Search
Now showing items 1-10 of 367
Opšta inteligencija i neverbalne sposobnosti kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajem / General intelligence and non-verbal abilities in children with specific language disorder
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Iako se neverbalna inteligencija često koristi kao značajan indikator u
dijagnostici specifičnog jezičkog poremećaja (SJP), malo se zna o uticajima
kojje na nju može imati samo jezičko oštećenje. Pretpostavka da ...
Vaspitni nalozi i posebne obaveze sa posebnim osvrtom na ulogu škole / Juvenile order and special obligations with regard to the role of school
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U ovom radu je dat pregled rezultata istraživanja sprovedenog
na temu primene odredaba novog Zakona o maloletnim učiniocima
krivičnih dela i krivičnopravnoj zaštiti maloletnih lica. Rezultati ukazuju
da se usled ...
Specifičnost odgovaranja na pitanja i postavljanje pitanja kod gluve i nagluve dece u govornom, pisanom i znakovnom izrazu / Specifics of asking and responding to questions with deaf and hard of hearing children in spoken, written and sign langauge expression
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Komunikacija je dinamičan proces u kome se informacije prenose
putem simbola. Ona je kod dece oštećenog sluha umnogome otežana.
Ograničenost u sticanju iskustva putem verbalnih poruka dovela je
do toga da gluva deca ...
Modeli pristupne tehnologije i mogućnosti inkluzije intelektualno ometene dece / Models of assistive technology and possibilities of inclusion of children with intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Rad tretira primenu računara u edukaciji i rehabilitaciji dece sa
smetnjama intelektualnog razvoja u svetlu primene asistivne ili pristupne
tehnologije, koncipirane prema stavovima zemalja engleskog
govorno-jezičkog ...
Neuropsihološke funkcije kao prediktori uspešnosti osnovnih aritmetičkih operacija kod dece s intelektualnom ometenošću / Neuropsychological functions as predictors of a successful basic aritmethical operations in children with intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Cilj ovako koncipiranog istraživanja kreće se u pravcu procene neuropsiholoških
funkcija dece s IO školskog uzrasta koje se nalaze u osnovi usvajanja
osnovnih računskih operacija: sabiranja i oduzimanja, kao i ...
Metrijske karakteristike inventara polnih uloga – BSRI / Metric characteristics of the inventory sexual role - bsri
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
U cilju provere metrijskih karakteristika Inventara polnih uloga autorke
Sandre Bem, oko kojih u literaturi postoje brojne kontroverze, originalna
verzija upitnika je zadavana uzorku od 329 učenika četvrtog razreda ...
Faktorska struktura skala za procenu stavova prema osobama sa intelektualnom ometenošću / Factor structure of the scales for the assessment of the attitudes to persons with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Stavovi izražavaju dispozicije koje čine da se ponašamo na određeni, stereotipni,
pa prema tome, i predvidljivi način. Važnost izučavanja stavova
prema osobama sa intelektualnom ometenošću bazira se na pretpostavci da
je ...
Interpersonalno nasilje u sajber prostoru / Interpersonal violence in cyber space
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija dolazi do prepoznavanja
promena u domenu socijalnih interakcija, pri čemu “fizičko” i
“realno” sve više ustupaju mesto “virtuelnom” kao vidu dematerjalizacije
u ljudskim ...
Vizuelno pamćenje prostornih odnosa dece oštećenog sluha mlađeg školskog uzrasta / Visual memory of spatial relations of hearing impaired children of younger school age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Spacijalna inteligencija ili spacijalna sposobnost je sposobnost manipulisanja
podacima koji su predstavljeni u vizuelnom, shematskom ili simboličkom
obliku, za razliku od verbalno-jezičkog modaliteta. Ona se može
manifestovati ...
Profesionalna interesovanja učenika oštećenog sluha / Professional interests of pupils with hearing impairment
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)
Dobar profesionalni razvoj omogućava osobama oštećenog sluha da postignu
uspešan profesionalni razvoj i karijeru. Da bi mogli da ostvare ovaj
zadatak i zadovoljstvo poslom, neophodno je da usklade svoja interesovanja
i ...