Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 29
Protokol za procenu edukativnih potencijala dece sa smetnjama u razvoju
(Beograd: Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju u rehabilitaciju, 2015)
Публикација је проистекла из рада на пројекту Креирање протокола за процену едукативних
потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних
програма, број 179025 (2011-2014), чију ...
Agresivnost dece sa umerenom intelektualnom ometenošću / Aggressive behaviour in children with moderate intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Agresija u detinjstvu i adolescenciji je vezana za brojne negativne ishode.
Navodi se da je učestalost agresivnih ponašanja veća kod osoba sa
intelektualnom ometenošću nego u populaciji tipičnog razvoja, kao i da su
ona ...
Greške u čitanju kod gluvih i nagluvih učenika sa slušnim aparatima i kohlearnim implantom / Reading mistakes in deaf and hard of hearing students with hearing aids or cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Čitati znači dešifrovati simbole pisanog govora, izgovoriti ih ili ih zadržati
u pamćenju, pošto smo shvatili poruku koju oni prenose. Sadržinska i tehnička
strana čitanja su nerazdvojne. Tehnika čitanja podrazumeva ...
Neki bihejvioralni problemi dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Some behavioral problems in children with mild intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Cilj ovog rada postavljen je sa namerom da se utvrdi pojavnost različitih
manifestacija bihejvioralnih problema kod dece sa lakom intelektualnom
ometenošću i provera postojanja razlika u iskazanim sklonostima pojedinih
tipova ...
Osnovni pristupi u školskim programima prevencije poremećaja ponašanja / Basic approaches in school programs for prevention of behavioral disorders
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U prvom delu rada razmotrena je uloge škole u socijalizaciji dece,
genezi i prevenciji poremećaja ponašanja. Posebna pažnja je posvećena
razmatranju povezanosti poremećaja ponašanja i problema
u školovanju. U drugom ...
Sposobnost donošenja odluka i adaptivno ponašanje kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Decision making ability and adaptive behaviour in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Osobe sa intelektualnom ometenošću obično nemaju dovoljno mogućnosti
da istraže različite opcije i samostalno donose odluke o važnim životnim
pitanjima, kao ni mogućnost realnog uvida u potencijalne barijere
koje otežavaju ...
Modeli pristupne tehnologije i mogućnosti inkluzije intelektualno ometene dece / Models of assistive technology and possibilities of inclusion of children with intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Rad tretira primenu računara u edukaciji i rehabilitaciji dece sa
smetnjama intelektualnog razvoja u svetlu primene asistivne ili pristupne
tehnologije, koncipirane prema stavovima zemalja engleskog
govorno-jezičkog ...
Znakovna i govorna komunikacija dece predškolskog uzrasta sa slušnim aparatima i kohlearnim implantom / Sign and spoken communication in preschool children with hearing aids and cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Znakovni jezik je jezik koji gluva deca spontano usvajaju i uče, kao što
čujuća deca usvajaju govorni jezik svoje okoline. Prilikom komunikacije sa gluvim
detetom treba koristiti govor koji se prati gestom sve dok dete ...
Vaspitni nalozi i posebne obaveze sa posebnim osvrtom na ulogu škole / Juvenile order and special obligations with regard to the role of school
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U ovom radu je dat pregled rezultata istraživanja sprovedenog
na temu primene odredaba novog Zakona o maloletnim učiniocima
krivičnih dela i krivičnopravnoj zaštiti maloletnih lica. Rezultati ukazuju
da se usled ...
Interpersonalno nasilje u sajber prostoru / Interpersonal violence in cyber space
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija dolazi do prepoznavanja
promena u domenu socijalnih interakcija, pri čemu “fizičko” i
“realno” sve više ustupaju mesto “virtuelnom” kao vidu dematerjalizacije
u ljudskim ...