Фактори развоја комуникацијских способности код кохлеарно имплантиране деце
Само за регистроване кориснике
2019
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Оштећењу слуха могу допринети различити узроци и фактори од којих се неки могу избећи, а неки не. Губитак слуха утиче на различите аспекте живота појединца и отежава комуникацију са породицом и социјалну интеракцију са људима из околине. До губитка слуха код деце може доћи услед генетских и негенетских фактора. Кохлеарни имплант је иновативно помагало које има за циљ да деци са веома тешком наглувошћу или глувоћом омогући да развију своје аудитивне способности до нивоа комуникацијске способности помоћу говора.
Фактори који утичу на сазревање аудитивне способности после кохлеарне имплантације су бројни а најбитнији су: узраст, мотивација, подешавање процесора и подршка породице уз којu ће дете започети дуготрајну ре/хабилитација у циљу развоја говора и језика.
Циљ истраживања био је да се утврде фактори који доприносе развоју комуникацијских способности код деце после кохлеарне имплантације. Испитан је утицај различитих предиктора као што су: пол, узраст, узраст детете у време дијагно...зе оштећења слуха, интензитет рехабилитације и трајање рехабилитације са КИ, слушни узраст и узраст детета у време кохлеарне имплантације.
Спроведено је истраживање, са подацима о детету као независним варијаблама и комуникативним постигнућем на FAPCI скору као једином зависном варијаблом. Процена комуникативних способности вршена је од стране родитеља попуњавањем FAPCI упитника. Узорак је чинило 32 КИ деце старости од 2. до 6. године. Сва деца из узорка имала су обострано сензоринеурално оштећење слуха, била су просечних интелектуланих способности, без удружених сметњи у развоју.
Резултати нашег истраживања показују да хронолошки узраст детета, време трајања рехабилитације и слушни узраст значајно утичу на развој комуникацијских способности, без значајне разлике у односу на пол.
Hearing impairment can be contributed by various causes and factors, some can be avoided and some not. Hearing loss affects various aspects of an individual's life and makes communication with family and social interaction with people from the environment more difficult. Hearing loss in children can be caused by genetic and non- genetic factors. The cochlear implant is an innovative system that enables children with severe hearing loss or deafness to develop their auditory abilities to the level of communication skills through speech. The factors that influence maturation of the auditory capacity after cochlear implantation are numerous and the most important are: age, motivation, fitting and family support with which the child will begin long-term re/habilitation in order to develop speech and language.
The goal of this research is to discover what are the factors that affect developing of communication skills in children after cochlear implantation. We examine here impact of differ...ent categories as are: gender, age, age at diagnosis, duration and intensity of rehabilitation with CI, hearing age and also chronological age at the time of cochlear implantation.
Research has been conducted using children basic information as independent variables and communication scores on FAPCI questionnaire as dependent variable.
Assessment of communication skills has been manually conducted by parents, by filling up FAPCI questionnaire. A group of 32 CI children, aged from 2 to 6 years was enrolled in the study. All children have bilateral hearing loss, had average intelligence and no other developmental disorder.
Research results shows that chronological age of children, duration of rehabilitation and hearing age significantly affect the development of communication skills, with no significant difference in gender.
Кључне речи:
кохлеарни имплант / деца / глувоћа / наглувост / комуникација / FAPCI упитник / cochlear implant / children / deafness / hard of hearing / communication / FAPCI questionnaireИзвор:
2019, 3-77Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Милаш, Марија PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4341 AB - Оштећењу слуха могу допринети различити узроци и фактори од којих се неки могу избећи, а неки не. Губитак слуха утиче на различите аспекте живота појединца и отежава комуникацију са породицом и социјалну интеракцију са људима из околине. До губитка слуха код деце може доћи услед генетских и негенетских фактора. Кохлеарни имплант је иновативно помагало које има за циљ да деци са веома тешком наглувошћу или глувоћом омогући да развију своје аудитивне способности до нивоа комуникацијске способности помоћу говора. Фактори који утичу на сазревање аудитивне способности после кохлеарне имплантације су бројни а најбитнији су: узраст, мотивација, подешавање процесора и подршка породице уз којu ће дете започети дуготрајну ре/хабилитација у циљу развоја говора и језика. Циљ истраживања био је да се утврде фактори који доприносе развоју комуникацијских способности код деце после кохлеарне имплантације. Испитан је утицај различитих предиктора као што су: пол, узраст, узраст детете у време дијагнозе оштећења слуха, интензитет рехабилитације и трајање рехабилитације са КИ, слушни узраст и узраст детета у време кохлеарне имплантације. Спроведено је истраживање, са подацима о детету као независним варијаблама и комуникативним постигнућем на FAPCI скору као једином зависном варијаблом. Процена комуникативних способности вршена је од стране родитеља попуњавањем FAPCI упитника. Узорак је чинило 32 КИ деце старости од 2. до 6. године. Сва деца из узорка имала су обострано сензоринеурално оштећење слуха, била су просечних интелектуланих способности, без удружених сметњи у развоју. Резултати нашег истраживања показују да хронолошки узраст детета, време трајања рехабилитације и слушни узраст значајно утичу на развој комуникацијских способности, без значајне разлике у односу на пол. AB - Hearing impairment can be contributed by various causes and factors, some can be avoided and some not. Hearing loss affects various aspects of an individual's life and makes communication with family and social interaction with people from the environment more difficult. Hearing loss in children can be caused by genetic and non- genetic factors. The cochlear implant is an innovative system that enables children with severe hearing loss or deafness to develop their auditory abilities to the level of communication skills through speech. The factors that influence maturation of the auditory capacity after cochlear implantation are numerous and the most important are: age, motivation, fitting and family support with which the child will begin long-term re/habilitation in order to develop speech and language. The goal of this research is to discover what are the factors that affect developing of communication skills in children after cochlear implantation. We examine here impact of different categories as are: gender, age, age at diagnosis, duration and intensity of rehabilitation with CI, hearing age and also chronological age at the time of cochlear implantation. Research has been conducted using children basic information as independent variables and communication scores on FAPCI questionnaire as dependent variable. Assessment of communication skills has been manually conducted by parents, by filling up FAPCI questionnaire. A group of 32 CI children, aged from 2 to 6 years was enrolled in the study. All children have bilateral hearing loss, had average intelligence and no other developmental disorder. Research results shows that chronological age of children, duration of rehabilitation and hearing age significantly affect the development of communication skills, with no significant difference in gender. T1 - Фактори развоја комуникацијских способности код кохлеарно имплантиране деце EP - 77 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4341 ER -
@mastersthesis{ author = "Милаш, Марија", year = "2019", abstract = "Оштећењу слуха могу допринети различити узроци и фактори од којих се неки могу избећи, а неки не. Губитак слуха утиче на различите аспекте живота појединца и отежава комуникацију са породицом и социјалну интеракцију са људима из околине. До губитка слуха код деце може доћи услед генетских и негенетских фактора. Кохлеарни имплант је иновативно помагало које има за циљ да деци са веома тешком наглувошћу или глувоћом омогући да развију своје аудитивне способности до нивоа комуникацијске способности помоћу говора. Фактори који утичу на сазревање аудитивне способности после кохлеарне имплантације су бројни а најбитнији су: узраст, мотивација, подешавање процесора и подршка породице уз којu ће дете започети дуготрајну ре/хабилитација у циљу развоја говора и језика. Циљ истраживања био је да се утврде фактори који доприносе развоју комуникацијских способности код деце после кохлеарне имплантације. Испитан је утицај различитих предиктора као што су: пол, узраст, узраст детете у време дијагнозе оштећења слуха, интензитет рехабилитације и трајање рехабилитације са КИ, слушни узраст и узраст детета у време кохлеарне имплантације. Спроведено је истраживање, са подацима о детету као независним варијаблама и комуникативним постигнућем на FAPCI скору као једином зависном варијаблом. Процена комуникативних способности вршена је од стране родитеља попуњавањем FAPCI упитника. Узорак је чинило 32 КИ деце старости од 2. до 6. године. Сва деца из узорка имала су обострано сензоринеурално оштећење слуха, била су просечних интелектуланих способности, без удружених сметњи у развоју. Резултати нашег истраживања показују да хронолошки узраст детета, време трајања рехабилитације и слушни узраст значајно утичу на развој комуникацијских способности, без значајне разлике у односу на пол., Hearing impairment can be contributed by various causes and factors, some can be avoided and some not. Hearing loss affects various aspects of an individual's life and makes communication with family and social interaction with people from the environment more difficult. Hearing loss in children can be caused by genetic and non- genetic factors. The cochlear implant is an innovative system that enables children with severe hearing loss or deafness to develop their auditory abilities to the level of communication skills through speech. The factors that influence maturation of the auditory capacity after cochlear implantation are numerous and the most important are: age, motivation, fitting and family support with which the child will begin long-term re/habilitation in order to develop speech and language. The goal of this research is to discover what are the factors that affect developing of communication skills in children after cochlear implantation. We examine here impact of different categories as are: gender, age, age at diagnosis, duration and intensity of rehabilitation with CI, hearing age and also chronological age at the time of cochlear implantation. Research has been conducted using children basic information as independent variables and communication scores on FAPCI questionnaire as dependent variable. Assessment of communication skills has been manually conducted by parents, by filling up FAPCI questionnaire. A group of 32 CI children, aged from 2 to 6 years was enrolled in the study. All children have bilateral hearing loss, had average intelligence and no other developmental disorder. Research results shows that chronological age of children, duration of rehabilitation and hearing age significantly affect the development of communication skills, with no significant difference in gender.", title = "Фактори развоја комуникацијских способности код кохлеарно имплантиране деце", pages = "77-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4341" }
Милаш, М.. (2019). Фактори развоја комуникацијских способности код кохлеарно имплантиране деце. , 3-77. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4341
Милаш М. Фактори развоја комуникацијских способности код кохлеарно имплантиране деце. 2019;:3-77. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4341 .
Милаш, Марија, "Фактори развоја комуникацијских способности код кохлеарно имплантиране деце" (2019):3-77, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4341 .