenim stilovima
učenja, boljom koncentracijom i razvijenijim organizacionim veštinama. Sa druge strane,
neki autori smatraju da polne razlike u školskom uspehu leže u faktorima ličnosti i
motivacije, pre nego u kognitivnim sposobnostima učenika.
U Republici Srbiji je u toku 2019. godine sprovedeno istraživanje sa ciljem
utvrđivanja polnih razlika u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom. Uzorak
istraživanja obuhvatio je 665 ispitanika (336 muškog i 329 ženskog pola), uzrasta od 14
do 22 godine, podeljena u dva poduzorka. Prvi poduzorak činilo je 217 mladih u skukobu
sa zakonom, a drugi poduzorak činilo je 448 srednjoškolaca.
U istraživanju su korišćene 24 varijable, a rezultati primene diskriminativne
analize pokazali su da četiri varijable nemaju uticaja ni kod dečaka, ni kod devojčica, tri
varijable su iste, a čak 17 imaju različit uticaj. To je izuzetno važan rezultat, jer pokazuje
da je etiologija sukoba sa zakonom, bar ona koja potiče iz školskog neuspeha, različita
kada je pol ispitanika u pitanju. Dakle, postoje očigledne etiološke razlike u faktorima
prestupništva mladih koje potiču iz školskog neuspeha, pa verovatno i školskog
okruženja uopšte, koje su temeljene na razlikama u polu. Te razlike se moraju poštovati
u kreiranju ukupne prosvetne politike, a naročito u onom delu prosvetne funkcije
zadužene za proces vaspitanja mladih. Dalje, na tim razlikama moraju se kreirati i
sprovoditi preventivne intervencije. Bez njihovog prilagođavanja polnim razlikama u
etiologiji prestupništva, njihova efektivnost biće dovedena u pitanje.
PB  - Drustvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.
T1  - Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom
EP  - 128
SP  - 128
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4151
ER  - 
@conference{
author = "Maljković, Marija and Ilić, Zoran",
year = "2022",
abstract = "Savremeni pristupi u socijalnoj pedagogiji, psihologiji, kriminologiji i sociologiji,
sve više poklanjaju pažnju etiološkim razlikama u nekim ponašanjima ili odnosima,
između dečaka i devojčica tj. razlikama po polu.
U mnogim istraživanjima potvrđena je povezanost između pola učenika i
školskog postignuća, a rezultati pokazuju da devojčice ispoljavaju veći stepen
angažovanosti u školi, da su u proseku imale bolje ocene i ostvaruju bolje akademsko
postignuće u odnosu na dečake, a osim razlike u kognitivnim sposobnostima, objašnjenja
se nalaze i u boljoj adaptaciji devojčica na školske aktivnosti, zastupljenim stilovima
učenja, boljom koncentracijom i razvijenijim organizacionim veštinama. Sa druge strane,
neki autori smatraju da polne razlike u školskom uspehu leže u faktorima ličnosti i
motivacije, pre nego u kognitivnim sposobnostima učenika.
U Republici Srbiji je u toku 2019. godine sprovedeno istraživanje sa ciljem
utvrđivanja polnih razlika u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom. Uzorak
istraživanja obuhvatio je 665 ispitanika (336 muškog i 329 ženskog pola), uzrasta od 14
do 22 godine, podeljena u dva poduzorka. Prvi poduzorak činilo je 217 mladih u skukobu
sa zakonom, a drugi poduzorak činilo je 448 srednjoškolaca.
U istraživanju su korišćene 24 varijable, a rezultati primene diskriminativne
analize pokazali su da četiri varijable nemaju uticaja ni kod dečaka, ni kod devojčica, tri
varijable su iste, a čak 17 imaju različit uticaj. To je izuzetno važan rezultat, jer pokazuje
da je etiologija sukoba sa zakonom, bar ona koja potiče iz školskog neuspeha, različita
kada je pol ispitanika u pitanju. Dakle, postoje očigledne etiološke razlike u faktorima
prestupništva mladih koje potiču iz školskog neuspeha, pa verovatno i školskog
okruženja uopšte, koje su temeljene na razlikama u polu. Te razlike se moraju poštovati
u kreiranju ukupne prosvetne politike, a naročito u onom delu prosvetne funkcije
zadužene za proces vaspitanja mladih. Dalje, na tim razlikama moraju se kreirati i
sprovoditi preventivne intervencije. Bez njihovog prilagođavanja polnim razlikama u
etiologiji prestupništva, njihova efektivnost biće dovedena u pitanje.",
publisher = "Drustvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.",
title = "Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom",
pages = "128-128",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4151"
}
Maljković, M.,& Ilić, Z.. (2022). Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.
Drustvo defektologa Srbije., 128-128.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4151
Maljković M, Ilić Z. Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.. 2022;:128-128.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4151 .
Maljković, Marija, Ilić, Zoran, "Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. (2022):128-128,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4151 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB