Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 33
Kvalitet odnosa između braće i sestara u alkoholičarskim porodicama / Sibling relations in alcoholic families
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Odnos izme�����u braće i sestara (siblinga) je najtrajnija porodična relacija. Premda su
deo porodičnog sistema, siblinške relacije imaju svojerodne karakteristike, koje se mogu
razlikovati u specifičnim porodičnim ...
Kontekstualni i integrativni pristup u obrazovanju dece sa posebnim potrebama – izazovi škole u prirodi / Contextual and integrative approach in education of children with special needs – challenges of school in nature
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Uvo�����enjem dece sa posebnim potrebama u redovan sistem školovanja, otvaraju se novi
horizonti u radu primenom raznovrsnih strategija, ali istovremeno se otvaraju i nova pitanja
na koja treba odgovoriti u pedagoškoj ...
Primena prizmatičnih naočara u rehabilitaciji slabovidih pacijenata / Application of telescopic loupes in rehabilitation of low vision patients
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Osoba čija je oštrina vida, uz maksimalnu korekciju naočarima ili kontaktnim
sočivima, na boljem oku, manja od 30%, smatra se slabovidom.
Najčešći uzročnici slabovidosti dovode do potpunog ili delimičnog oštećenja ...
Primena augmentativne i alternativne komunikacije kod osoba sa govorno-jezičkim poremećajima različite etiologije / Application of augmentative and alternative communication in persons with speech and language disorders of various etiology
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
�����ovek kao socijalno biće ima stalnu potrebu da komunicira sa drugim ljudima. Humana
komunikacija, koja se dominantno zasniva na simbolima, jedinstvena je i zbog naše sposobnosti
da stvaramo i koristimo apstraktne ...
Multidimensional voice analysis in patients with Broca' s aphasia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
The subject of this study is a multidimensional voice analysis in patients with Broca's
aphasia. The acoustic tests were done on twelve female patients with Broca's aphasia and
twelve female control subjects without ...
Provera instrumenta za procenu pojma o sebi adolescenata oštećenog sluha / Self description questionnaire in adolescents with Hearing impairments
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Pojam o sebi je složaj opažaja, misli i osećanja osobe o vlastitoj ličnosti. Cilj ovog rada
je početna provera podobnosti skala prilago�����ene verzije Upitnika samoopisa autora
Marša (Marsh, 1988), za primenu kod ...
Intenzitetske varijacije u govornoj ekspresiji primarnih emocija / Intensity variations in speech expression
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
U radu se iznose rezultati analize intenzitetskih varijacija glasova u govornoj ekspresiji
primarnih emocija. Teorijski okvir za ovaj rad pružaju istraživanja koja se odnose na
emotivnu jezičku funkciju, kao i na sredstva ...
Rana intervencija u tiflologiji – iskustva i dileme / Early intervention in typhlology – experiences and dillemas
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
U radu su razmatrani stavovi stručnjaka o ulozi roditelja u procesu rane intervencije,
kao i iskustva roditelja dece sa oštećenjem vida. Iako je istorija rane intervencije u
tiflologiji relativno kratka, u literaturi su, ...
Socijalni rad i inkluzija dece sa posebnim potrebama u predškolske ustanove / Social work and inclusion of children with special needs in preschool institutions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Ovaj rad analizira uloge i značaj socijalnog rada u procesu inkluzije dece sa posebnim
potrebama u predškolske ustanove. U tekstu se primenjuju metoda analize sadržaja i
statistička metoda. U radu se pokazuju ključni ...
Faktori rizika za Daunov sindrom / Risk factors for Down syndrome
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Daunov sindrom (DS) je najčešća hromozomska anomalija čoveka. Do sada jedini dokazani
faktor rizika za DS kod deteta su godine života majke. U 90% slučajeva klasične trizomije
21 hromozomsko nerazdvajanje odigra se tokom ...