Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 183
Procena motivacije za rad kod osoba sa intelektualnom ometenošću / Assessment of work motivation in people with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Na zapošljavanje osoba sa intelektualnom ometenošću utiče niz faktora. Neki od njih
su podrška porodice, profesionalna obuka i radno iskustvo, težina intelektualne ometenosti
i motivacija za rad. Za motivacioni sistem ...
Poremećaj fluentnosti
(Zavod za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju - “Prof. dr Cvetko Brajović”Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2011)
Ova monografija je proistekla iz višegodišnjeg rada sa osobama koje
imaju poremećaj fluentnosti-tečnosti govora. Jedan od najpoznatijih, a
ujedno i najučestaliji poremećaj fluentnosti, je mucanje.
Ući u srž mucanja nije ...
Karakteristike i uloga igre kod dece sa smetnjama u razvoju
(Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice, 2011)
Igranje je antropološka potreba kojom dete zadovoljava potrebu za aktivnošću, ispoljavanjem emocija i ostvarenjem određenih socijalnih uloga. I pored toga što su deca sa smetnjama u razvoju u ostvarivanju navedenih potreba ...
Stigmatizacija osoba s mentalnim bolestima / Stigmatization of persons with mental illnesses
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Cilj ovog rada je utvr�����ivanje stepena i vidova stigmatizacije osoba sa različitim
mentalnim poremećajima u opštoj populaciji.
Za utv�����rivanje stavova o odre�����enim mentalnim poremećajima (depresija, fobija,
s ...
Motivisanost osoba sa invaliditetom za zapošljavanje / Motivation of persons with disability for employment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Podaci Ministarstva za rad i socijalnu politiku pokazuju da je stopa nezaposlenosti
osoba sa invaliditetom u Srbiji čak 75%. U literaturi se kao razlog otežanog zapošljavanja
osoba sa invaliditetom (OSI) navode negativni ...
Odnos učenika redovne osnovne škole prema vršnjacima koji mucaju / Attitude of regular school students towards coevals with stuttering
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Mucanje je kompleksan govorni poremećaj na čiju pojavu i razvoj utiče spoj genetskih,
neuroloških, psiholoških, socijalnih i lingvističkih činilaca. Poteškoće koje se ispoljavaju
na verbalnom nivou, kao i prateće neverbalne ...
Odrednice somatskog statusa učenika sa višestrukom ometenošću kao determinatna u njihovoj edukaciji i rehabilitaciji / Determinants of the somatic status of children with multiple disabilities as determinant in their education and rehabilitation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Deca sa višestrukom ometenošću predstavljaju poseban etiološki problem sa stanovišta
prakse i teorije specijalne edukacije i rehabilitacije. I dok za druge, profilisane oblike
ometenosti postoje protokoli procene i ...
Učenici sa posebnim potrebama i identifikacija uzroka školskog neuspeha – pogled iz perspektive učenika / Pupils with special needs and identification of school failure – from the pupils’ point of view
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrditi postoje li razlike u doživljaju uzroka školskog
neuspeha učenika sa posebnim potrebama, u odnosu na učenik tipičnog razvoja.
Istraživanjem je obuhvaćeno 80 učenika trećeg razreda, ...
Tiflološka interpretacija oštrine vida u uslovima slabovidosti / The typhlological interpretation of the vision acuity in the conditions of low vision
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Oštrina vida kao osnovna merna jedinica centralnog, foveolarnog vida u modelu vizuelnog
funkcionisanja je jedan od ključnih endogenih činilaca. Ima specifičan značaj u vizuelnom
profilu slabovidih osoba.
U radu ćemo ...
Primena nacionalnog programa prevencije smetnji u govorno-jezičkom razvoju kod dece / National program of prevention of disorder in speech and language development in children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)
Program organizacije ranog otkrivanja i rane intervencije kod govorno-jezičke patologije,
zahteva višegodišnju reorganizaciju zdravstvenog sistema, kako bi se problem dece
sa smetnjama doveo na nivo svetskih statistika. ...