Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 162
Zlostavljanje starih osoba – teškoće u otkrivanju i smernice za intervencije / Elder abuse – difficulties in detection and guidelines for intervention
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Zlostavljanje starih sve je prisutnije u društvima u čijoj strukturi raste
udeo pojedinaca starijih od 65 god. marginalizovanih vrednosnim diktatom
protiv starenja i imperativom da se društvene uloge i pozicije dodeljuju ...
Učenici kao akteri u prevenciji vršnjačkog nasilja u školi / Pupils as participants in prevention of bullying in schools
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2014)
Učenici imaju važnu ulogu u stvaranju školske klime koja ne podržava
nasilje, s obzirom na to da su češće od nastavnika prisutni kada se
ono dešava i svesni njegove učestalosti. Pokazalo se da uključivanje učenika
u ...
Decline in Socialization at Transition from Class to Subject Teaching in Inclusion / Pad u socijalizaciji na prelazu iz razredne u predmetnu nastavu u inkluziji
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2014)
The goal of this research was to explore the potential socialization
drop that might occur during students’ transition from class teaching
(i.e. having mainly one teacher) to subject teaching (i.e. having many teachers).
We ...
Osobenosti dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta / Dynamic drawing characteristic of preschool and younger school age children
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2014)
Osnovni cilj istraživanja je utvrđivanje razvojnih karakteristika dinamičkog
crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom
je obuhvaćeno devedesetoro dece tipičnog razvoja uzrasta od 6 do
9 godina. ...
Neki aspekti slobodnih asocijacija reči kod dece sa oštećenjem vida / Some aspects of free associations of the words at the children with visual impairments
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Podaci dobijeni ispitivanjem slobodnih asocijacija reči imaju široku
primenu u proučavanju leksičke, semantičke i gramatičke strukture, kao i
u praćenju jezičkog razvoja. Pored toga, slobodne asocijacije pružaju ...
Inteligencija kao činilac razvoja vizuelne pažnje i egzekutivne kontrole / Intelligence as a factor of visual attention and executive control development
(Zbornik radova - 8. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 7-9. 11. 2014, 2014)
Cilj ovog rada je utvrđivanje odnosa između inteligencije i vizuelne pažnje
i egzekutivne kontrole. Uzorkom je obuhvaćeno 33 desetogodišnjaka
tipičnog razvoja (42,4% devojčica i 57,6% dečaka) i 80 dece sa lakom ...
Stereoskopski vid kao činilac razvojnih sposobnosti kod dece mlađeg školskog uzrasta / Stereoscopic vision as a factor of developmental abilities in younger school children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Stereoskopski vid je najviši stepen binokularnog vida, koji obezbeđuje
opažanje prostora u tri dimenzije i određivanje prostornih odnosa. Cilj ovog
rada je da se utvrdi odnos između kvaliteta stereoskopskog vida i ...
Parents of children with disability and stigmatization of families of persons with autism
(University of East Sarajevo, Faculty of Medicine; University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
The aim of this study was to find out if the parents of children with disability are
inclined to stigmatize members of families of persons with autistic spectrum disorders,
what the structure of stigma is like and do ...
Agresivnost dece sa umerenom intelektualnom ometenošću / Aggressive behaviour in children with moderate intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Agresija u detinjstvu i adolescenciji je vezana za brojne negativne ishode.
Navodi se da je učestalost agresivnih ponašanja veća kod osoba sa
intelektualnom ometenošću nego u populaciji tipičnog razvoja, kao i da su
ona ...
Akustičke i perceptivne karakteristike ezofagealnog i traheoezofagealnog govora / Acoustic and perceptive characteristics of esophageal and tracheoesophageal speech
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Totalna laringektomija je ekstenzivan i radikalan operativni zahvat pri
kome se kompletno odstranjuje larinks što dovodi do trajnog narušavanja
komunikativnih sposobnosti kod pacijenta. Ezofagealni glas je najstariji ...