Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 50
Cognitive development of the children with visual impairment and special educational treatment
(Elsevier Science bv, Amsterdam, 2010)
This research project is specifically focused on the evaluation of figurative and operational cognitive structures in relation with implemented special educational treatment at the children with visual impairments. The ...
Sociodemografske karakteristike porodice kohlearno implantirane dece / Sociodemograhic features of families with cochlear implanted children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Istraživanja porodice gluve dece zauzima veoma važno mesto u
temama razvojne psihologije, ali i drugih grana ove nauke, sociologije,
demografije i drugih naučnih disciplina. Porodicu čine nekoliko ljudi
koji žive zajedno, ...
Procena negativnih posledica razvoda na maloletnu decu i moguće intervencije / Assessment of divorce-related negative issues on minor children and possible interventions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019)
Zbog rapidnog povećanja stope razvoda brakova u savremenom društvu, sve
se veći broj maloletne dece suočava sa posledicama ovog stresnog životnog
događaja. Stoga su u radu, na bazi analize relevantne empirijske građe, ...
Kortikalna vizuelna ometenost / Cortical visual impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Interesovanje za kortikalnu vizuelnu ometenost (CVI) počinje
krajem devetnaestog veka, konceptom o povezanosti vida i funkcionisanja
okcipitalnog korteksa. Rastuća lista posledica ovog oboljenja
može se posmatrati kao ...
Porodični status i problemi u ponašanju kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Family status and challenging behaviour in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)
Neposredno okruženje u kome dete odrasta predstavlja jedan
od značajnih prediktora pojave bihejvioralnih i emocionalnih
teškoća. Cilj ovog istraživanja je da se utvrdi odnos između po-
rodičnog statusa i ispoljavanja ...
Različiti nivoi i metode procene socijalne kompetentnosti kod dece / Different assessment levels and methods of children’s social competence
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)
U radu preglednog karaktera razmatramo fenomen socijalne kompetentnosti u
kontekstu različitih metoda i nivoa procene socijalne kompetentnosti kod
dece. Analiza izdvojenih radova organizovana je oko odgovora na dva pitanja ...
Značaj ranog otkrivanja i intervencije kod jednostranog senzorineuralnog oštećenja sluha kod dece / The importance of early detection and intervention In unilateral sensorineural hearing loss in children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2020)
Normal hearing is crucial for speech and language development,
communication and learning process. It was previously thought that unilateral
sensorineural hearing loss (USHL) in children does not leave consequences,
since ...
Faktori razvoja auditivnog kapaciteta kod kohlearno implantirane dece / Factors cobntributing to auditory capacity of cochlerar implanted children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018)
Značajan pomak auditivnih i ukupnih komunikacijskih sposobnosti
gluve i nagluve dece desio se zahvaljujući: 1) primeni programa rane in-
tervencije (Early Hearing Detection and Intervention programs), 2) inova-
tivnim ...
Povezanost eksternalizovanih i internalizovanih bihejvioralnih problema u detinjstvu / Association between externalizing and internalizing behavior problems in childhood
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
U radu se istražuje postojanje i priroda povezanosti eksternalizovanih
i internalizovanih problema u detinjstvu. Uzorak čini 89
dečaka i devojčica, uzrasta od pet do sedam godina. Podaci su prikupljeni
od vaspitača i ...
Ispitivanje kvaliteta izgovora glasova kod dece sa kohlearnim implantom / Testing quality of sound pronunciation in children with cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2013)
Razumljivost govora gluve i nagluve dece je značajno narušena zbog
nepravilnog izgovora glasova. Nemogućnost da precizno čuju govorne obrasce iz
neposrednog okruženja ih sprečava u imitaciji a samim tim i u usvajanju ...