rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta

Authorized Users Only
2020
Authors
Stanković, Nikola
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Основни циљ овог истраживања је процена утицаја развојних сметњи на визуомоторне способности деце са развојним поремећајима основношколског узраста. Истраживање је обављено у Специјалној школи са домом ученика ,,Бубањ“ у Нишу. Узорком је било обухваћено 117 деце са сметњама у развоју узраста 7-16 година, оба пола. За потребе истраживања коришћени су тест за процену нивоа визуелне пажње и тест за процену визуомоторне координације преузети из Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју. Резултати су показали да деца са развојним сметњама имају различит ниво развијености визуелне пажње и визуомоторне координације и да ове способности нису повезанe са полом и календарским узрастом. Врста сметње је значајан фактор који утиче на ниво развоја визуелне пажње и визуомоторне координације. Резултати су показали да ученици са оштећењем слуха имају боље развијене способности пажње и координације у односу на ученике са первазивним поремећајем, вишеструком ометеношћу и ...дисхармоничним развојем, што представља очекиван налаз и у складу је са разликама клиничких слика ових сметњи.

The fundamental goal of this research was tо assess the impact of developmental disabilities on visuomotor abilities of children with developmental disorders of primary school age. The research was conducted at the school for children with special needs “Bubanj” in Niš. The sample included 117 children with developmental disabilities aged 7-16 years, both sexes. For the purposes of the study were used a visual attention level assessment test and a visual motor coordination assessment test, taken from the Protocol for the assessment of the educatioanal potential of children with developmental disabilities. The results showed that children with developmental disabilities have different levels of visual attention and visual motor coordination and this abilities are not related to gender and calendar age. The type of disability is a significant factor affecting the level of visual attention development and visual motor coordination. The results showed that students with hearing impairment... have better developed attention and coordination abilities than students with pervasive disorder, multiple disabilities and disharmonic development, which is an expected finding and is consistent with the clinical picture differences of these disorders.

Keywords:
деца са сметњама у развоју / визуомоторна координација / визуелна пажња / children with developmental disabilities / visual-motor coordination / visual attention
Source:
2020, 1-50
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4034
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4034
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Stanković, Nikola
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4034
AB  - Основни циљ овог истраживања је процена утицаја развојних сметњи на визуомоторне способности деце са развојним поремећајима основношколског узраста.
Истраживање је обављено у Специјалној школи са домом ученика ,,Бубањ“ у Нишу.
Узорком је било обухваћено 117 деце са сметњама у развоју узраста 7-16 година, оба пола. За потребе истраживања коришћени су тест за процену нивоа визуелне пажње и тест за процену визуомоторне координације преузети из Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју.
Резултати су показали да деца са развојним сметњама имају различит ниво развијености визуелне пажње и визуомоторне координације и да ове способности нису повезанe са полом и календарским узрастом. Врста сметње је значајан фактор који утиче на ниво развоја визуелне пажње и визуомоторне координације. Резултати су показали да ученици са оштећењем слуха имају боље развијене способности пажње и координације у односу на ученике са первазивним поремећајем, вишеструком ометеношћу и дисхармоничним развојем, што представља очекиван налаз и у складу је са разликама клиничких слика ових сметњи.
AB  - The fundamental goal of this research was tо assess the impact of developmental disabilities on visuomotor abilities of children with developmental disorders of primary school age. The research was conducted at the school for children with special needs “Bubanj” in Niš. The sample included 117 children with developmental disabilities aged 7-16 years, both sexes. For the purposes of the study were used a visual attention level assessment test and a visual motor coordination assessment test, taken from the Protocol for the assessment of the educatioanal potential of children with developmental disabilities.
The results showed that children with developmental disabilities have different levels of visual attention and visual motor coordination and this abilities are not related to gender and calendar age. The type of disability is a significant factor affecting the level of visual attention development and visual motor coordination. The results showed that students with hearing impairment have better developed attention and coordination abilities than students with pervasive disorder, multiple disabilities and disharmonic development, which is an expected finding and is consistent with the clinical picture differences of these disorders.
T1  - Uticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta
EP  - 50
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4034
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Stanković, Nikola",
year = "2020",
abstract = "Основни циљ овог истраживања је процена утицаја развојних сметњи на визуомоторне способности деце са развојним поремећајима основношколског узраста.
Истраживање је обављено у Специјалној школи са домом ученика ,,Бубањ“ у Нишу.
Узорком је било обухваћено 117 деце са сметњама у развоју узраста 7-16 година, оба пола. За потребе истраживања коришћени су тест за процену нивоа визуелне пажње и тест за процену визуомоторне координације преузети из Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју.
Резултати су показали да деца са развојним сметњама имају различит ниво развијености визуелне пажње и визуомоторне координације и да ове способности нису повезанe са полом и календарским узрастом. Врста сметње је значајан фактор који утиче на ниво развоја визуелне пажње и визуомоторне координације. Резултати су показали да ученици са оштећењем слуха имају боље развијене способности пажње и координације у односу на ученике са первазивним поремећајем, вишеструком ометеношћу и дисхармоничним развојем, што представља очекиван налаз и у складу је са разликама клиничких слика ових сметњи., The fundamental goal of this research was tо assess the impact of developmental disabilities on visuomotor abilities of children with developmental disorders of primary school age. The research was conducted at the school for children with special needs “Bubanj” in Niš. The sample included 117 children with developmental disabilities aged 7-16 years, both sexes. For the purposes of the study were used a visual attention level assessment test and a visual motor coordination assessment test, taken from the Protocol for the assessment of the educatioanal potential of children with developmental disabilities.
The results showed that children with developmental disabilities have different levels of visual attention and visual motor coordination and this abilities are not related to gender and calendar age. The type of disability is a significant factor affecting the level of visual attention development and visual motor coordination. The results showed that students with hearing impairment have better developed attention and coordination abilities than students with pervasive disorder, multiple disabilities and disharmonic development, which is an expected finding and is consistent with the clinical picture differences of these disorders.",
title = "Uticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta",
pages = "50-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4034"
}
Stanković, N.. (2020). Uticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta. , 1-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4034
Stanković N. Uticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta. 2020;:1-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4034 .
Stanković, Nikola, "Uticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta" (2020):1-50,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4034 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB