Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 449
Povezanost kriminalnog načina mišljenja sa stepenom rizika osuđenih lica
(2020)
Предмет емпиријског истраживања је криминални начин мишљења лица на извршењу казне затвора у Казнено-поправном заводу у Панчеву. Криминално размишљање може се сматрати динамичним фактором ризика будући да се обрасци ...
Mortalitet osuđenih tokom izvršenja kazne zatvora
(2020)
Право на живот представља једно од основних људских и природних права, које је признато бројним декларацијама и документима, а његови најважнији облици заштите су међународноправни, уставни и кривичноправни. Међутим ово ...
Leksičko-semantičke sposobnosti dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom
(2020)
Тема овог мастер рада су лексичко-семантичке способности код деце са развојном дисфазијом и дислексијом. Да би се говорило о овим способностима, најпре је потребно објаснити основне појмове. Уопштено гледајући, лексичко-семантички ...
Slika o sebi i stigma osoba sa intelektualnom ometenošću
(2020)
Од почетка XX века и поајве социјалног модела ометености пажња је све више усмерена на промовисање социјалне инклузије особа са ИО. Стигматизација особа са ИО је свеприсутна појава упркос активном информисању особа типичне ...
Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju
(2020)
Сврха рада била је испитати перцепцију школске климе глувих и наглувих ученика у инклузивном окружењу. Примена инклузивног васпитања и образовања у школи претпоставља развој свести код деце о њиховом прихватању, као и ...
Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
(2020)
Може се претпоставити да је когнитивна флексибилност, као базична егзекутивна функција, која подразумева стварање и флексибилну измену концепта, веома важна за услове професионалног оспособљавања и извршавања радних обавеза ...
Odnos socijalnog razvoja i afektivne vezanosti kod osoba sa intelektualnom ometenošću
(2020)
Афективна везаност представља сложен систем понашања детета које је засновано на дечјој потреби за успостављањем стабилне социо-емоционалне везе са другом особом која је детету важна. Многа досадашња истраживања указују ...
Fonološka svesnost dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom / Phonological awareness of children with developmental dyphasia and dyslexia
(2020)
Фонолошка свесност се одређује као способност опажања, анализе, синтезе и генерисања лексичких и сублексичких јединица језика. Према Голубовић С., која је и дефинисала (2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017) елементи фонолошке ...
Problematična upotreba mobilnih telefona kod adolescenata sa intelektualnom ometenošću
(2020)
Свакодневно се повећава број корисника мобилних телефона, како у популацији особа типичног развоја, тако и у популацији особа са интелектуалном ометеношћу. Мобилни телефони пружају разне погодности као што су позивање ...