rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju

Authorized Users Only
2020
Authors
Mišić, Magdalena
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Сврха рада била је испитати перцепцију школске климе глувих и наглувих ученика у инклузивном окружењу. Примена инклузивног васпитања и образовања у школи претпоставља развој свести код деце о њиховом прихватању, као и уважавању различитости. Развијање свести о прихватању различитости, као и мењање ставова према деци с посебним потребама чини темељ и предуслов за успешно спровођење инклузије. Инклузивно образовање не може у потпуности задовољити потребе глувих и наглувих ученика у редовним школама без прилагођавања наставе према њиховим индивидуалним способностима и треба испитати да ли је наставни план и програм школе доступан овим ученицима (Knoors & Marschark, 2015; Sari, 2005). Циљ инклузивног окружења није само да помогне глувим и наглувим ученицима да се интегришу на академски начин, већ и да побољшају свој говор и друштвену интеракцију што и те како утиче на школску климу. У раду је примењен метод теоријске анализе. Прегледом ранијих истраживања утврђено је да ученици са оштеће...њем слуха суочени су са бројним изазовима у редовној школи, у интеракцији са наставницима и вршњацима главни проблем представља комуникација. Развој социјалних вештина и позитивног понашања је најважније у инклузивном окружењу и довољан је разлог за промене у педагошком раду унапређењем сарадње дефектолога, наставника, стручних сарадника и породице. Планирање квалитетне индивидуалне подршке у подстицајном и позитивном школском окружењу ствара услове за свеукупни развој глувих и наглувих ученика, као и њихове успешне социјалне интеграције.

Keywords:
глуви и наглуви / перцепција / школска клима / инклузија / комуникација
Source:
2020, 1-69
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3961
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Mišić, Magdalena
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3961
AB  - Сврха рада била је испитати перцепцију школске климе глувих и наглувих ученика у инклузивном окружењу. Примена инклузивног васпитања и образовања у школи претпоставља развој свести код деце о њиховом прихватању, као и уважавању различитости. Развијање свести о прихватању различитости, као и мењање ставова према деци с посебним потребама чини темељ и предуслов за успешно спровођење инклузије.
Инклузивно образовање не може у потпуности задовољити потребе глувих и наглувих ученика у редовним школама без прилагођавања наставе према њиховим индивидуалним способностима и треба испитати да ли је наставни план и програм школе доступан овим ученицима (Knoors & Marschark, 2015; Sari, 2005). Циљ инклузивног окружења није само да помогне глувим и наглувим ученицима да се интегришу на академски начин, већ и да побољшају свој говор и друштвену интеракцију што и те како утиче на школску климу.
У раду је примењен метод теоријске анализе. Прегледом ранијих истраживања утврђено је да ученици са оштећењем слуха суочени су са бројним изазовима у редовној школи, у интеракцији са наставницима и вршњацима главни проблем представља комуникација. Развој социјалних вештина и позитивног понашања је најважније у инклузивном окружењу и довољан је разлог за промене у педагошком раду унапређењем сарадње дефектолога, наставника, стручних сарадника и породице. Планирање квалитетне индивидуалне подршке у подстицајном и позитивном школском окружењу ствара услове за свеукупни развој глувих и наглувих ученика, као и њихове успешне социјалне интеграције.
T1  - Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju
EP  - 69
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Mišić, Magdalena",
year = "2020",
abstract = "Сврха рада била је испитати перцепцију школске климе глувих и наглувих ученика у инклузивном окружењу. Примена инклузивног васпитања и образовања у школи претпоставља развој свести код деце о њиховом прихватању, као и уважавању различитости. Развијање свести о прихватању различитости, као и мењање ставова према деци с посебним потребама чини темељ и предуслов за успешно спровођење инклузије.
Инклузивно образовање не може у потпуности задовољити потребе глувих и наглувих ученика у редовним школама без прилагођавања наставе према њиховим индивидуалним способностима и треба испитати да ли је наставни план и програм школе доступан овим ученицима (Knoors & Marschark, 2015; Sari, 2005). Циљ инклузивног окружења није само да помогне глувим и наглувим ученицима да се интегришу на академски начин, већ и да побољшају свој говор и друштвену интеракцију што и те како утиче на школску климу.
У раду је примењен метод теоријске анализе. Прегледом ранијих истраживања утврђено је да ученици са оштећењем слуха суочени су са бројним изазовима у редовној школи, у интеракцији са наставницима и вршњацима главни проблем представља комуникација. Развој социјалних вештина и позитивног понашања је најважније у инклузивном окружењу и довољан је разлог за промене у педагошком раду унапређењем сарадње дефектолога, наставника, стручних сарадника и породице. Планирање квалитетне индивидуалне подршке у подстицајном и позитивном школском окружењу ствара услове за свеукупни развој глувих и наглувих ученика, као и њихове успешне социјалне интеграције.",
title = "Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju",
pages = "69-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961"
}
Mišić, M.. (2020). Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju. , 1-69.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961
Mišić M. Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju. 2020;:1-69.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961 .
Mišić, Magdalena, "Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju" (2020):1-69,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB