rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja

Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education

Thumbnail
2008
bitstream_7013.pdf (6.039Mb)
Authors
Ilanković, Vera
Nikolić, Snežana
Ilić-Stošović, Danijela
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Po međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu, rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da svako dete sa motoričkim poremećajem mora biti obuhvaćeno ovom vrstom zaštite u institucionalnim i vaninstitucionalnim okvirima. Sa stručnog aspekta ova postavka na pravi način odslikava realni redosled potreba ove populacije dece, tako što permanentnu zdravstvenosocijalnu zaštitu i kontinuiranu rehabilitaciju pretpostavlja kao osnovne preduslove za proces inkluzije u predškolskim i školskim ustanovama. Deca sa smetnjama u motornom razvoju mogu biti pripremljena za uključenje u redovne škole, habilitacionim i ranim rehabilitacionim programima (inkluzivni model), a deca sa težim poremećajima u motornom razvoju moraju biti zaštićena i zbrinuta u specijalnim ustanovama. I jedan i drugi model u rešavanju problema zaštite, rehabilitacije i edukacije dece sa motoričkim poremećajima podr...azumeva adekvatno i kontinuirano angažovanje specijalnog pedagoga - somatopeda u procesu rehabilitacije. Poglavlje preciznije definiše principe i modele rehabilitacije dece sa motoričkim poremećajima i detaljno prezentuje “VILAN” metod kao tehniku kontinuirane rehabilitacije, koja je preduslov za adekvatno školovanje dece sa motoričkim poremećajima.

According to International Convention of Children’s Rights, every country has obligation to provide adequacy and permanent protection, rehabilitation and education for children with developmental disabilities. It means that every child with motor disability must be protected in institutional and wider social environment. Based on professional opinion this hypothesis reflects real needs of those children, putting permanent health-social and continuing rehabilitation as basic preconditions for inclusive early and primary education. Children with motor disabilities can be prepare for accepting in mainstream schools, habilitation and rehabilitation programs (inclusive model), while children with profunde motor disabilities must be protected in special institution. Both models demand adequacy and continuing work of special educator-somatoped. The chapter defines principles and models of rehabilitation with motor disabilities and shows “VILAN” method as a technique of continui...ng rehabilitation, which is precondition for adequacy education for children with motor disabilities.

Keywords:
motor disability / rehabilitation / inclusion / motorički poremećaji / rehabilitacija / inkluzija
Source:
Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008, 2008, 565-589
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-80113-71-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4321
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ilanković, Vera
AU  - Nikolić, Snežana
AU  - Ilić-Stošović, Danijela
PY  - 2008
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4321
AB  - Po međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica
je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu,
rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da
svako dete sa motoričkim poremećajem mora biti obuhvaćeno ovom
vrstom zaštite u institucionalnim i vaninstitucionalnim okvirima. Sa
stručnog aspekta ova postavka na pravi način odslikava realni redosled
potreba ove populacije dece, tako što permanentnu zdravstvenosocijalnu
zaštitu i kontinuiranu rehabilitaciju pretpostavlja kao
osnovne preduslove za proces inkluzije u predškolskim i školskim
ustanovama.
Deca sa smetnjama u motornom razvoju mogu biti pripremljena
za uključenje u redovne škole, habilitacionim i ranim rehabilitacionim
programima (inkluzivni model), a deca sa težim poremećajima u
motornom razvoju moraju biti zaštićena i zbrinuta u specijalnim
ustanovama. I jedan i drugi model u rešavanju problema zaštite, rehabilitacije
i edukacije dece sa motoričkim poremećajima podrazumeva
adekvatno i kontinuirano angažovanje specijalnog pedagoga -
somatopeda u procesu rehabilitacije.
Poglavlje preciznije definiše principe i modele rehabilitacije dece
sa motoričkim poremećajima i detaljno prezentuje “VILAN” metod
kao tehniku kontinuirane rehabilitacije, koja je preduslov za adekvatno
školovanje dece sa motoričkim poremećajima.
AB  - According to International Convention of Children’s Rights, every
country has obligation to provide adequacy and permanent protection,
rehabilitation and education for children with developmental
disabilities. It means that every child with motor disability must be
protected in institutional and wider social environment. Based on
professional opinion this hypothesis reflects real needs of those
children, putting permanent health-social and continuing rehabilitation
as basic preconditions for inclusive early and primary education.
Children with motor disabilities can be prepare for accepting in
mainstream schools, habilitation and rehabilitation programs
(inclusive model), while children with profunde motor disabilities
must be protected in special institution. Both models demand
adequacy and continuing work of special educator-somatoped.
The chapter defines principles and models of rehabilitation with
motor disabilities and shows “VILAN” method as a technique of
continuing rehabilitation, which is precondition for adequacy
education for children with motor disabilities.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008
T1  - Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja
T1  - Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education
EP  - 589
SP  - 565
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321
ER  - 
@conference{
author = "Ilanković, Vera and Nikolić, Snežana and Ilić-Stošović, Danijela",
year = "2008",
abstract = "Po međunarodnoj konvenciji o pravima deteta, svaka država potpisnica
je obavezna da obezbedi adekvatnu i permanentnu zaštitu,
rehabilitaciju i edukaciju dece sa smetnjama u razvoju. To znači da
svako dete sa motoričkim poremećajem mora biti obuhvaćeno ovom
vrstom zaštite u institucionalnim i vaninstitucionalnim okvirima. Sa
stručnog aspekta ova postavka na pravi način odslikava realni redosled
potreba ove populacije dece, tako što permanentnu zdravstvenosocijalnu
zaštitu i kontinuiranu rehabilitaciju pretpostavlja kao
osnovne preduslove za proces inkluzije u predškolskim i školskim
ustanovama.
Deca sa smetnjama u motornom razvoju mogu biti pripremljena
za uključenje u redovne škole, habilitacionim i ranim rehabilitacionim
programima (inkluzivni model), a deca sa težim poremećajima u
motornom razvoju moraju biti zaštićena i zbrinuta u specijalnim
ustanovama. I jedan i drugi model u rešavanju problema zaštite, rehabilitacije
i edukacije dece sa motoričkim poremećajima podrazumeva
adekvatno i kontinuirano angažovanje specijalnog pedagoga -
somatopeda u procesu rehabilitacije.
Poglavlje preciznije definiše principe i modele rehabilitacije dece
sa motoričkim poremećajima i detaljno prezentuje “VILAN” metod
kao tehniku kontinuirane rehabilitacije, koja je preduslov za adekvatno
školovanje dece sa motoričkim poremećajima., According to International Convention of Children’s Rights, every
country has obligation to provide adequacy and permanent protection,
rehabilitation and education for children with developmental
disabilities. It means that every child with motor disability must be
protected in institutional and wider social environment. Based on
professional opinion this hypothesis reflects real needs of those
children, putting permanent health-social and continuing rehabilitation
as basic preconditions for inclusive early and primary education.
Children with motor disabilities can be prepare for accepting in
mainstream schools, habilitation and rehabilitation programs
(inclusive model), while children with profunde motor disabilities
must be protected in special institution. Both models demand
adequacy and continuing work of special educator-somatoped.
The chapter defines principles and models of rehabilitation with
motor disabilities and shows “VILAN” method as a technique of
continuing rehabilitation, which is precondition for adequacy
education for children with motor disabilities.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008",
title = "Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja, Integral and integrative rehabilitation as precondition for inclusive education",
pages = "589-565",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321"
}
Ilanković, V., Nikolić, S.,& Ilić-Stošović, D.. (2008). Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja. in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 565-589.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321
Ilanković V, Nikolić S, Ilić-Stošović D. Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja. in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008. 2008;:565-589.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321 .
Ilanković, Vera, Nikolić, Snežana, Ilić-Stošović, Danijela, "Integralna i integrativna rehabilitacija kao preduslov inkluzivnog obrazovanja" in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008 (2008):565-589,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4321 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB