Search
Now showing items 1-10 of 88
Rizici trgovine decom i inkluzija / Risks of trafficking in children and inclusion
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Deca spadaju u kategoriju posebno osetljivih žrtava trgovine ljudima.
Oblici trgovine ljudima kojima su deca izložena daleko su brojniji
i raznovrsniji u poređenju sa oblicima trgovine punoletnim ženama i
muškarcima. ...
Posredovanje između žrtve i maloletnog učinioca krivičnog dela u cilju izbegavanja pokretanja Krivičnog postupka / Victim ' juvenile offender mediation with the purpose of diversion from the classical criminal procedure
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Cilj ovog rada je da opiše karakteristike, osnovne elemente i značaj
postupka posredovanja između žrtve i maloletnog učinioca krivičnog
dela, da predstavi pojam medijacije i istakne da je to samo jedan od
modela ...
Uloga obrazovanja u tretmanu osuđenih lica / The role of education in the treatment of convicted persons
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Rad ukazuje na ulogu obrazovanja u tretmanu osuđenih. Prikazane
su zakonske odredbe koje se odnose na obrazovanje osuđenih
lica u penitersijernim ustanovama, podaci o obrazovnoj strukturi
osuđenih, različiti obrazovni ...
Izmene u nastavnim programima - od procene do realizacije / Curriculum adaptation – from assessment to application
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Inkluzivno obrazovanje učenika s motoričkim poremećajima nameće
potrebu brojnih izmena u nastavnim programima, kako bi ovi
učenici mogli da uspešno učestvuju u nastavi. Poštujući njihove motoričke
sposobnosti i brojne ...
Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja / Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Po međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica
je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu,
rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da
svako dete sa motoričkim ...
Zakonski okvir i inkluzivna praksa / Legal framework and inclusive practice
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
U radu je analiziran aktuelni koncept vaspitanja i obrazovanja
dece sa smetnjama u razvoju u Republici Srbiji.
Analiza koncepta vaspitanja i obrazovanja obuhvatila je: istoriju
vaspitanja i obrazovanju dece sa smetnjama ...
Školovanje i razvoj ličnosti: princip korespondencije / Schooling and personal development: the correspondance principle
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Svako društvo postavlja pred svoje odrasle članove specifične
zahteve za kompetentnošću, a svrha institucija socijalizacije je da
ispune te zahteve. U tom smislu škola predstavlja glavni agens socijalizacije
za mnoge, ...
Stavovi dece tipičnog razvoja prema vršnjacima s intelektualnom ometenošću / The attitudes of typically developing children toward peers with intellectual disabilities
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
S inkluzivnim pokretom poraslo je i interesovanje za promenu
stavova društva prema osobama s ometenošću, posebno stavova
dece tipičnog razvoja s kojima deca s ometenošću treba da dele škole
i učionice. Istraživanja ...
Pružanje podrške porodicama dece sa posebnim potrebama u redovnom sistemu obrazovanja / Supporting families of children with special needs in regular education system
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Pitаnjе sаrаdnjе pоrоdicе i škоlе је stаrо pitаnjе, аli prоmеnоm
kоntеkstа življеnjа оnо dоbiја nоvа znаčеnjа i оdrеđеnjа i trаži nоvi
pristup, kаkо u prоučаvаnju tаkо i u prаktičnоm rеšаvаnju.
Zadnjih desetak godina ...
Proces inkluzije u beogradskim školama / Process of inclusion in Belgrade schools
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2008)
Proces inkluzije između ostalog, predviđa i uključivanje dece sa
posebnim potrebama u redovne škole. Poznato je da se oko 10% dece
sa posebnim potrebama već nalazi u redovnim odeljenjima.
Svako dete ima svoje posebne ...