Search
Now showing items 1-10 of 447
Uticaj rane intervencije i tretmana na psihomotorni razvoj dece
(2020)
Рана интервенција обухвата широк спектар активности усмерених на подстицање развоја детета у првим годинама живота као и превенирање или ублажавање тешкоћа у развоју. Успешне програме ране интервенције генерално карактеришу ...
Ispitivanje karakteristika vršnjačkog nasilja u OISŠ „Žarko Zrenjanin“ u Subotici
(2020)
Svakodnevna tendencija rasta problema vršnjačkog nasilja u školama ukazuje nam da ovom problemu treba ozbiljnije pristupiti kako bi se pronašle adekvatne metode i tehnike koje će doprineti njegovom suzbijanju. Radi boljeg ...
Matematička anksioznost
(2020)
Математичка анксиозност је анксиозност која се јавља када особа дође у контакт са математиком и математичким проблемима. Манифестује се на различите начине, од благе нелагодности коју особа доживљава када треба да покаже ...
Uticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta
(2020)
Основни циљ овог истраживања је процена утицаја развојних сметњи на визуомоторне способности деце са развојним поремећајима основношколског узраста.
Истраживање је обављено у Специјалној школи са домом ученика ,,Бубањ“ у ...
Egzekutivne funkcije i vizuomotorna integracija kao prediktori akademskog postignuća
(2020)
Образовање је један од фундаменталних фактора развоја сваког друштва, тако да су питања која се тичу његовог унапређења увек актуелна. Ради оптимизације образовних исхода, последњих деценија се посебно истиче значај раног ...
Analiza inkluzivnosti osnovnih škola / Analysis of Inclusion in Elementary Schools
(2020)
Питање инклузивног образовања је питање које је присутно у образовном систему наше земље нешто више од једне деценије. Могуће је рећи да је на глобалном нивоу проналажење адекватног начина за образовање, али и укључивање ...
Sposobnost prepoznavanja lica kod odraslih osoba tipične populacije
(2020)
Поуздано препознавање лица подразумева откривање суптилних разлика између делова лица и њихову просторну међусобну повезаност. Способност препознавања лица има прилично дуготрајан развојни пут. Одређена подручја мозга важна ...
Rana intervencija za decu sa oštećenjem vida
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2021)
Do devedesetih godina prošlog veka rana intervencija organizovana je
po modelu pedagoško-psihološke i socijalne pomoći, u kome je profilaksa sekundarnih
smetnji u razvoju imala primat u odnosu na tretman i prilagođavan ...
Metodika nastave matematike za gluvu i nagluvu decu
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2021)
Zadatak matematike u surdopedagoškoj praksi umnogome je izuzetan
i specifičan. U školama za gluvu i nagluvu decu nastava matematike ne
daje samo znanje računanja već koriguje i stvara nove pojmove o mnogim
odnosima, ...
O jezičkom razvoju u periodu proširivanja jezičkih kompetencija
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2021)
Jezički razvoj je dug proces. Usvajanje maternjeg jezika počinje od trenutka
kada se rodimo, a pojedine komponente jezičke strukture, kao što je
leksičko-semantička, razvijaju se celog života. S polaskom u školu razvoj ...