Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 97
Dravet sindrom u COVID-19 eri
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Dravet sindrom (DS; šifra 8A61.11 prema ICD-11) je retka razvojna i epileptička
encefalopatija koju karakterišu farmakorezistentna epilepsija i duboko oštećenje
neurokognitivnog funkcionisanja, sa spektrom kognitivnih, ...
Pretpostavke uvažavanja različitosti u školskom okruženju: identifikacija ključnih konstrukata
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Uvažavanje različitosti, kao jedne od ključnih vrednosti savremenih društava,
aktuelizovano je poslednjih godina u okvirima formalnog sistema obrazovanja i
vaspitanja, primarno pod uticajem koncepta interkulturalnog ...
Stavovi nastavnog osoblja o upotrebi asistivne tehnologije u edukaciji učenika sa poremećajima komunikacije
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Stav predstavlja određenu vrstu dispozicije za reagovanje, odnosno tendenciju da
se misli, oseća i postupa na određeni način (za ili protiv) u odnosu na neki objekat. Stavovi
nastavnog osoblja o upotrebi asistivne ...
Kognitivno ometanje kao jedan od osnovnih faktora rizičnog ponašanja kod vozača / Cognitive disтraction as one of the main factors of risk behavior in drivers
(Akademija tehničkih strukovnih studija Beograd, 2022)
Људски фактор представља статистички најзначајнији узрок саобраћајних
незгода због тога је сложени феномен ризичног понашања возача од посебног интереса за
безбедност у саобраћају. Когнитивно ометање је везано за ризично ...
Mogućnosti formalnog obrazovanja omladinskih radnika: rezultati komparativne analize
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Pozicija omladinskog rada u Republici Srbiji, posmatrano sa aspekta
profesionalizacije zanimanja i definisanja standarda kompetencija omladinskih radnika,
značajno je unapređena tokom poslednje decenije. Međutim, primena ...
Nedirektivna terapija igrom i agresivno ponašanje kod dece s intelektualnom ometenošću
(Društvo defektologa Srbije, 2022)
Deca s intelektualnom ometenošću neretko pokazuju nedovoljno kontrolisano
ponašanje koje se ispoljava u vidu agresije uzrokovane promenom emocionalnog stanja.
Često pokazuju zbunjenost sopstvenom agresivnom energijom ...
Jezički deficiti kod dece i adolescenata sa emocionalnim poremećajima
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Emocionalni poremećaji (EP) kod dece i mladih mogu se podeliti u dve bipolarne
dimenzije: eksternalizovani i internalizovani poremećaji. Eksternalizovani EP uključuju
grupu poremećaja koja podrazumeva ekspresiju ...
Iskustva sa programom „Trening veština roditelja“ u Srbiji.
(DEAPS,Beograd, 2022)
U poslednjih nekoliko godina, dolazi do značajne promene paradigme u pogledu programa intervencija za
decu sa teškoćama u razvoju. Navedeni programi se sa tradicionalnog medicinskog modela pomeraju da
modele prilagođene ...
Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Savremeni pristupi u socijalnoj pedagogiji, psihologiji, kriminologiji i sociologiji,
sve više poklanjaju pažnju etiološkim razlikama u nekim ponašanjima ili odnosima,
između dečaka i devojčica tj. razlikama po polu.
U ...
Konceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenja
(Drustvo defektologa Srbije, 2022)
Školska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog
istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih
koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, ...