rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Specijalna edukacija i rehabilitacija
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Specijalna edukacija i rehabilitacija
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Osobenosti dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta

Dynamic drawing characteristic of preschool and younger school age children

Thumbnail
2014
bitstream_2628.pdf (999.8Kb)
Authors
Cvetković, Andrijana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Osnovni cilj istraživanja je utvrđivanje razvojnih karakteristika dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom je obuhvaćeno devedesetoro dece tipičnog razvoja uzrasta od 6 do 9 godina. Ispitano je 47 devojčica i 43 dečaka iz predškolskih ustanova i osnovnih škola na teritoriji gradova Pirota i Beograda. Reprezentacija akcije na dinamičkom crtežu procenjena je primenom tri vrste crteža: čovek koji trči, čovek koji šutira loptu i čovek koji podiže loptu sa poda. Analizom rezultata utvrđeno je da vrlo mali broj ispitanika dostiže najviši nivo grafičke reprezentacije figure u pokretu. Postignuća devojčica na primenjenim crtežima su bolja od postignuća dečaka, ali je ovaj nalaz na granici statističke značajnosti (p=0,052). Prisutan je i statistički značajan trend napredovanja ka višim nivoima reprezentacije akcije (p=0,000) sa porastom hronološkog uzrasta ispitanika.
The main objective of this research is to determine developmental characteristics of dynamic drawings of preschool and younger school age children. The sample consists of 90 typical developed children, aged between 6 and 9. The sample includes 47 (52.2%) girls and 43 (47.8%) boys from preschool institutions and elementary schools in Pirot and Belgrade. Action representation in dynamic drawings was evaluated using three types of drawings: a man who runs, a man shooting a ball and a man lifting a ball from the floor. We determined that a very small number of the respondents reaches the highest level of graphical representation of figures in motion, and that girl’s achievements are better than boy’s achievements. However, this result is on the border of statistical significance (p=0.052). Also, there is a statistically significant trend of progress to higher levels of action representation (p=0.000) with the increase in chronological age of the respondents.
Keywords:
dečji crteži / intelektualni realizam / reprezentacija akcije / children’s drawings / intellectual realism / representation of action
Source:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2014, 13, 3, 259-273
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

DOI: 10.5937/specedreh13-6665

ISSN: 1452-7367; 2406-1328 (eISSN)

[ Google Scholar ]
URI
https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3402
Collections
  • Specijalna edukacija i rehabilitacija
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Cvetković, Andrijana
PY  - 2014
UR  - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3402
AB  - Osnovni cilj istraživanja je utvrđivanje razvojnih karakteristika dinamičkog
crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom
je obuhvaćeno devedesetoro dece tipičnog razvoja uzrasta od 6 do
9 godina. Ispitano je 47 devojčica i 43 dečaka iz predškolskih ustanova
i osnovnih škola na teritoriji gradova Pirota i Beograda. Reprezentacija
akcije na dinamičkom crtežu procenjena je primenom tri vrste crteža:
čovek koji trči, čovek koji šutira loptu i čovek koji podiže loptu sa poda.
Analizom rezultata utvrđeno je da vrlo mali broj ispitanika dostiže najviši
nivo grafičke reprezentacije figure u pokretu. Postignuća devojčica na
primenjenim crtežima su bolja od postignuća dečaka, ali je ovaj nalaz na
granici statističke značajnosti (p=0,052). Prisutan je i statistički značajan
trend napredovanja ka višim nivoima reprezentacije akcije (p=0,000) sa
porastom hronološkog uzrasta ispitanika.
AB  - The main objective of this research is to determine developmental
characteristics of dynamic drawings of preschool and younger school
age children. The sample consists of 90 typical developed children, aged
between 6 and 9. The sample includes 47 (52.2%) girls and 43 (47.8%) boys
from preschool institutions and elementary schools in Pirot and Belgrade.
Action representation in dynamic drawings was evaluated using three
types of drawings: a man who runs, a man shooting a ball and a man
lifting a ball from the floor. We determined that a very small number of the
respondents reaches the highest level of graphical representation of figures
in motion, and that girl’s achievements are better than boy’s achievements.
However, this result is on the border of statistical significance (p=0.052).
Also, there is a statistically significant trend of progress to higher levels of
action representation (p=0.000) with the increase in chronological age of
the respondents.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Osobenosti dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta
T1  - Dynamic drawing characteristic of preschool and younger school age children
EP  - 273
IS  - 3
SP  - 259
VL  - 13
DO  - 10.5937/specedreh13-6665
ER  - 
@article{
author = "Cvetković, Andrijana",
year = "2014",
abstract = "Osnovni cilj istraživanja je utvrđivanje razvojnih karakteristika dinamičkog
crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom
je obuhvaćeno devedesetoro dece tipičnog razvoja uzrasta od 6 do
9 godina. Ispitano je 47 devojčica i 43 dečaka iz predškolskih ustanova
i osnovnih škola na teritoriji gradova Pirota i Beograda. Reprezentacija
akcije na dinamičkom crtežu procenjena je primenom tri vrste crteža:
čovek koji trči, čovek koji šutira loptu i čovek koji podiže loptu sa poda.
Analizom rezultata utvrđeno je da vrlo mali broj ispitanika dostiže najviši
nivo grafičke reprezentacije figure u pokretu. Postignuća devojčica na
primenjenim crtežima su bolja od postignuća dečaka, ali je ovaj nalaz na
granici statističke značajnosti (p=0,052). Prisutan je i statistički značajan
trend napredovanja ka višim nivoima reprezentacije akcije (p=0,000) sa
porastom hronološkog uzrasta ispitanika., The main objective of this research is to determine developmental
characteristics of dynamic drawings of preschool and younger school
age children. The sample consists of 90 typical developed children, aged
between 6 and 9. The sample includes 47 (52.2%) girls and 43 (47.8%) boys
from preschool institutions and elementary schools in Pirot and Belgrade.
Action representation in dynamic drawings was evaluated using three
types of drawings: a man who runs, a man shooting a ball and a man
lifting a ball from the floor. We determined that a very small number of the
respondents reaches the highest level of graphical representation of figures
in motion, and that girl’s achievements are better than boy’s achievements.
However, this result is on the border of statistical significance (p=0.052).
Also, there is a statistically significant trend of progress to higher levels of
action representation (p=0.000) with the increase in chronological age of
the respondents.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Osobenosti dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta, Dynamic drawing characteristic of preschool and younger school age children",
pages = "273-259",
number = "3",
volume = "13",
doi = "10.5937/specedreh13-6665"
}
Cvetković, A.. (2014). Osobenosti dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 13(3), 259-273.
https://doi.org/10.5937/specedreh13-6665
Cvetković A. Osobenosti dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2014;13(3):259-273.
doi:10.5937/specedreh13-6665 .
Cvetković, Andrijana, "Osobenosti dinamičkog crteža kod dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 13, no. 3 (2014):259-273,
https://doi.org/10.5937/specedreh13-6665 . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB