rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Učenici sa posebnim potrebama i identifikacija uzroka školskog neuspeha – pogled iz perspektive učenika

Pupils with special needs and identification of school failure – from the pupils’ point of view

Thumbnail
2011
Untitled15.pdf (4.127Mb)
Authors
Ilić-Stošović, Danijela
Nikolić, Snežana
Contributors
Glumbić, Nenad
Vučinić, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrditi postoje li razlike u doživljaju uzroka školskog neuspeha učenika sa posebnim potrebama, u odnosu na učenik tipičnog razvoja. Istraživanjem je obuhvaćeno 80 učenika trećeg razreda, a sprovedeno je u dve osnovne škole: OŠ „Mladost“ Novi Beograd (40 učenika) i OŠ „Kara�����or�����e“, Ostružnica (40 učenika). Od ovog broja, 26 učenika su identifikovani kao učenici sa posebnim potrebama. Najveći broj ovih učenika (23) pripada kategoriji učenika sa teškoćama u učenju, dok je troje identifikovano kao učenici sa ometenošću (senzorno oštećenje, motorički poremećaji). Za prikupljanje podataka korišćen je upitnik koji u uvodnom delu sadrži osnovne podatke o učeniku i 14 pitanja – tvrdnji, skaliranih u četiri nivoa, koja čine glavni deo upitnika, a odnose se na identifikaciju opštih uzroka za pojavu školskog neuspeha. Statističke analize, ra�����ene ANOVA statističkom metodom, pokazuju da učenici sa posebnim potrebama, u nivou statistički viso...ko značajne razlike (p=0.000) u odnosu na učenike tipičnog razvoja, identifikuju nesigurnost u sebe, nedostatak pomoći i probleme u porodici, kao faktore, koji ih ometaju da postignu zadovoljavajući uspeh. Statističke analize pokazuju da, teškoća da učenici jasno izraze svoju ideju i formulišu odgovor (p=0.001), pristrasnost nastavnika (p=0.002), nejasnoća nastavnikovih predavanja, kao i previše časova nastave (p=0.006), dominiraju kao faktoru doživljaja školskog neuspeha u grupi učenika sa posebnim potrebama. Unutar grupe učenika sa posebnim potrebama postoje statistički značajne razlike u pogledu identifikacije i doživljaja uzroka školskog neuspeha, a one su direktno povezane sa oblikom posebne potrebe učenika. Istraživanje, sprovedeno kao pilot studija, ukazuje na dve bitne činjenice: situacija ocenjivanja kod učenika sa posebnim potrebama, zbog načina na koji se odvija u našoj praksi, dodatno ograničava mogućnost učenika da pokaže postignut nivo uspeha, i, prilikom organizacije obrazovanja u inkluzivnim uslovima posebna pažnja mora se posvetiti adekvatnoj obuci nastavnika, obezbe�����enju profesionalne pomoći učeniku i prilago�����avanju broja časova aktivne nastave.

The aim of this research is to establish are there differences in understanding causes of school failure between children with and without special needs. The study included 80 third grade students and was conducted in two elementary schools: „Mladost“ Novi Beograd (40 student) and „Kara�����or�����e“, Ostružnica (40 students). Twentysix students were identified as students with special needs. The greatist number of students with special needs (23) were children with learning disabilities, and 3 students were with other disabilities such as cerebral palsy, chronical illnes and sensor impairment. After data collection is a questionnaire used in the introductory part contains basic information about the student and the 14 questions - statements, scaled in four levels what form the major part of the questionnaire, relating to the identification of common causes for the causes of school failure. Statistical analysis, done using ANOVA statistics, show that students with special ...needs (the level of statistically significant differences p = 0.000) compared to students with typical development identify uncertainty in themselves, the lack of support and problems in the family, as factors that hinder them to achieve satisfactory success. Statistical analysis show that difficulties that students articulate their ideas and formulate a response (p = 0.001), teacher bias (p = 0.002), the teacher lectures confusion, and too many hours of instruction (p = 0.006), as a dominant factor in the experience of school failure, in a group of students with special needs. Within the group of students with special needs are no statistically significant differences in terms of identification and causes of school failure, experiences, and they are directly associated with the form of special needs students. The research, conducted as a pilot study, points to two important facts: situation assessment for students with special needs, because of the way place in our practice, further limiting the ability of students to demonstrate the level of success achieved, and, in organization in terms of inclusive education, special attention must be given adequate training teachers, providing professional support and student adjustment to the number of active teaching.

Keywords:
školski neuspeh / učenici sa posebnim potrebama / school failure / students with special needs
Source:
Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011., 2011, 125-130
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-029-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4377
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4377
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ilić-Stošović, Danijela
AU  - Nikolić, Snežana
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4377
AB  - Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrditi postoje li razlike u doživljaju uzroka školskog
neuspeha učenika sa posebnim potrebama, u odnosu na učenik tipičnog razvoja.
Istraživanjem je obuhvaćeno 80 učenika trećeg razreda, a sprovedeno je u dve
osnovne škole: OŠ „Mladost“ Novi Beograd (40 učenika) i OŠ „Kara�����or�����e“, Ostružnica
(40 učenika). Od ovog broja, 26 učenika su identifikovani kao učenici sa posebnim
potrebama. Najveći broj ovih učenika (23) pripada kategoriji učenika sa teškoćama u
učenju, dok je troje identifikovano kao učenici sa ometenošću (senzorno oštećenje,
motorički poremećaji).
Za prikupljanje podataka korišćen je upitnik koji u uvodnom delu sadrži osnovne
podatke o učeniku i 14 pitanja – tvrdnji, skaliranih u četiri nivoa, koja čine glavni deo
upitnika, a odnose se na identifikaciju opštih uzroka za pojavu školskog neuspeha.
Statističke analize, ra�����ene ANOVA statističkom metodom, pokazuju da učenici sa
posebnim potrebama, u nivou statistički visoko značajne razlike (p=0.000) u odnosu na
učenike tipičnog razvoja, identifikuju nesigurnost u sebe, nedostatak pomoći i probleme u
porodici, kao faktore, koji ih ometaju da postignu zadovoljavajući uspeh. Statističke analize
pokazuju da, teškoća da učenici jasno izraze svoju ideju i formulišu odgovor (p=0.001),
pristrasnost nastavnika (p=0.002), nejasnoća nastavnikovih predavanja, kao i previše
časova nastave (p=0.006), dominiraju kao faktoru doživljaja školskog neuspeha u grupi
učenika sa posebnim potrebama. Unutar grupe učenika sa posebnim potrebama postoje
statistički značajne razlike u pogledu identifikacije i doživljaja uzroka školskog neuspeha, a
one su direktno povezane sa oblikom posebne potrebe učenika.
Istraživanje, sprovedeno kao pilot studija, ukazuje na dve bitne činjenice: situacija
ocenjivanja kod učenika sa posebnim potrebama, zbog načina na koji se odvija u našoj
praksi, dodatno ograničava mogućnost učenika da pokaže postignut nivo uspeha, i,
prilikom organizacije obrazovanja u inkluzivnim uslovima posebna pažnja mora se
posvetiti adekvatnoj obuci nastavnika, obezbe�����enju profesionalne pomoći učeniku i
prilago�����avanju broja časova aktivne nastave.
AB  - The aim of this research is to establish are there differences in understanding causes
of school failure between children with and without special needs.
The study included 80 third grade students and was conducted in two elementary
schools: „Mladost“ Novi Beograd (40 student) and „Kara�����or�����e“, Ostružnica (40
students). Twentysix students were identified as students with special needs. The greatist
number of students with special needs (23) were children with learning disabilities, and 3
students were with other disabilities such as cerebral palsy, chronical illnes and sensor
impairment.
After data collection is a questionnaire used in the introductory part contains basic
information about the student and the 14 questions - statements, scaled in four levels what
form the major part of the questionnaire, relating to the identification of common causes
for the causes of school failure.
Statistical analysis, done using ANOVA statistics, show that students with special
needs (the level of statistically significant differences p = 0.000) compared to students with
typical development identify uncertainty in themselves, the lack of support and problems in
the family, as factors that hinder them to achieve satisfactory success. Statistical analysis
show that difficulties that students articulate their ideas and formulate a response (p =
0.001), teacher bias (p = 0.002), the teacher lectures confusion, and too many hours of
instruction (p = 0.006), as a dominant factor in the experience of school failure, in a group
of students with special needs. Within the group of students with special needs are no
statistically significant differences in terms of identification and causes of school failure,
experiences, and they are directly associated with the form of special needs students.
The research, conducted as a pilot study, points to two important facts: situation
assessment for students with special needs, because of the way place in our practice,
further limiting the ability of students to demonstrate the level of success achieved, and, in
organization in terms of inclusive education, special attention must be given adequate
training teachers, providing professional support and student adjustment to the number of
active teaching.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011.
T1  - Učenici sa posebnim potrebama i identifikacija uzroka školskog neuspeha – pogled iz perspektive učenika
T1  - Pupils with special needs and identification of school failure – from the pupils’ point of view
EP  - 130
SP  - 125
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4377
ER  - 
@conference{
author = "Ilić-Stošović, Danijela and Nikolić, Snežana",
year = "2011",
abstract = "Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrditi postoje li razlike u doživljaju uzroka školskog
neuspeha učenika sa posebnim potrebama, u odnosu na učenik tipičnog razvoja.
Istraživanjem je obuhvaćeno 80 učenika trećeg razreda, a sprovedeno je u dve
osnovne škole: OŠ „Mladost“ Novi Beograd (40 učenika) i OŠ „Kara�����or�����e“, Ostružnica
(40 učenika). Od ovog broja, 26 učenika su identifikovani kao učenici sa posebnim
potrebama. Najveći broj ovih učenika (23) pripada kategoriji učenika sa teškoćama u
učenju, dok je troje identifikovano kao učenici sa ometenošću (senzorno oštećenje,
motorički poremećaji).
Za prikupljanje podataka korišćen je upitnik koji u uvodnom delu sadrži osnovne
podatke o učeniku i 14 pitanja – tvrdnji, skaliranih u četiri nivoa, koja čine glavni deo
upitnika, a odnose se na identifikaciju opštih uzroka za pojavu školskog neuspeha.
Statističke analize, ra�����ene ANOVA statističkom metodom, pokazuju da učenici sa
posebnim potrebama, u nivou statistički visoko značajne razlike (p=0.000) u odnosu na
učenike tipičnog razvoja, identifikuju nesigurnost u sebe, nedostatak pomoći i probleme u
porodici, kao faktore, koji ih ometaju da postignu zadovoljavajući uspeh. Statističke analize
pokazuju da, teškoća da učenici jasno izraze svoju ideju i formulišu odgovor (p=0.001),
pristrasnost nastavnika (p=0.002), nejasnoća nastavnikovih predavanja, kao i previše
časova nastave (p=0.006), dominiraju kao faktoru doživljaja školskog neuspeha u grupi
učenika sa posebnim potrebama. Unutar grupe učenika sa posebnim potrebama postoje
statistički značajne razlike u pogledu identifikacije i doživljaja uzroka školskog neuspeha, a
one su direktno povezane sa oblikom posebne potrebe učenika.
Istraživanje, sprovedeno kao pilot studija, ukazuje na dve bitne činjenice: situacija
ocenjivanja kod učenika sa posebnim potrebama, zbog načina na koji se odvija u našoj
praksi, dodatno ograničava mogućnost učenika da pokaže postignut nivo uspeha, i,
prilikom organizacije obrazovanja u inkluzivnim uslovima posebna pažnja mora se
posvetiti adekvatnoj obuci nastavnika, obezbe�����enju profesionalne pomoći učeniku i
prilago�����avanju broja časova aktivne nastave., The aim of this research is to establish are there differences in understanding causes
of school failure between children with and without special needs.
The study included 80 third grade students and was conducted in two elementary
schools: „Mladost“ Novi Beograd (40 student) and „Kara�����or�����e“, Ostružnica (40
students). Twentysix students were identified as students with special needs. The greatist
number of students with special needs (23) were children with learning disabilities, and 3
students were with other disabilities such as cerebral palsy, chronical illnes and sensor
impairment.
After data collection is a questionnaire used in the introductory part contains basic
information about the student and the 14 questions - statements, scaled in four levels what
form the major part of the questionnaire, relating to the identification of common causes
for the causes of school failure.
Statistical analysis, done using ANOVA statistics, show that students with special
needs (the level of statistically significant differences p = 0.000) compared to students with
typical development identify uncertainty in themselves, the lack of support and problems in
the family, as factors that hinder them to achieve satisfactory success. Statistical analysis
show that difficulties that students articulate their ideas and formulate a response (p =
0.001), teacher bias (p = 0.002), the teacher lectures confusion, and too many hours of
instruction (p = 0.006), as a dominant factor in the experience of school failure, in a group
of students with special needs. Within the group of students with special needs are no
statistically significant differences in terms of identification and causes of school failure,
experiences, and they are directly associated with the form of special needs students.
The research, conducted as a pilot study, points to two important facts: situation
assessment for students with special needs, because of the way place in our practice,
further limiting the ability of students to demonstrate the level of success achieved, and, in
organization in terms of inclusive education, special attention must be given adequate
training teachers, providing professional support and student adjustment to the number of
active teaching.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011.",
title = "Učenici sa posebnim potrebama i identifikacija uzroka školskog neuspeha – pogled iz perspektive učenika, Pupils with special needs and identification of school failure – from the pupils’ point of view",
pages = "130-125",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4377"
}
Ilić-Stošović, D.,& Nikolić, S.. (2011). Učenici sa posebnim potrebama i identifikacija uzroka školskog neuspeha – pogled iz perspektive učenika. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 125-130.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4377
Ilić-Stošović D, Nikolić S. Učenici sa posebnim potrebama i identifikacija uzroka školskog neuspeha – pogled iz perspektive učenika. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011.. 2011;:125-130.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4377 .
Ilić-Stošović, Danijela, Nikolić, Snežana, "Učenici sa posebnim potrebama i identifikacija uzroka školskog neuspeha – pogled iz perspektive učenika" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. (2011):125-130,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4377 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB