Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 175
Samopoštovanje i zadovoljstvo životom gluvih i nagluvih adolescenata u različitim uslovima obrazovanja / Self-esteem and life satisfaction of deaf and hard of hearing adolescents in different education conditions
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Postoji niz strategija koje koriste gluve i nagluve osobe u svojim
svakodnevnim aktivnostima da bi zaštitili svoje samopoštovanje:
povlače se u zajednicu Gluvih, prikrivaju oštećenje sluha ili razvijaju
bikulturne ...
Savremeni filozofski pristup kvalitetu Života osoba sa invaliditetom / Contemporary philosophical approach to quality Of life of people with disabilities
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
Mišljenja u filozofiji o kvalitetu života su različita, a izraz
„kvalitet života” skoro je uvek kontraverzan u filozofskom smislu.
Jedan od pravaca u filozofiji i etici zastupa stanovište da konc-
ept „kvalitet života“ ...
Screening of language and cognitive functions in patients with depression / Skrining jezičkih i kognitivnih funkcija kod osoba sa depresijom
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, BeogradDruštvo defektologa Srbije, 2012)
The results of the screening of language and cognitive functions in patients with depression are presented in the paper. The Mini Mental State Examination and Aphasia Screening Test are applied. The results showed that ...
Zadaci odlaganja zadovoljstva kao način procene samoregulacije kod osoba sa intelektualnom ometenošću / Delay gratification tasks as means of selfregulation assessment in individuals with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Samoregulacija predstavlja sposobnost inhibiranja brzog, nefleksibilnog
automatizovanog odgovora, koji je usmeren na ostvarivanje
trenutnog zadovoljstva, kako bi se generisao sporiji, ali fleksibilniji
odgovor, koji ima ...
Procena potrebe za podrškom kod odraslih osoba sa intelektualnom ometenošću / Assessing support needs in adults with intellectual disability
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Ovo istraživanje je imalo za cilj utvrđivanje oblasti u kojima
odrasle osobe sa intelektualnom ometenošću imaju najizraženiju potrebu
za podrškom, kao i da li postoje značajne razlike u potrebi za podrškom
u odnosu na ...
Efekti terapijskog jahanja kod osoba sa ometenošću: prikaz istraživačke građe / Effects of therapeutic horseback riding On persons with disability
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
U ovom radu je izvršen revijalni pregled literature koja se bavi
izučavanjem efekata terapijskog jahanja na osobe sa ometenošću, sa
posebnim akcentom na osobe sa motoričkim poremećajima i autizmom.
Ukupno je analizirano ...
Bihejvioralni i kognitivni problemi Kod osoba sa epilepsijom – pregled Istraživanja / Behavioral and cognitive problems in patients With epilepsy – a review of research
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
Pregled brojnih istraživačkih radova sa područija epilepsije uka-
zuje na bihejvioralne i kognitivne probleme koji mogu pratiti ovo stanje.
Školsko nepostignuće, kognitivni i jezički deficiti i psihopatologija
su ...
Uloga i značaj sviranja na instrumentima orfovog instrumentarijuma u radu sa učenicima sa oštećenjem vida / The role and importance of playing the instruments of the orff instrumentarium in working With students with visual impairment
(Drustvo defektologa SrbijeUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF), 2012)
U školovanju i rehabilitaciji učenika sa oštećenjem vida veliki značaj
ima nastava muzičke kulture. Iako je cilj muzičke nastave prvenstveno
sticanje osnovnih znanja i vještina vezanih za pjevanje pjesama, upoznavanje
muzičkih ...
Vocational rehabilitation models after traumatic brain injury / Modeli profesionalne rehabilitacije nakon traumatske povrede mozga
(Visoka medicinska škola strukovnih studija Ćuprija; Zavod za javno zdravlje Ćuprija „Pomoravlje“ Ćuprija; Srpsko lekarsko društvo Podružnica Ćuprija; Društvo za neuronauke „Sozercanje iz Šumadije“, Kr, 2012)
The aim of this study is identification main models of vocational rehabilitation after traumatic brain injury as described in the literature, describe its characteristic and identifying similarities and differences between ...
Afektivna vezanost i govorno-jezički razvoj deteta / Attachment and speech and language development in children
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2012)
Afektivna vezanost predstavlja složene obrasce usmerenog ponašanja
deteta, motivisane potrebom da se uspostave prvi oblici
komunikacije i socijalnoih odnosa sa drugima u najranijim etapama
života. Veliki broj studija ...