Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju
dc.creator | Zarić, Milena | |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T09:50:24Z | |
dc.date.available | 2023-01-09T09:50:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4973 | |
dc.description.abstract | Мастер рад за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања који су се бавили утицајем инклузивног окружења на развој просоцијалног понашања ученика са сметњама у развоју, са посебним нагласком на ученике са сензорним и моторичким сметњама и поремећајима, и ученика типичног развоја. Такође, посвећена је пажња и стратегијама за подстицање и унапређивање просоцијалног понашања ученика са сметњама и поремећајима у развоју у школском контексту, као и улози васпитача и наставника у том процесу. У раду је примењен метод теоријске анализе. Теорија је проверено и уопштено искуство на одређеном степену развитка науке у одређеним материјалним и друштвеним условима. Метода теорије анализе је истраживачка метода која се примењује у оквиру фундаменталних или теоријских педагошких истраживања. Поступак примене ове методе одређен је логиком педагошких истраживања и има јасно дефинисане фазе (Knežević-Florić & Ninković, 2012). Прегледом одређених истраживања из области инклузивног образовања долазимо до сазнања да клима у школи и одељењу добија сасвим нову димензију када су у редовну школу укључени ученици са сметњама у развоју. Развијене просоцијалне вештине чине важан услов за остваривање позитивних социјалних односа, прилагођавање и успех у школи. Поједина истраживања показују да клима у инклузивним школама доприноси развијању просоцијалног понашања код ученика и прихватању различитости, док резултати других истраживања указују на мању прихваћеност ученика са сметњама и нижи ниво емпатије ученика типичног развоја. Када је просоцијално понашање ученика са сметњама у развоју у питању, значајну улогу имају врста и степен оштећења, ставови наставника и ученика типичне популације према ученицима са сметњама у развоју, као и учесталост и квалитет социјалних интеракција ученика. Опште препоруке за развој просоцијалног понашања код ученика ослањају се на утицај васпитача и наставника, као и на примену стратегија за подстицање и унапређивање вршњачког односа (кооперативно учење, круг пријатеља). | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | вршњачка интеракција | sr |
dc.subject | деца са сметњама у развоју | sr |
dc.subject | емпатија | sr |
dc.subject | инклузија | sr |
dc.subject | просоцијално понашање | sr |
dc.subject | социјалне интеракције | sr |
dc.title | Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 68 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |