Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 32
Didactic modeling in mathematics education in working with children with disabilities / Didaktičko modelovanje nastave matematike u radu sa decom ometenom u razvoju
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)
The main weaknesses of traditional education that have been known for decades, have initiated the need for changes that correspond to the needs of modern society. This paper deals with types of teaching according to criteria ...
Possible bilingual implications on cognitive development and education of Roma children / Moguće implikacije bilingvizma na kognitivni razvoj i školovanje dece romske populacije
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)
At present there are more languages than countries. Therefore language and state borders rarely coincide. As a result, collective bilingualism and multilingualism occur in most countries. National minority status, which ...
Theories of family functioning / Teorije porodičnog funkcionisanja
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)
This article discusses the features of functional and disfunctional family systems and theoretical models used to explain the differences in the functioning of family groups. A group of theoretical models explores the ...
Suicide in Russia / Samoubistvo u Rusiji
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)
Russia and the former Soviet block countries hold the world leading position in suicide rate today and represent a very important exception of the well established correlation between national wealth and suicide rate. ...
Tiflologija i tiflopedagogija - susreti i razilaženja
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Osnovni problemi u susretu i razilaženju tiflologije i tiflopedagogije, u ovom radu, sagledani su u kontekstu diferencijalno-integracijskog modela razvoja nauka. Na temelju vođene rasprave, kao savremena teorijska paradigma ...
Aggressivity in persons with severe intellectual disability / Agresivnost osoba sa težim oblicima intelektualne ometenosti
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)
In addition to the justified fear that aggressive behavior will lead to physical injuries of an aggressive person or other people, many authors agree that such behavior disturbs personal development and obstructs social ...
Effects of cochlear implantation in congenitally deaf teenagers / Efekti kohlearne implantacije kod tinejdžera sa kongenitalnom gluvoćom
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)
Auditory cortex of postlingually deaf individuals could be changed and reorganized even after twenty years of auditory deprivation (Pantev C. et al, 2009). Regardless of the type of stimulation (hearing aids or cochlear ...
Socijalna patologija - od grane socijalne medicine do nauke o društvenim devijacijama
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
U tekstu se analizira socijalna patologija kao nauka o društvenim devijacijama u istorijskom kontekstu i problematizuju ključne tačke u razvoju ove nauke. U radu se primenjuju analitičko-kritička i istorijska metoda. Ova ...
Surdologija danas
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2009)
Surdologija je samostalna naučna disciplina koja se bavi svim aspektima smetnji i poremećaja u razvoju koje su prouzrokovane urođenom ili stečenom gluvoćom i nagluvošću. Odeljenje za Surdologiju Fakulteta za specijalnu ...
Inhibitory control and bilingualism in children with mild intellectual disability / Inhibitorna kontrola i bilingvizam dece sa lakom intelektualnom ometenošću
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)
The aim of this research is to study the relationship between bilingualism and the quality of inhibitory control in children with mild intellectual disability. The sample consisted of 101 children with mild intellectual ...