Преглед Radovi istraživača / Researcher's publications аутора: "Radovanović, Vesna"
Приказ резултата 1-20 од 93
-
Akomodacija radnog mesta osobe oštećenog sluha
Radić-Šestić, Marina; Karić, Jasmina; Radovanović, Vesna (Zbornik rezimea, 2010) -
Analiza postojećih mera podrške za studente sa invaliditetom na univerzitetu u Beogradu / Educational support systems for students with disabilities at university of Belgrade
Karić, Jasmina; Avdagić, Mirela (Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2019) -
Application of assistive technology in rehabilitation of persons with cognitive disabilities
Radić-Šestić, Marina; Milanović-Dobrota, Biljana; Radovanović, Vesna; Karić, Jasmina (Drunpp-Sarajevo, Sarajevo, 2012) -
Are the workers with intellectual disabilities exposed to mobbing? / Da li su radnici sa intelektualnom ometenošću izloženi mobingu?
Radić-Šestić, Marina; Milanović-Dobrota, Biljana; Radovanović, Vesna (Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2011) -
Asertivna komunikacija defektologa koji realizuju nastavu u školama za decu sa smetnjama u razvoju / Assertive communication of special educators who teach in schools for children with disabilities
Jovanović, Vesna; Karić, Jasmina; Radovanović, Vesna (Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2018) -
Asistivne tehnologije za gluve i nagluve
Radovanović, Vesna (Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2016) -
Aspects of teamwork of defectologists in school / Aspekti timskog rada defektologa u školi
Radić-Šestić, Marina; Milanović-Dobrota, Biljana; Radovanović, Vesna (Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije, 2012) -
Assertiveness in working with deaf and hard of hearing persons
Karić, Jasmina; Jovanović, Vesna; Radovanović, Vesna (University of East Sarajevo, Faculty of Medicine; University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014) -
Assistive technologies for deaf and hard of hearing: Communication devices / Asistivne tehnologije za gluve i nagluve - sredstva za komunikaciju
Radovanović, Vesna; Karić, Jasmina (Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije, 2011) -
Attitudes of managers toward work competencies of persons with deaf and hard of hearing, transition and individualized education program / Stavovi rukovodilaca prema radnim kompetencijima gluvih i nagluvih osoba, tranzicija i individualizovani obrazovni program (IOP)
Radić-Šestić, Marina; Radovanović, Vesna; Milanović-Dobrota, Biljana (Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije, 2011) -
Attitudes towards persons with disabilities / Odnos društva prema osobama sa ometenošću
Radić-Šestić, Marina; Milanović-Dobrota, Biljana; Radovanović, Vesna (Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2012) -
Comparing notions according to the general level for pupils with impaired hearing while teaching nature and society / Upoređivanje pojmova prema stepenu opštosti kod učenika oštećenog sluha u okviru nastave prirode i društva
Karić, Jasmina; Radovanović, Vesna (Pedagoško društvo Vojvodine, Novi Sad, 2006) -
The comparison of resiliency levels of deaf and hard of hearing adolescents and their typically developing peers
Radovanović, Vesna; Radić-Šestić, Marina; Drobac, Ana; Mijatović, Svetlana (University of Belgrade – Faculty of special education and rehabilitation, 2020) -
A comparison of speech development in preschool children with cochlear and children using hearing aids / Komparacija govornog razvoja kod predškolske dece sa kohlearnim implantom i dece sa slušnim aparatom
Sekulić, Ivana M.; Slavnić, Svetlana; Radovanović, Vesna (Most Art D.O.O., Beograd, 2012) -
Computer-aided individualization of instruction for children with hearing impairment
Karić, Jasmina; Radovanović, Vesna (Soc Special Educators & Rehabilitators Vojvodina, Novi Sad, Novi Sad, 2010) -
Computer-Assisted Instruction (CAI) for Deaf and Hard of Hearing Children
Karić, Jasmina; Radovanović, Vesna; Anđelković, Slađana (Pedagogija, 2010) -
Correlation between pure tone thresholds and speech thresholds
Ristovska, Lidija; Jačova, Zora; Kovačević, Jasmina; Radovanović, Vesna; Hasanbegović, Husnija (Institut za Humanu Rehabilitaciju, 2021) -
The Development of Visual-motor Integration, Visual Perception and Motor Coordination in Deaf and Hard of Hearing Children
Radovanović, Vesna; Radić-Šestić, Marina; Milanović-Dobrota, Biljana (University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016) -
Difficulties in making career decisions in students with mild intellectual disability and their typically developing peers / Poteškoće u donošenju profesionalnih odluka učenika sa lakom intelektualnom ometenošću i tipičnih vršnjaka
Radić-Šestić, Marina; Milanović-Dobrota, Biljana; Radovanović, Vesna (Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2015) -
Doprinos radionica savremenog plesa u senzibilizaciji društva prema osobama sa invaliditetom / Contribution of modern dance workshops in raising the awareness of society towards people with disabilities
Jasmina, Karić; Radovanović, Vesna (Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2010)