rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju

Authorized Users Only
2021
Authors
Zarić, Milena
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Мастер рад за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања који су се бавили утицајем инклузивног окружења на развој просоцијалног понашања ученика са сметњама у развоју, са посебним нагласком на ученике са сензорним и моторичким сметњама и поремећајима, и ученика типичног развоја. Такође, посвећена је пажња и стратегијама за подстицање и унапређивање просоцијалног понашања ученика са сметњама и поремећајима у развоју у школском контексту, као и улози васпитача и наставника у том процесу. У раду је примењен метод теоријске анализе. Теорија је проверено и уопштено искуство на одређеном степену развитка науке у одређеним материјалним и друштвеним условима. Метода теорије анализе је истраживачка метода која се примењује у оквиру фундаменталних или теоријских педагошких истраживања. Поступак примене ове методе одређен је логиком педагошких истраживања и има јасно дефинисане фазе (Knežević-Florić & Ninković, 2012). Прегледом одређених истраживања из области инклузивн...ог образовања долазимо до сазнања да клима у школи и одељењу добија сасвим нову димензију када су у редовну школу укључени ученици са сметњама у развоју. Развијене просоцијалне вештине чине важан услов за остваривање позитивних социјалних односа, прилагођавање и успех у школи. Поједина истраживања показују да клима у инклузивним школама доприноси развијању просоцијалног понашања код ученика и прихватању различитости, док резултати других истраживања указују на мању прихваћеност ученика са сметњама и нижи ниво емпатије ученика типичног развоја. Када је просоцијално понашање ученика са сметњама у развоју у питању, значајну улогу имају врста и степен оштећења, ставови наставника и ученика типичне популације према ученицима са сметњама у развоју, као и учесталост и квалитет социјалних интеракција ученика. Опште препоруке за развој просоцијалног понашања код ученика ослањају се на утицај васпитача и наставника, као и на примену стратегија за подстицање и унапређивање вршњачког односа (кооперативно учење, круг пријатеља).

Keywords:
вршњачка интеракција / деца са сметњама у развоју / емпатија / инклузија / просоцијално понашање / социјалне интеракције
Source:
2021, 1-68
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4973
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Zarić, Milena
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4973
AB  - Мастер рад за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања који су се бавили утицајем инклузивног окружења на развој просоцијалног понашања ученика са сметњама у развоју, са посебним нагласком на ученике са сензорним и моторичким сметњама и поремећајима, и ученика типичног развоја. Такође, посвећена је пажња и стратегијама за подстицање и унапређивање просоцијалног понашања ученика са сметњама и поремећајима у развоју у школском контексту, као и улози васпитача и наставника у том процесу.
У раду је примењен метод теоријске анализе. Теорија је проверено и уопштено искуство на одређеном степену развитка науке у одређеним материјалним и друштвеним условима. Метода теорије анализе је истраживачка метода која се примењује у оквиру фундаменталних или теоријских педагошких истраживања. Поступак примене ове методе одређен је логиком педагошких истраживања и има јасно дефинисане фазе (Knežević-Florić & Ninković, 2012).
Прегледом одређених истраживања из области инклузивног образовања долазимо до сазнања да клима у школи и одељењу добија сасвим нову димензију када су у редовну школу укључени ученици са сметњама у развоју. Развијене просоцијалне вештине чине важан услов за остваривање позитивних социјалних односа, прилагођавање и успех у школи. Поједина истраживања показују да клима у инклузивним школама доприноси развијању просоцијалног понашања код ученика и прихватању различитости, док резултати других истраживања указују на мању прихваћеност ученика са сметњама и нижи ниво емпатије ученика типичног развоја.
Када је просоцијално понашање ученика са сметњама у развоју у питању, значајну улогу имају врста и степен оштећења, ставови наставника и ученика типичне популације према ученицима са сметњама у развоју, као и учесталост и квалитет социјалних интеракција ученика.
Опште препоруке за развој просоцијалног понашања код ученика ослањају се на утицај васпитача и наставника, као и на примену стратегија за подстицање и унапређивање вршњачког односа (кооперативно учење, круг пријатеља).
T1  - Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju
EP  - 68
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Zarić, Milena",
year = "2021",
abstract = "Мастер рад за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања који су се бавили утицајем инклузивног окружења на развој просоцијалног понашања ученика са сметњама у развоју, са посебним нагласком на ученике са сензорним и моторичким сметњама и поремећајима, и ученика типичног развоја. Такође, посвећена је пажња и стратегијама за подстицање и унапређивање просоцијалног понашања ученика са сметњама и поремећајима у развоју у школском контексту, као и улози васпитача и наставника у том процесу.
У раду је примењен метод теоријске анализе. Теорија је проверено и уопштено искуство на одређеном степену развитка науке у одређеним материјалним и друштвеним условима. Метода теорије анализе је истраживачка метода која се примењује у оквиру фундаменталних или теоријских педагошких истраживања. Поступак примене ове методе одређен је логиком педагошких истраживања и има јасно дефинисане фазе (Knežević-Florić & Ninković, 2012).
Прегледом одређених истраживања из области инклузивног образовања долазимо до сазнања да клима у школи и одељењу добија сасвим нову димензију када су у редовну школу укључени ученици са сметњама у развоју. Развијене просоцијалне вештине чине важан услов за остваривање позитивних социјалних односа, прилагођавање и успех у школи. Поједина истраживања показују да клима у инклузивним школама доприноси развијању просоцијалног понашања код ученика и прихватању различитости, док резултати других истраживања указују на мању прихваћеност ученика са сметњама и нижи ниво емпатије ученика типичног развоја.
Када је просоцијално понашање ученика са сметњама у развоју у питању, значајну улогу имају врста и степен оштећења, ставови наставника и ученика типичне популације према ученицима са сметњама у развоју, као и учесталост и квалитет социјалних интеракција ученика.
Опште препоруке за развој просоцијалног понашања код ученика ослањају се на утицај васпитача и наставника, као и на примену стратегија за подстицање и унапређивање вршњачког односа (кооперативно учење, круг пријатеља).",
title = "Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju",
pages = "68-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973"
}
Zarić, M.. (2021). Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju. , 1-68.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973
Zarić M. Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju. 2021;:1-68.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973 .
Zarić, Milena, "Prosocijalno ponašanje učenika sa senzomotoričkim smetnjama i poremećajima u inkluzivnom okruženju" (2021):1-68,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4973 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB