Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 13
Uspešnost ortoptičkih vežbi kod dece sa divergentnim strabizmom
(2018)
Увод: Лечење страбизма може да буде хирушким и нехирушким путем.
Дивергентни страбизам је присутан код 1% опште популације. Познато је да је он најзахвалнији од свих страбизама за лечење нехирушким путем.
Циљ овог ...
Zanemarivanje i zlostavljanje dece u Srbiji - fenomenologija, etiologija i društvena reakcija / Child neglect and abuse in Serbia - phenomenology, etiology and social reaction
(Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2015)
Zanemarivanje i zlostavljanje dece predstavlja pojavu koja prati celokupnu istoriju čovečanstva. Specifičnost vulnerabilnosti najmlađih, kao i niz socioloških osobenosti uticali su na to da nasilje nad decom egzistira kao ...
Psihosocijalne karakteristike korisnika prihvatilišta za decu i omladinu sa prihvatnom stanicom
(2018)
Прихватилиште са прихватном станицом је установа социјалне заштите града Београда која је под директном ингеренцијом градског Секретаријата за социјалну заштиту. Сама функција Прихватилишта са прихватном станицом се дефинише ...
Fonološka svesnost kod dece sa disgrafijom / Phonological awareness in children with dysgraphia
(2018)
У раду су приказани резултати истраживанња добијени испитивањем развијености неких елемената фонолошке свесности и њеног утицаја на способност писања. Циљ истраживања био је да се утврди учесталост дисграфије код деце ...
Učestalost cerebralnog oštećenja vida kod dece predškolskog i mlađeg osnovnoškolskog uzrasta
(2023)
Церебрално оштећење вида (Cerebral Visual Impairment – CVI) представља најчешћи узрок оштећења вида код деце у развијеним земљама. Ово стање карактерише оштећење визуелних путева у мозгу, док при прегледу ока нема ...
Развој идентитета деце глувих родитеља / Тhe development of identity of children of deaf parents
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Деца глувих одраслих формирају свој идентитет у заједници Глувих којој
припадају њихови родитељи и заједници особа које чују. За децу глувих одраслих
(Children of Deaf Adults) користи се акроним ‘’CODAs’’. Термин ...
Osobenosti jezičkih poremećaja kod dece sa promenama elektroencefalografskih aktivnosti
(2020)
Код деце са специфчним језичким поремећајем се типично испољавају измењени обрасци развоја појединих лингвистичких категорија. Другим речима, долази до значајног кашњења и сметњи у развоју појединих елемената језичке ...
Фактори развоја комуникацијских способности код кохлеарно имплантиране деце
(2019)
Оштећењу слуха могу допринети различити узроци и фактори од којих се неки могу избећи, а неки не. Губитак слуха утиче на различите аспекте живота појединца и отежава комуникацију са породицом и социјалну интеракцију са ...
Рана интервенција за децу са искуством трауме: приказ модела заснованог на афективној везаности, саморегулацији и компетенцијама / Early intervention for children exposed to trauma: arc intervention model
(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2023)
Када однос детета и оних који о њему брину карактерише несигурност, непредвидивост
и страх, а према детету се његови најближи одрасли опходе на
застрашујуће и преплављујуће начине, то утиче на базични доживљај ...
Izazovi i problemi roditelja dece sa smetnjama u razvoju
(2021)
Циљ овог рада је био да се утврде проблеми и изазови са којима се суочавају родитељи деце са сметњама у развоју. Узорак истраживања чинило је 97 родитеља деце са сметњама у развоју, оба пола (91,5% мајки), просечне старости ...