Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 25
Specifičnost imenovanja predmeta kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta / The particularities of naming objects with deaf and hard of hearing primary school students
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Gluva i nagluva deca sa velikim teškoćama uče da izgovaraju svaki glas,
da ga automatizuju u svom govoru i upotrebljavaju u rečima i rečenicama.
Pisani izraz, koji predstavlja značajan aspekt komunikacije, se razvija ...
Primena nove generacije metoda za sekvenciranje dnk (next generation sequencing) u ranoj dijagnostici naslednih poremećaja / Implementation of the next generation sequencing (ngs) methods in early diagnosis of heritable diseases
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
U cilju rane dijagnostike i prevencije naslednih poremećaja, proteklih
decenija su na raspolaganju bile različite metode. Analize genetičkog materijala
su se kretale od klasične citogenetičke obrade kariotipa radi ...
Karakteristike znakovnog i govornog vokabulara gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta / Characteristics оf sign and spoken vocabulary of deaf and hard of hearing pupils of elementary school age
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Gluvo dete istovremeno uči da izgovara reči i samo značenje te reči, odnosno
i reč i pojam koji je tom rečju označen. Cilj istraživanja bio je ispitivanje
stepena usvojenosti znakovnog i govornog jezičkog izraza kod ...
Izrada individualnih obrazovnih planova: da li nam je zakon razumljiv / Creating of individual education programs: did we understand the law?
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Kreiranje Individualnih obrazovnih planova (IOP), u našoj zemlji,
nema jasno izrađenu metodologiju, a zakonodavna osnova nije dovoljno
precizna i uvodi veliki broj dilema, kako kod nastavnika redovne nastave,
tako i kod ...
Uticaj moždanog udara na kvalitet života osoba sa afazijom i osoba očuvanih govorno-jezičkih funkcija / Effect of stroke on quality of life of people with aphasia and people with preserved speech and language functions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Procena kvaliteta života kod osoba sa moždanim udarom predstavlja jedan
od načina utvrđivanja uticaja posledica oštećenja mozga na obavljanje
socijalnih i svakodnevnih životnih aktivnosti.Cilj ovog rada je da se ...
Participacija osoba s ometenošću u socijalnim odnosima, odmoru i razonodi / Participation of people with disability in social relationships, pastime and leisure
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Socijalna participacija je jedan od centralnih koncepata savremenih pristupa
osobama s ometenošću i značajan je prediktor kvaliteta života. Prema
modelu „Nastajanja situacije hendikepa“ ograničenja u socijalnoj ...
Sposobnost produkcije ekspozitornih i argumentativnih tekstova kod desetogodišnjaka / The ability of ten-year-old children to produce expository and persuasive texts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Sticanje funkcionalne jezičke pismenosti nije moguće bez uspešnog ovladavanja
načelima i principima strukturisanja različitih žanrova zato što
različiti tipovi teksta imaju različitu strukturu, funkcije i komunikativne
ciljeve. ...
Participacija roditelja kao faktor školske klime: principi i modeli dobre prakse / Parents` participation as a factor of school climate: principles and models of good practice
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Adekvatno povezivanje resursa kojim raspolažu škole, porodice i zajednice
od suštinskog je značaja za stvaranje uslova za pozitivan razvoj i prevenciju
različitih oblika problema u ponašanju dece i omladine. Osnovni
imperativ ...
Razlike u obrascima upotrebe interneta kod adolescentnih internet-zavisnika i nezavisnika / Differences in patterns of internet use for adolescent Internet addicts and non-addicts
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Pitanje nastajanja i održavanja internet-zavisnosti je poslednjih godina
predmet značajnog interesovanja naučne i stručne javnosti. Za potrebe izvođenja
zaključaka o indikatorima javljanja internet-zavisnosti, postavljeno ...
Problemi pažnje u ranoj adolescenciji / Attention problems in early adolescence
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2014)
Postoje brojni instrumenti procene koji su osmišljeni za detekciju problema
pažnje. Međutim, stručnjaci bi trebalo da identifikuju skorove dovoljno
visokih vrednosti koji ukazuju na potrebu za detaljnom evaluacijom. ...