Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 10
Primena portfolija kao oblika alternativne procene u obrazovno-vaspitnom procesu / Application of portfolio as a form of alternative assessment in the educational process
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Za učenike sa izraženim kognitivnim teškoćama, alternativna
procena obezbeđuje primaran mehanizam za učešće u proceni edukativnih
potencijala. Evaluacija zasnovana na portfoliju predstavlja
jedan od oblika alternativne ...
Pažnja kao faktor adaptivnih veština kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Attention as a factor of adaptive skills in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Pažnja se, kao bazična psihička funkcija, nalazi u osnovih niza
kognitivnih, motoričkih i adaptivnih sposobnosti i veština. Cilj ovog
istraživanja je utvrđivanje odnosa pažnje i adaptivnog ponašanja kod
dece sa lakom ...
Karakteristike rečenice i vrste reči kod gluve i nagluve dece osnovnoškolskog uzrasta na testu za ispitivanje jezičke produkcije – strip situacija / Characteristics of sentences and types of words in deaf and hard of hearing children of elementary school age on the test for examining linguistic production - strip situation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Razvoj rečenice, tj. nivoa izražavanja ima svoj tok razvoja, praćen
razvojem govorno–jezičkih sposobnosti kod dece. Prve izgovorene
reči kod dece imaju i značenje čitave rečenice. Sticanjem jezičke kompetencije
na ...
Odnos razumljivosti govora i kvaliteta komunikativnog života kod osoba sa cerebralnom paralizom: preliminarno ispitivanje / Relationship between speech intelligibility and quality of communicative life in persons with Cerebral palsy: preliminary investigation
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Većina osoba sa cerebralnom paralizom ima govorne i jezičke
poremećaje, čija težina se kreće od neznatnih smetnji, do teško razumljivog
govora, a u nekim slučajevima i potpunog odsustva sposobnosti
govorne produkcije. ...
Neurolingvistički aspekti agrafije / Neurolingusitic analysis of agraphia
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
U radu je prikazana analiza poremećaja pisanja kod afazičnih
pacijenata u cilju potpunijeg sagledavanja neurolingvističkih aspekata
agrafije. Uzorak se sastojao od 40 ispitanika sa afazijom vaskularne
etiologije kod ...
Kognitivno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću / Cognitive and behavioral functioning of children with intelectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Interesovanje autora ove studije usmereno je na utvrđivanje povezanosti
motornog, socijalnog i saznajnog funkcionisanja ispitanog
uzorka. To determiniše praktične implikacije rada - inkluzivne edukacije,
s jedne strane ...
Hipotaksički iskazi u pisanom diskursu učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta / Subordinated clauses usage in first-grade and fourth – grade students’ written discourse
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
U radu se ispituje upotreba zavisnih klauza koje učenici prvog i
četvrtog razreda produkuju u pisanim radovima. Uspešno ovladavanje
različitim sintaksičkim konstrukcijama kao i formama i žanrovima pisane
komunikacije ...
Egzekutivne funkcije i inteligencija kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću / Executive functions and intelligence in children with mild intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Iako postoji načelna saglasnost da su egzekutivne funkcije i inteligencija
povezani konstrukti, podaci i intenzitetu te povezanosti
su nekonzistentni. Cilj ovog rada je da se utvrdi odnos egzekutivnih
funkcija i ...
Sociodemografske karakteristike porodice kohlearno implantirane dece / Sociodemograhic features of families with cochlear implanted children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Istraživanja porodice gluve dece zauzima veoma važno mesto u
temama razvojne psihologije, ali i drugih grana ove nauke, sociologije,
demografije i drugih naučnih disciplina. Porodicu čine nekoliko ljudi
koji žive zajedno, ...
Upotreba prostih i nezavisnih rečenica kod dece sa kohlearnim implantom / Use of simple sentences and independent clauses in children with cochlear implants
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Ovim radom smo želeli da ispitamo sintaksičke konstrukcije kod
dece oštećenog sluha sa kohlearnim implantom koja se nalaze na re/
habilitacionom tretmanu.
Istraživanjem je obuhvaćeno 25 prelingvalno gluve dece sa ...