rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću

Authorized Users Only
2020
Authors
Mitrović, Violeta
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Може се претпоставити да је когнитивна флексибилност, као базична егзекутивна функција, која подразумева стварање и флексибилну измену концепта, веома важна за услове професионалног оспособљавања и извршавања радних обавеза на практичној настави особа са интелектуалном ометеношћу. Она омогућава ефикаснији прелазак са задатка на задатак, као и бољу продуктивност у оквиру сложенијих задатака и прилагођавање на нерутинске услове извршавања задатка. Когнитивна флексибилност омогућава да се флексибилно и на различите начине решавају проблеми, да се увиде грешке у раду и да се оне исправе, као и да се настави даље са радним активностима. Уколико принцип решавања није одговарајући, омогућава смањење отпора према примени нове и другачије стратегије, смањује се персеверативност у раду. Циљ овог истраживања јесте утврђивање односа између успешности на практичној настави и когнитивне флексибилности код адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО). Истраживањем је обухваћено 30–оро адол...есцената са ЛИО, који похађају Средњу занатску школу у Београду. Узорак обухвата испитанике узраста 16–19 година. У овом истраживању користили смо: Скалу процене успешности и понашања ученика на практичној настави, Тест поништавања слова, тест категоријалног именовања, Тест контролисаних усмених асоцијација, Наизменично продуковање речи и Тест маркирања трага. Резултати су показали да на Скали процене успешности и понашања ученика на практичној настави испитаници овог узорка остварују од 21 до 67 поена (AS=50,47; SD=10,65) на укупном скору. Високе стандардне девијације указују на велике разлике у укупном скору међу испитаницима овог узорка. Највећи просечни скор остварују на ајтему однос према инструктору, док је најнижи на ајтему квалитет рада. Укупан скор на практичној настави статистички значајно умерено и негативно корелира са бројем секунди на Тесту поништавања слова (задатак Б), што указује да је испитаницима који остварују виши укупан скор потребно мање времена да реше овај задатак.

Keywords:
когнитивна флексибилност / практична настава / лака интелектуална ометеност
Source:
2020, 1-64
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3901
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Mitrović, Violeta
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3901
AB  - Може се претпоставити да је когнитивна флексибилност, као базична егзекутивна функција, која подразумева стварање и флексибилну измену концепта, веома важна за услове професионалног оспособљавања и извршавања радних обавеза на практичној настави особа са интелектуалном ометеношћу. Она омогућава ефикаснији прелазак са задатка на задатак, као и бољу продуктивност у оквиру сложенијих задатака и прилагођавање на нерутинске услове извршавања задатка. Когнитивна флексибилност омогућава да се флексибилно и на различите начине решавају проблеми, да се увиде грешке у раду и да се оне исправе, као и да се настави даље са радним активностима.
Уколико принцип решавања није одговарајући, омогућава смањење отпора према примени нове и другачије стратегије, смањује се персеверативност у раду. Циљ овог истраживања јесте утврђивање односа између успешности на практичној настави и когнитивне флексибилности код адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО).
Истраживањем је обухваћено 30–оро адолесцената са ЛИО, који похађају Средњу занатску школу у Београду. Узорак обухвата испитанике узраста 16–19 година. У овом
истраживању користили смо: Скалу процене успешности и понашања ученика на практичној настави, Тест поништавања слова, тест категоријалног именовања, Тест контролисаних усмених асоцијација, Наизменично продуковање речи и Тест маркирања трага.
Резултати су показали да на Скали процене успешности и понашања ученика на практичној настави испитаници овог узорка остварују од 21 до 67 поена (AS=50,47; SD=10,65) на укупном скору. Високе стандардне девијације указују на велике разлике у укупном скору међу испитаницима овог узорка. Највећи просечни скор остварују на ајтему однос према инструктору, док је најнижи на ајтему квалитет рада. Укупан скор на практичној настави статистички значајно умерено и негативно корелира са бројем секунди на Тесту поништавања слова (задатак Б), што указује да је испитаницима који остварују виши укупан скор потребно мање времена да реше овај задатак.
T1  - Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
EP  - 64
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Mitrović, Violeta",
year = "2020",
abstract = "Може се претпоставити да је когнитивна флексибилност, као базична егзекутивна функција, која подразумева стварање и флексибилну измену концепта, веома важна за услове професионалног оспособљавања и извршавања радних обавеза на практичној настави особа са интелектуалном ометеношћу. Она омогућава ефикаснији прелазак са задатка на задатак, као и бољу продуктивност у оквиру сложенијих задатака и прилагођавање на нерутинске услове извршавања задатка. Когнитивна флексибилност омогућава да се флексибилно и на различите начине решавају проблеми, да се увиде грешке у раду и да се оне исправе, као и да се настави даље са радним активностима.
Уколико принцип решавања није одговарајући, омогућава смањење отпора према примени нове и другачије стратегије, смањује се персеверативност у раду. Циљ овог истраживања јесте утврђивање односа између успешности на практичној настави и когнитивне флексибилности код адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО).
Истраживањем је обухваћено 30–оро адолесцената са ЛИО, који похађају Средњу занатску школу у Београду. Узорак обухвата испитанике узраста 16–19 година. У овом
истраживању користили смо: Скалу процене успешности и понашања ученика на практичној настави, Тест поништавања слова, тест категоријалног именовања, Тест контролисаних усмених асоцијација, Наизменично продуковање речи и Тест маркирања трага.
Резултати су показали да на Скали процене успешности и понашања ученика на практичној настави испитаници овог узорка остварују од 21 до 67 поена (AS=50,47; SD=10,65) на укупном скору. Високе стандардне девијације указују на велике разлике у укупном скору међу испитаницима овог узорка. Највећи просечни скор остварују на ајтему однос према инструктору, док је најнижи на ајтему квалитет рада. Укупан скор на практичној настави статистички значајно умерено и негативно корелира са бројем секунди на Тесту поништавања слова (задатак Б), што указује да је испитаницима који остварују виши укупан скор потребно мање времена да реше овај задатак.",
title = "Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću",
pages = "64-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901"
}
Mitrović, V.. (2020). Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću. , 1-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901
Mitrović V. Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću. 2020;:1-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901 .
Mitrović, Violeta, "Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću" (2020):1-64,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB