rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Provera instrumenta za procenu pojma o sebi adolescenata oštećenog sluha

Self description questionnaire in adolescents with Hearing impairments

Thumbnail
2011
Untitled51.pdf (4.124Mb)
Authors
Stojković, Irena
Dimoski, Sanja
Radovanović, Vesna
Nikić, Radmila
Contributors
Glumbić, Nenad
Vučinić, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Pojam o sebi je složaj opažaja, misli i osećanja osobe o vlastitoj ličnosti. Cilj ovog rada je početna provera podobnosti skala prilago�����ene verzije Upitnika samoopisa autora Marša (Marsh, 1988), za primenu kod adolescenata oštećenog sluha u našoj sredini. U našem radu analizirane su sledeće skale upitnika: procena vlastitog fizičkog izgleda, fizičkih sposobnosti, odnosa sa vršnjacima i opšteg samopoštovanja. Uzorak istraživanja obuhvata adolescente oštećenog sluha (N=51) uzrasta 15–19 godina koji poha�����aju školu za učenike sa oštećenjem sluha „Stefan Dečanski” u Beogradu. Primenjene su skale prilagodjene verzije Upitnika samoopisa koju je Van Garp (Van Gurp, 1996) konstruisala za primenu kod osoba oštećenog sluha. Utvr�����ene su sledeće vrednosti koeficijenta unutrašnje konzistentnosti (Kronbahov ����� koeficijent): fizički izgled – 0,76, fizičke sposobnosti 0,83, odnos sa vršnjacima 0,42, opšte samopoštovanje 0,77. Postoji statistički značajna korelacija (p<0,05) i...zme�����u školskog razreda i skala procene vlastitih fizičkih sposobnosti (Spirmanov ro koeficijent 0,36) i odnosa sa vršnjacima (0,28). Utvr�����ene su statistički značajne korelacije skale opšteg samopoštovanja sa skalama fizičkog izgleda (Pirsonov r=0,55, p<0,01), fizičkih sposobnosti (r=0,29, p<0,05) i odnosa sa vršnjacima (r=0,62, p<0.01). Nisu utvr�����ene razlike u skalama pojma o sebi obzirom na pol. Skale Upitnika samoopisa pokazuju zadovoljavajuću pouzdanost. Izuzetak je skala odnosa sa vršnjacima koja zahteva dalju doradu u cilju primene kod adolescenata oštećenog sluha u našoj sredini. Utvr�����ene korelacije izme�����u skale opšteg samopoštovanja i drugih skala pojma o sebi u skladu su sa korelacijama dobijenim u ranijim istraživanjima što govori u prilog validnosti instrumenta.

Self-concept refers to a person’s perceptions, cognitions and emotions toward self. The aim of the present study is preliminary examination of adequacy of an adapted version of Self Description Questionnaire (Marsh, 1988) for use in adolescents with hearing impairment in Serbia. The following scales of Self Description Questionnaire are analised: physical appearance, physical abilities, peer relations, and general self-esteem. The sample included adolescents with hearing impairment (N=51) aged 15-19 who attend special school for pupils with hearing impairments “Stefan Dečanski”, Belgrade. The adapted scales of Self Description Questionnaire for pupils with hearing impairments (Van Gurp, 1996) were translated and linguistically modified. The Cronbach’s alphas for adapted scales are as follows: physical appearance - 0.76, physical abilities - 0.83, peer relations - 0.42, general self-esteem - 0.77. The analuses yielded statistically significant correlations (p < 0.05) between ...school grade and physical abilities scale (Spearman’s rho = .36) and peer relations scale (Spearman’s rho = .28). General self-esteem is significantly positively related to scales of physical appearance (Pearson r=.55, p<0.01), physical abilities (r=.29, p<0.05) and peer relations (r=.62, p<0.01).There are no statistically significant differences in self-concept dimensions between genders. The scales of Self Description Questionnaire show adequate reliability. The exemption is peer relations scale which should be further modified for use among adolescents with hearing impairments in Serbia. The correlations between general self-esteem scale and other scales of Self Descriptions Questionnaire are in accordance with the correlations obtained in previous research which supports validity of the adapted instrument.

Keywords:
pojam o sebi / adolescenti / oštećenje sluha / self-concept / adolescents / hearing impairment
Source:
Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011, 2011, 400-405
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
  • Effects of the Applied Physical Activity to Locomotor, Metabolic, Psycho-Social and Educational Status of the Population of the Republic of Serbia (RS-47015)

ISBN: 978-86-6203-029-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4406
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4406
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Stojković, Irena
AU  - Dimoski, Sanja
AU  - Radovanović, Vesna
AU  - Nikić, Radmila
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4406
AB  - Pojam o sebi je složaj opažaja, misli i osećanja osobe o vlastitoj ličnosti. Cilj ovog rada
je početna provera podobnosti skala prilago�����ene verzije Upitnika samoopisa autora
Marša (Marsh, 1988), za primenu kod adolescenata oštećenog sluha u našoj sredini. U našem
radu analizirane su sledeće skale upitnika: procena vlastitog fizičkog izgleda, fizičkih
sposobnosti, odnosa sa vršnjacima i opšteg samopoštovanja.
Uzorak istraživanja obuhvata adolescente oštećenog sluha (N=51) uzrasta 15–19 godina
koji poha�����aju školu za učenike sa oštećenjem sluha „Stefan Dečanski” u Beogradu.
Primenjene su skale prilagodjene verzije Upitnika samoopisa koju je Van Garp (Van
Gurp, 1996) konstruisala za primenu kod osoba oštećenog sluha.
Utvr�����ene su sledeće vrednosti koeficijenta unutrašnje konzistentnosti (Kronbahov �����
koeficijent): fizički izgled – 0,76, fizičke sposobnosti 0,83, odnos sa vršnjacima 0,42, opšte
samopoštovanje 0,77.
Postoji statistički značajna korelacija (p<0,05) izme�����u školskog razreda i skala procene
vlastitih fizičkih sposobnosti (Spirmanov ro koeficijent 0,36) i odnosa sa vršnjacima
(0,28). Utvr�����ene su statistički značajne korelacije skale opšteg samopoštovanja sa skalama
fizičkog izgleda (Pirsonov r=0,55, p<0,01), fizičkih sposobnosti (r=0,29, p<0,05) i odnosa
sa vršnjacima (r=0,62, p<0.01). Nisu utvr�����ene razlike u skalama pojma o sebi obzirom na
pol.
Skale Upitnika samoopisa pokazuju zadovoljavajuću pouzdanost. Izuzetak je skala odnosa
sa vršnjacima koja zahteva dalju doradu u cilju primene kod adolescenata oštećenog
sluha u našoj sredini. Utvr�����ene korelacije izme�����u skale opšteg samopoštovanja i drugih
skala pojma o sebi u skladu su sa korelacijama dobijenim u ranijim istraživanjima što govori
u prilog validnosti instrumenta.
AB  - Self-concept refers to a person’s perceptions, cognitions and emotions toward self.
The aim of the present study is preliminary examination of adequacy of an adapted version
of Self Description Questionnaire (Marsh, 1988) for use in adolescents with hearing
impairment in Serbia. The following scales of Self Description Questionnaire are analised:
physical appearance, physical abilities, peer relations, and general self-esteem.
The sample included adolescents with hearing impairment (N=51) aged 15-19 who
attend special school for pupils with hearing impairments “Stefan Dečanski”, Belgrade.
The adapted scales of Self Description Questionnaire for pupils with hearing
impairments (Van Gurp, 1996) were translated and linguistically modified. The Cronbach’s
alphas for adapted scales are as follows: physical appearance - 0.76, physical abilities -
0.83, peer relations - 0.42, general self-esteem - 0.77.
The analuses yielded statistically significant correlations (p < 0.05) between school
grade and physical abilities scale (Spearman’s rho = .36) and peer relations scale
(Spearman’s rho = .28). General self-esteem is significantly positively related to scales of
physical appearance (Pearson r=.55, p<0.01), physical abilities (r=.29, p<0.05) and peer
relations (r=.62, p<0.01).There are no statistically significant differences in self-concept
dimensions between genders.
The scales of Self Description Questionnaire show adequate reliability. The exemption
is peer relations scale which should be further modified for use among adolescents with
hearing impairments in Serbia. The correlations between general self-esteem scale and
other scales of Self Descriptions Questionnaire are in accordance with the correlations
obtained in previous research which supports validity of the adapted instrument.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
T1  - Provera instrumenta za procenu pojma o sebi adolescenata oštećenog sluha
T1  - Self description questionnaire in adolescents with Hearing impairments
EP  - 405
SP  - 400
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4406
ER  - 
@conference{
author = "Stojković, Irena and Dimoski, Sanja and Radovanović, Vesna and Nikić, Radmila",
year = "2011",
abstract = "Pojam o sebi je složaj opažaja, misli i osećanja osobe o vlastitoj ličnosti. Cilj ovog rada
je početna provera podobnosti skala prilago�����ene verzije Upitnika samoopisa autora
Marša (Marsh, 1988), za primenu kod adolescenata oštećenog sluha u našoj sredini. U našem
radu analizirane su sledeće skale upitnika: procena vlastitog fizičkog izgleda, fizičkih
sposobnosti, odnosa sa vršnjacima i opšteg samopoštovanja.
Uzorak istraživanja obuhvata adolescente oštećenog sluha (N=51) uzrasta 15–19 godina
koji poha�����aju školu za učenike sa oštećenjem sluha „Stefan Dečanski” u Beogradu.
Primenjene su skale prilagodjene verzije Upitnika samoopisa koju je Van Garp (Van
Gurp, 1996) konstruisala za primenu kod osoba oštećenog sluha.
Utvr�����ene su sledeće vrednosti koeficijenta unutrašnje konzistentnosti (Kronbahov �����
koeficijent): fizički izgled – 0,76, fizičke sposobnosti 0,83, odnos sa vršnjacima 0,42, opšte
samopoštovanje 0,77.
Postoji statistički značajna korelacija (p<0,05) izme�����u školskog razreda i skala procene
vlastitih fizičkih sposobnosti (Spirmanov ro koeficijent 0,36) i odnosa sa vršnjacima
(0,28). Utvr�����ene su statistički značajne korelacije skale opšteg samopoštovanja sa skalama
fizičkog izgleda (Pirsonov r=0,55, p<0,01), fizičkih sposobnosti (r=0,29, p<0,05) i odnosa
sa vršnjacima (r=0,62, p<0.01). Nisu utvr�����ene razlike u skalama pojma o sebi obzirom na
pol.
Skale Upitnika samoopisa pokazuju zadovoljavajuću pouzdanost. Izuzetak je skala odnosa
sa vršnjacima koja zahteva dalju doradu u cilju primene kod adolescenata oštećenog
sluha u našoj sredini. Utvr�����ene korelacije izme�����u skale opšteg samopoštovanja i drugih
skala pojma o sebi u skladu su sa korelacijama dobijenim u ranijim istraživanjima što govori
u prilog validnosti instrumenta., Self-concept refers to a person’s perceptions, cognitions and emotions toward self.
The aim of the present study is preliminary examination of adequacy of an adapted version
of Self Description Questionnaire (Marsh, 1988) for use in adolescents with hearing
impairment in Serbia. The following scales of Self Description Questionnaire are analised:
physical appearance, physical abilities, peer relations, and general self-esteem.
The sample included adolescents with hearing impairment (N=51) aged 15-19 who
attend special school for pupils with hearing impairments “Stefan Dečanski”, Belgrade.
The adapted scales of Self Description Questionnaire for pupils with hearing
impairments (Van Gurp, 1996) were translated and linguistically modified. The Cronbach’s
alphas for adapted scales are as follows: physical appearance - 0.76, physical abilities -
0.83, peer relations - 0.42, general self-esteem - 0.77.
The analuses yielded statistically significant correlations (p < 0.05) between school
grade and physical abilities scale (Spearman’s rho = .36) and peer relations scale
(Spearman’s rho = .28). General self-esteem is significantly positively related to scales of
physical appearance (Pearson r=.55, p<0.01), physical abilities (r=.29, p<0.05) and peer
relations (r=.62, p<0.01).There are no statistically significant differences in self-concept
dimensions between genders.
The scales of Self Description Questionnaire show adequate reliability. The exemption
is peer relations scale which should be further modified for use among adolescents with
hearing impairments in Serbia. The correlations between general self-esteem scale and
other scales of Self Descriptions Questionnaire are in accordance with the correlations
obtained in previous research which supports validity of the adapted instrument.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011",
title = "Provera instrumenta za procenu pojma o sebi adolescenata oštećenog sluha, Self description questionnaire in adolescents with Hearing impairments",
pages = "405-400",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4406"
}
Stojković, I., Dimoski, S., Radovanović, V.,& Nikić, R.. (2011). Provera instrumenta za procenu pojma o sebi adolescenata oštećenog sluha. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 400-405.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4406
Stojković I, Dimoski S, Radovanović V, Nikić R. Provera instrumenta za procenu pojma o sebi adolescenata oštećenog sluha. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. 2011;:400-405.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4406 .
Stojković, Irena, Dimoski, Sanja, Radovanović, Vesna, Nikić, Radmila, "Provera instrumenta za procenu pojma o sebi adolescenata oštećenog sluha" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 (2011):400-405,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4406 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB