Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 37
Prozodijska obeležja pragmatskih sposobnosti kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću / Prosodic features of pragmatic abilities in adults with intellectual disabilities
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Osobe sa intelektualnom ometenošću imaju snižene socio-komunikacione
kompetencije. U odnosu na ostale pragmatske sposobnosti, oblast prozodije,
kao segmenta paralingvistike, kod osoba sa intelektualnom ometenošću manje ...
Pojava znakovne eholalije kod gluve dece sa autizmom / The phenomenon of the sign echolalia in deaf children with autism
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021)
Eholalija je relativno čest simptom poremećaja iz spektra autizma. Ispoljava
se kao trenutno ili odloženo ponavljanje tuđih reči i najčešće se dovodi u vezu
sa nedovoljno razvijenom sposobnošću receptivnog govora. Isto ...
Primena terapije igrom usmerene na dete / Application of child centered play therapy
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Igra ima nezamenljiv značaj u celokupnom dečijem razvoju. Deca teško
izražavaju svoje emocije stoga je igra najbolji način njihovog proživljavanja i
izražavanja. Ona omogućava da dete na prirodan način samostalno ...
Teorijsko-konceptualni modeli profesionalnog sagorijevanja / Theoretical-conceptual models for understanding Job burnout
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2020)
Postoje brojni pokušaji da se ponudi teorijsko-konceptualni model sagorijevanja,
koji bi imao svoju široku primjenu u odnosu na sve pomagačke profesije
i profesionalna okruženja. Cilj ovog rada jeste da ponudi ...
Impact of Montessori Didactic Method and Direct Instruction Method on Self-esteem of Pupils with Hearing Impairment in Lagos State / Uticaj Montesori didaktičkog metoda i metoda direktnog podučavanja na samopoštovanje učenika sa Oštećenjem sluha u državi lagos
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2020)
This study investigated the impact of Montessori didactic method and direct
instruction method on the self-esteem of pupils with hearing impairment in
Lagos State, Nigeria. The employed pre- and post-tests quasi-experi ...
Parkinsonova bolest - rehabilitacione mogućnosti / Parkinson’s disease - rehabilitation options
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2020)
Parkinsonova bolest je često neurodegenerativno oboljenje koje se karakteriše
kompleksnom simptomatologijom i izrazitim oštećenjima motorike.
Cilj ovog rada bio je da se pregledom i analizom dosadašnjih istraživanja
sagledaju ...
Samoefikasnost odgajateljica za inkluzivno obrazovanje u Bosni i Hercegovini / Self-efficiency of teachers for inclusive education in Bosnia and Herzegovina
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Inkluzivno obrazovanje treba da obezbijedi jednake uslove za obrazovanje
svoj djeci. Inkluzija u predškolskim ustanovama obuhvata sublimaciju
niza parametara, a jedan od najvažnijih je samoefikasnost odgajateljica.
Sa ...
Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma / Peer-mediated interventions in students with intellectual disability and/or autism spectrum disorder
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Vršnjački posredovane intervencije se primenjuju u radu sa učenicima sa intelektualnom
ometenošću (IO) i/ili poremećajem iz spektra autizma (PSA),
kako bi se poboljšalo socijalno funkcionisanje i akademsko postignuće ...
Primena terapije igrom usmerene na dete / Application of child centered play therapy
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
Igra ima nezamenljiv značaj u celokupnom dečijem razvoju. Deca teško
izražavaju svoje emocije stoga je igra najbolji način njihovog proživljavanja i
izražavanja. Ona omogućava da dete na prirodan način samostalno ...
The role of university teachers in providing support to their students with disabilities / Uloga univerzitetskih nastavnika U pružanju podrške studentima sa teškoćama
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2022)
University academic teachers have the responsibility to ensure the inclusion of
students with intellectual disabilities in their classrooms. To this end, as has
been confirmed in several studies, it is necessary to ...