Učenici kao akteri u prevenciji vršnjačkog nasilja u školi
Pupils as participants in prevention of bullying in schools
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Učenici imaju važnu ulogu u stvaranju školske klime koja ne podržava
nasilje, s obzirom na to da su češće od nastavnika prisutni kada se
ono dešava i svesni njegove učestalosti. Pokazalo se da uključivanje učenika
u program prevencije nasilja doprinosi pozitivnim rezultatima njegove
primene. Veoma je važno da učenici postanu svesni sopstvene uloge
u situacijama nasilja i da razvijaju odgovarajuće socijalne veštine koje će
im omogućiti da adekvatno reaguju. Rad ima za cilj da ukaže na značaj
angažovanja učenika u okviru interventnih i preventivnih programa realizovanih
u školskom kontekstu. U radu se ističu načini na koje učenici
mogu biti angažovani u prevenciji nasilja i predstavljaju neki od programa
prevencije nasilja u kojima su učenici imali ključnu ulogu.
Students play an important role in creating a school climate that does
not support bullying, given the fact that students are more o=en than
teachers present when it happens and aware of the frequency of bullying.
It has been shown that inclusion of students in the programs of bullying
prevention contributes to the positive results of their application. It is
very important that students become aware of their role in situations of
bullying and that they develop appropriate social skills that will enable
them to react appropriately. <e paper aims to highlight the importance
of engaging students in the framework of intervention and prevention
programs implemented in the school context. We emphasize the ways in
which students can be involved in the prevention of violence and present
some
Keywords:
vršnjaci, škola / nasilje u školi / prevencija / intervencija / Peers, school / bullying / prevention / interventionSource:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2014, 13, 2, 237-253Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Marković, Marija PY - 2014 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3401 AB - Učenici imaju važnu ulogu u stvaranju školske klime koja ne podržava nasilje, s obzirom na to da su češće od nastavnika prisutni kada se ono dešava i svesni njegove učestalosti. Pokazalo se da uključivanje učenika u program prevencije nasilja doprinosi pozitivnim rezultatima njegove primene. Veoma je važno da učenici postanu svesni sopstvene uloge u situacijama nasilja i da razvijaju odgovarajuće socijalne veštine koje će im omogućiti da adekvatno reaguju. Rad ima za cilj da ukaže na značaj angažovanja učenika u okviru interventnih i preventivnih programa realizovanih u školskom kontekstu. U radu se ističu načini na koje učenici mogu biti angažovani u prevenciji nasilja i predstavljaju neki od programa prevencije nasilja u kojima su učenici imali ključnu ulogu. AB - Students play an important role in creating a school climate that does not support bullying, given the fact that students are more o=en than teachers present when it happens and aware of the frequency of bullying. It has been shown that inclusion of students in the programs of bullying prevention contributes to the positive results of their application. It is very important that students become aware of their role in situations of bullying and that they develop appropriate social skills that will enable them to react appropriately. <e paper aims to highlight the importance of engaging students in the framework of intervention and prevention programs implemented in the school context. We emphasize the ways in which students can be involved in the prevention of violence and present some PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Učenici kao akteri u prevenciji vršnjačkog nasilja u školi T1 - Pupils as participants in prevention of bullying in schools EP - 253 IS - 2 SP - 237 VL - 13 DO - 10.5937/specedreh13-6396 DO - 2406-1328 (eISSN) DO - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/ ER -
@article{ author = "Marković, Marija", year = "2014", abstract = "Učenici imaju važnu ulogu u stvaranju školske klime koja ne podržava nasilje, s obzirom na to da su češće od nastavnika prisutni kada se ono dešava i svesni njegove učestalosti. Pokazalo se da uključivanje učenika u program prevencije nasilja doprinosi pozitivnim rezultatima njegove primene. Veoma je važno da učenici postanu svesni sopstvene uloge u situacijama nasilja i da razvijaju odgovarajuće socijalne veštine koje će im omogućiti da adekvatno reaguju. Rad ima za cilj da ukaže na značaj angažovanja učenika u okviru interventnih i preventivnih programa realizovanih u školskom kontekstu. U radu se ističu načini na koje učenici mogu biti angažovani u prevenciji nasilja i predstavljaju neki od programa prevencije nasilja u kojima su učenici imali ključnu ulogu., Students play an important role in creating a school climate that does not support bullying, given the fact that students are more o=en than teachers present when it happens and aware of the frequency of bullying. It has been shown that inclusion of students in the programs of bullying prevention contributes to the positive results of their application. It is very important that students become aware of their role in situations of bullying and that they develop appropriate social skills that will enable them to react appropriately. <e paper aims to highlight the importance of engaging students in the framework of intervention and prevention programs implemented in the school context. We emphasize the ways in which students can be involved in the prevention of violence and present some", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Učenici kao akteri u prevenciji vršnjačkog nasilja u školi, Pupils as participants in prevention of bullying in schools", pages = "253-237", number = "2", volume = "13", doi = "10.5937/specedreh13-6396, 2406-1328 (eISSN), https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/" }
Marković, M.. (2014). Učenici kao akteri u prevenciji vršnjačkog nasilja u školi. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 13(2), 237-253. https://doi.org/10.5937/specedreh13-6396
Marković M. Učenici kao akteri u prevenciji vršnjačkog nasilja u školi. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2014;13(2):237-253. doi:10.5937/specedreh13-6396 .
Marković, Marija, "Učenici kao akteri u prevenciji vršnjačkog nasilja u školi" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 13, no. 2 (2014):237-253, https://doi.org/10.5937/specedreh13-6396 . .